Bir masal gibi bu hikaye...
İstanbul da ,İsmail beyle Ümmühan hanım evlenmişler.Çok mutlu ve saygılı giden evliliklerinde bir büyük özlemleri varmış ki evlatları olmuyormuş..Ümmühan hanım her gece gözleri yana yana ağlayıp dualar edermiş bir çocukları olsun diye;gitmedikleri doktor ,ocak kalmamış...
Gözü yaşlı kadın ,çocuklu bir kadın gördüğünde ,geceler boyu ağlarmış.On bir yıla yürüyen evliliklerinde daha da yıpranıyormuş,ve yıpratmaya başlamışlar ,İsmail bey o dönemler Üsküdar’ın sayılı zengıinlerinden bir kişiymiş ,önüne gelen sorarmış çocuk yok mu diye,İsmail beyde çok üzülmesine rağmen etkilenirmiş...

Kurban bayramı olduğu bir dönem ,Ümmühan hanım tutturmuş bir minik kuzu yavrusu alalım ve ben o kuzuyu evde besliyeceğim ,İsmail beyde eşini kıramamış ,kurbanlarını alırken bir yavru kuzu seçmişller ki şirin ve karbeyaz.Ümmühan hanım ın sevincini sormayın,çocuğu olmuş kaDAR SEVİNMİŞ,birde çok titizmiş ,güzelce yıkamış paklamış,bir de kınalamış,kınalı kuzum kınalı kızım diye çok seviyormuş,günleri kuzulya geçerken ,İsmail beyin teyze kızı
bu duruma çok kızar olmuş hatta alay bile etmiş,Ümmihan hanım hiç aldırmıyormuş ,içinden ağlasada belli etmiyormuş...
Öyle bağrına basmış ki; kınalı kuzusunu ,kınalı kızını Allahım beni çok mutlu ediyorsun ,çocuğum olsa kimbilir nasıl sevinirim diye ,bu haline bile sevinip şükrediyormuş,evin içinde kınalı kuzuyla bir yıl yaşamışlar..

İsmail beyin teyze kızlarından biri bu böyle olmaz ki,halin çok komik ve acı;yarın kız görmeye gidiyoruz,meyve vermeyen ağacı keserler diyormuş, İsmail bey de ,istemesede Üsküdar’da faytonla kız görmeye gitmeye başlamış ve zavallı Ümmühan hanım ağlayıp duruyormuş ,gözleri yaşlı ve hıçkırarak...

Yan komşuları bu duruma çok üzülüyorlarmış,Ümmühah hanıma bir doğal ilaç tavsiye etmişler,insan sütüyle yapılan,Ümmühan hanım da bebekli süt annesi arayaıp durmuş ve bulmuşlar ,ilacı yaptıktan iki ay sonra, tam ondört yıl sonra ,anneme hamile kalıyor ,doğana kadar ,inanamıyorlar ve annem doğuyor.Ardın dan iki yıl aralarla üç çocuk daha oluyor...

Evet sevgili okurlar kadının kısırı olmazmış ,kusuru olurmuş ...
Ümmühan hanım kınalı kuzuyu bağrına öyle basmış ki ,sabır sınavını çok ağır bir şekilde ödedikten sonra ,dört çocuk annesi olmuş...

Yıllar sonra İsmail beyin teyze kızının çocuklarından birinin çocuğu olmamış,evet şunu görüyorum ne ekersen onu biçersin,meyvesiz ağaç kesilirmiş,bir de faytonla kız görmeye gidilirmiş ...
yıl 1934 te olan bu acı ve gerçek kesitin kahramanı annanemdir duyduğum zaman ,bu hikayeyi çok üzülmüştüm !

Oya Gedik
Kınalı kuzu ,acı anılarımız...





( Kınalı Kuzu ! başlıklı yazı Oya GEDİK tarafından 19.01.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu