FİKRET ÇIPLAK

Bu başlık  önceki yıllarda çok satan bir gazeteden alındı.
Yaprak dökümünün Fikreti, cesur sahneleri ile şaşırtacakmış hepimizi..
Cesur sahne derken ne aklınıza geliyor?
Hemen yanında başka bir haberde de konu benzer;
"Yeşilçamın cesur kızları"
"Cesur" ifadesinden sizler de benim gibi, "tehlikeye gözünü kırpmadan atıldı","aykırı fikirlerini açıklamaktan çekinmedi","vahşi kaplan ile aynı kafese girip 10 saniye kaldı", "buzdolabına uçan tekme attı" şeklindeki cesaret gösterilerini anladınız değil mi?
:)
Hayır, öyle değil...
Cesaretten kasıt, vucutlarının daha çok bölümlerini sergilemekte gösterdikleri cesaretmiş meğer..!
Hani magazin haberlerinde de görürüz, ya da bazı gazete sayfalarında internet sitelerinde çok önemli haberlerin yanında , altında, çevresinde çıplak bedenleriyle arz-ı endam eden insan canlısının dişi türlerinin fotograflarındaki yazılarda;
-En cesur kıyafeti Mualla giymişti davette, sırt dekoltesi neredeyse topuklarına kadar ulaşıyordu,
-Sosyetenin güzel kızı Sedef, gece kulübünden çıkıp arabasına binerken çok cesur firikik verdi foto muhabirlerine.Güzel bacaklarını cesurca sergileyen Sedef sık sık yürekleri hoplatmayı başarabiliyor.
-Dizi filimlerin aranılan oyuncusu Şeyda sanat için soyundu.
-Antalya sahilleri güzelliklerini cömertçe sergileyen tatilcilerle doldu.Güneşin ve denizin tadını doya doya çıkartan tatilciler yılların bedenlerini eskitemediğini ispat edercesine güzel göğüslerini akdenizin kızgın güneşine teslim ettiler...
-Şok, şok şok...Tescilli güzellerimizden Aydan, kuyruksokumundaki selülitleri objektiflerimizden gizleyemedi.
türünden şirinliklere rastlamak sıradan oldu artık.
Basın yayın organlarında okuyuculara empoze edilen kadın rol modelleri genelde bu düzeyde seyrediyor.
Okuyan hemcinslerin herhalde imrenecekleri düşünülüyor bu haberlerle.
"-Ah keşke ben de bronz tenimi sergileyip dikkatleri çekseydim keşke"
"-Şu selülitlerden kurtulayım da bakın bakalım frikik nasıl verilirmiş ben size göstereceğim"
diye iç geçirildiğini düşündüklerinden emin değilim ben pek.
Belki de, okuyucu kitlesinin erkek kesiminin, ilgili fotograf ve haberlere gerçekten sanat eseri muamelesi yaptığını düşünüyorlardır kim bilir?
"-Hakikaten jipten inerken sol bacak ile eteğin oluşturduğu açı çok iyi yakalanmış, helal olsun fotomuhabirine valla"
"-Cık, sol göğsün üstüne fazla ışık düşmüş, bedensel bütünlük zedelenmişçe halüsinasyonlar gördürüyor insana, oysa kameranın açısı daha iyi ayarlanabilirdi ya da ışık yönünde paravan kullanılabilirdi, olmamış"
gibisinden hani...

Konu gerçekten magazinsel.Aslında bu çerez mevzulardan ziyade ataerkil toplumlarda kadının ezilmişliği üzerinde durmamız gerekmez mi?
Kadınlarımıza borcumuz bu.
Hadi, ödeyelim.
Kurtarılmayı bekleyen bir çok kadınımız var..!


erol başçı

Not Konunun başka Fikretlerle alakası yoktur. Taşlama yazılmaması rica  ;) 
( Fikret Çıplak başlıklı yazı Gökdeniz tarafından 12.10.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.