NOT  ETTİK

          Ülkemiz hakkında ne kadar da not defteri tutan varmış, meğer bizim haberimiz yokmuş.

Son günlerde herkes almış ellerindeki not defterini, ya tuttuğu notları okuyor yada not tutmaya devam ediyor.

Son olarak ABD Ankara büyük elçisi Adelman, Fener Rum Patriği onuruna bir resepsiyon düzenledi.

Peki düğün değil bayram değil bu resepsiyon da nereden çıktı? Tabi  ki  hepimizin aklına takıldı.

Bu resepsiyona da yabancılarla birlikte, bir çok Türk yetkili de davet edildi.

Türk yetkililer bu davete haklı olarak katılmadı. Katılmamalarının nedeni de, bu davetiyedeki ifadelerin, iç işlerimize müdahale anlamına da gelen sözcükler içermesiydi.

Davetiyelerde Fener Patriğinden “Ekümenik” olarak bahsediliyordu.

Ekümenik ifadesi ise, tüm dünya Ortodokslarının lideri manasına geliyordu. Bu tanımı Türkiye öteden beri reddediyordu.

ABD de bu tavrımızı gayet açık şekilde biliyordu.

Peki her zaman ülkemizin  dostu ve müttefiki olarak ifade edilen ABD,  Türkiye’nin bu açık tavrını bile bile,  böyle bir tavır içine girmemesi gerekmez miydi?

Tersine, Türkiye’nin içişlerine müdahale anlamına gelen Adelman(ABD)’nın bu tavrına karşı göstermiş olduğu bu tepkiyi, ABD dışişleri yetkilisi Richard Boucher’in ifadesiyle “not ettik” diye söylüyorlardı. 

Peki bu not etme hangi anlama geliyordu?

 Biz bunun hesabını günü gelince sizden soracağız haberiniz olsun. Şimdi sorduğumuz gibi. Yani tehdit.

Siz Irak’ı işgalimiz öncesinde nasıl ki, 1 mart tezkeresini meclisinizden geçirmeyip bizim çıkarlarımız aleyhine tavır aldıysanız, işte bizde sizin hassas olduğunuz patrikle ilgili konuyu gündeme getiriyoruz.

Siz istemeseniz de biz patriği Ekümenik olarak tanımak ve tanıtmak istiyoruz. Sırada Ermeni soy kırımı da!  olduğunu unutmayın.

Ayrıca bizim bu davetimize icabet etmediğinizi de not ediyoruz ki, yarın bunun faturasını da önünüze koyacağız, haberiniz olsun diyorlardı.

Tüm bu yapılanlar ne müttefikliğe nede dostluğa sığmayacak tavırlardır. Tabi ki ABD’nin Patrik üzerinden, tüm Ortodoks dünyasına vermek istediği mesajı da gözden uzak tutmamak gerekiyor.

Son günlerde görüyoruz ki, Türkiye hakkında sadece ABD’nin elinde not defteri yokmuş.

AB’nin elinde de  not defterleri varmış. Tabi ki bu notlar Türk halkının meçhulü değildir.

Bir çok Batılı ileri gelenleri almışlar ellerine not defterlerini, ha bire bizlere  bir şeyler okumaya çalışıyorlar.

 Değişik kisveler altında, kimi Ermenilerle ilgili tutulmuş notları okuyor, kimi Rumlarla ilgili notları.

Daha ortaya çıkmayan, çıkmayı ve okunmayı bekleyen ne kadar not var, not defterlerinde bilmiyoruz.

Her halde onlarda sırasını bekliyordur.

Not defterlerindeki notların hepsinin de tarihsel bir hesaplaşmaya ait oldukları akıldan çıkarılmamalıdır.

Daha önceki bir yazımızda ifade etmiştik. Türk milletinin en büyük özelliklerinden birisi, kendisine zorla kabul ettirilmeye çalışılan hiçbir şeye kolay kolay boyun eğmediğidir.

Fakat kendisine yakınlık ve dostluk görüntüsüyle yaklaşıldığında karşı tarafın isteklerini daha kolay elde ettiğini, dünden de biliyoruz, bu günde görüyoruz. Sanıyorum Batılılarda bu özelliğimizi iyi öğrenmişler.

 Yoksa ne AB, nede ABD son günlerde sıkça dile getirip koparmak istedikleri tavizleri, dostluk ve ortaklık imajı altında dile getirmeselerdi, Türk halkının tepkisi böyle mi olurdu?

Unutmayalım ki, AB’nin ve diğerlerinin not defterlerinde daha aleyhimize nice notlar kayıtlıdır.

Bunların başında da, hiç birimizin hoşuna gitmese de, Yunanlıların “Megola İdea”ları da vardır. 

Yani daha açık ifade edecek olursak, eski Bizans’ın yeniden ihya edilmesi yada Anadolu’ya tekrar hakim olma düşüncesidir.

Bu ideallerini de değişik vesilelerle ifade ettiklerini hepimiz biliyoruz.

Kısaca tarihte bir çok defa karşı karşıya geldiğimiz,  medeniyet ve kültür temsilcilerinin daha not defterlerinde, açıklanması gereken ama gününü bekleyen nice notlar mevcuttur.

Bu notların yüzümüze okunmaması için ülkemizin dünya çapında bir güç olmasından başka çıkar yol yoktur.

Türkiye’nin başta ekonomi olmak üzere, her alanda büyük  güç olma zorunluluğu vardır.

Bunu bize hem tarihsel misyonumuz emrediyor, hem de bu günkü şartlar zorunlu kılıyor.

Yoksa daha açık açık hakkımızda  nice notlar tutulmaya devam edilecek.

(Politika Gzt.: 8.12.2004)

( Not Ettik başlıklı yazı İ.Sarıçay tarafından 26.10.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.