YALAKALIK ANAYASAL SORUNDUR 
Yaranmak için YAPILAN davranış, dalkavukluk gibi bir çok tanımlaması var. Boşboğazlık etmek, gerekli-gereksiz konuşmak gibi çeşitlemeleri olan bir kelime gibi gözükse de SİSTEM SORUNU yaratan bir alçaklık halidir..
Kişisel bütünlüğünü tamamlamış her kişi ilke sahibi, kendi iç disiplini oluşturmuş, yetenekleri doğrultusunda bırakıldığında calışarak en üste kadar uzanabilecek kişidir..Hukuk sistemin de oluşturulmuş her kurum ve kuralın tarihsel bir geçmişi, olgunluğu ve yerleşik içtihatlar vardır. Nereye kadar? Yalakalığın, kurumsallaştığı ana kadar... 
Tarihden beri Dalkavukluk liderin kendisini eğlendirmek stresini almak ve düşünce gücünü arttırmak için kullandığı yöntem ve aracı şahıslar vardır..
Tanzimat a kadar loncası ile efradı ile İşleri, ücret tarifesi olan, profesyonellerde oluşan gerçek bir esnaf kolu vardı..Zenginlerin beylerin düğünlerinde özel günlerinde eglendirir çoşturur özel günlere ayrı bir anlam katardı.
Giydikleri şapka külah şeklinde ise avam olup asker ve ayak takımını eğlendirir. Külahın etrafına beyaz yada renkli bir tülbent sarılır.. Dalkavuk olduğunu gösterir arması da  vardır.. Üst düzey dalkavuklar külah taşınmazlar Onların saray adabına uygun kavukları vardır.. Halk genel olarak kavuk giydikleri ve üzerine illa bir şey sardıkları için dalkavuklar ın ayrılması imkansızdı. Bu yüzden dalkavuklar, kavuğa bir şey sarmadan dolaşırlar dı ve dalkavuk kelimesi oradan kalmıştır..
Asla küfür kullanmazlar efendileri ne derse onu onaylayıcı şişirici ibarelerde kullanır asla aykırı kelime etmezlerdi..Bir yere yada  eve ilk girdiklerinde trabzan yanı küçük mindere otururlardı.. Hep liderin yanında ama kaçacak yere en yakın yerde oturur aslında yeri, hiç bir yerde idi.. Aldıkları parayı da gündeme taşımazlardı
Dalkavukluk tarifesi vardı. Yüze tokat enseye şaplak merdivenden itekleme, yüz boyama, gibi fiyatlandırma vardı..Usul adap erkan kurallarını öğrendikçe silsile yolu ile zenginlik ve egemenlik sahiplerinin niteliği düşmüş zaman içerisinde en iyi dalkavuklar bürokrasideki yerlerini de almaya başlamışlardır.. Tanzimat sonrasında i*nelik gibi bir hastalık olarak cerahat gibi ilkesizlerden oluşacak tüm  toplumu sarmıştır. Paşa ünvanları gırla kale komutanlıkları valilikler dalkavukluk ücret listesinden ari olarak kim daha iyi yalaka ise makama gelmeye başlamıştır..Kolay insanlardan oluşan yönetim modeli 600 yılın sonunu getirmiştir..
Cumhuriyetin kuruluşu ile birlikte bir guruh sanat çizer takımından türemiş Cumhuriyetim izin kurucu değerini ilahlaştırarak, peygamberleştirmeye, bulunduğu yeri kıble. BEmzetmeleri ile karşı bir guruh oluşturmuştur..Lider kendi karizmasını dalkavuğa dalkavukluğa çizdirmez. Onun varlığının ağırlığı, çözümün kendisidir. Lider hafifledikçe iş yapma kapasitesi düşer. Bu açığı  keyfileşerek aşmaya, keyfileşmek için de dalkavukluğu kullanmaya çalışır.. 
Yasama yürütme ve yargı eklerini 3 e ayırarak toplum sözleşmesi kitabın ı Fransız metninden okuyan Atatürk ileride sistem sorunlarının yaşanmaması için de eşitler arasında önde gelen yargıdır diyerek Ankara Hukuk Fakültesini  1926 da açılışını yaparken en büyük mutluluk anı olarak tanımlamıştır..
Buna ragmen YALAKALIK HASTALIĞI nın önüne. Geçememiş ölümü ile beraber bu hastalık tekrar hortlamıştır..
Sistem sorunu yaratmak isteyenler (ABD, AB) ihtilaller ve anayasal METİNLERLE oluşturdukları yalaka kadrolar ile Osmanlı nın başına gelenleri 10 yıl bile dayanamayacak dedikleri cumhuriyetin başına getirme çalışmalarına devam etmektedirler..
Her bir yalaka ele geçirilmemiş bile olsa lider iradesini sakatlayan, onun üzerinde zaafiyet oluşturan "algı ve sistem sorunu" yaratan kural ve uygulamalara yol açmaktadır.. Liderin ölümsüzlüğü, yanlışsızlığı, ömür boyu lider olarak kalması gerekliliği hep liyakat sız, kadrosuz ama dilleri ve şaklabanlıkları ile yol açmış kimselerdir.. Lideri yanışttıkları gibi gerçekten yetenekli aklı başında ve iş disiplini sahiplerinin de  önünü tılayarak kendilerine rahat çalışma ortamı sağlamakta ve sisteme zarar vermektedirler
Yalakalık sadece bir hastalık değil artan oranda sistem sorunu haline gelmiştir..Kurum ve kuralları işletmeyen anayasal bir hastalık olnuştur.. 

TORUN HALİLİ
( Yalakalık Anayasal Sorundur başlıklı yazı HALİLİ tarafından 10.07.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.