Yerli ve yabancı binlerce  dizi binlerce filmler var artık evimizin en özel köşesinde makamı olan plazma  televizyonlarımızın  kanallarında.

Hep aldatma dizileri olacak değil ya, okul dizilerine de  yer veriliyor  bazen yani eğitim konularını işleyen,yol gösteren,pırıl pırıl çocuklarımızı hayata  hazırlayan diziler değil elbette.

Baştan sona tartışmalı baştan sona sorgulanması gereken kurgular ve oyuncular...Hepimizin iyi kötü okul yılları olmuştur kimisinin ilkokul kimisinin üniversite kimisinin doktora,ama mutlaka olmuştur,bunları eleştirebilmek için  yönetmen, senarist ne de oyuncu olmanıza gerek  yok.

Aynı saatte özel kanalın birisinde "Tozlu Yaka"adlı dizi  başlarken diğer özel kanalda"Hababam Sınıfı" başlıyor yani bence bilinçli ve birbirlerine rakip.Müneccim değilim o anki reyting oranlarını bilemem ama tesbitler  yapabilirim:

1.Z kuşağının eğilimi birinci  diziyi izlemek olacaktır ki zaten çoğu Hababam Sınıfı'ndaki  oyuncuları tanımazlar bu ise kültürümüz ve tarihimiz açısından acı bir kayıptır.

2.Gelenekçiler ile yenilikçiler...İzlediğimiz diziler,okuduğumuz kitaplar aslında bir nevi bizim kişiliğimizi yansıtır."Mahmut Hoca"gelenekçi öğretmen anlayışının en tipik örneğidir;kuralcı,disiplinli,ceza vermekten ise çekinmeyen.Hepimiz okul yıllarında bu tip öğretmenler veya okul müdürleriyle karşılaşmışızdır.
Aradan otuz yıl geçmesine rağmen benim unutamadığım okul müdürü,Seyit Ali Aydoğmuş.

3.Birinci dizi bir cinayet üzerine başlayıp sonra karmaşık aşk ilişkilerine dönüşen hayal ürünü iken Hababam Sınıfı toplumsal sorunları tüm çıplaklığıyla gözler önüne seren şaheserdir.

Okul cinayetin araştırma yeri midir?Ayrıca eğitim ile cinayet kavramlarını nasıl birarada  kullanabiliyorlar?
Öğretmenin görevi,savcılık rolünü üstlenmek midir?

Kız öğrencilerin okul kıyafetleri  bir podyumu andırıyor sanki;dağınık saçlar,değişik değişik makyajlar,yarı açık bacaklar ve gögüs dekolteleri  hatta sütyeni görünüyor.Ergenlik çağındalar doğrudur,ancak bu,başarılarından ziyade fiziki özelliklerinin ön plana çıkmalarını gerektirmez.

Bu ve bunun gibi nice diziler ne amaçlarla olursa olsun,unutulup  gider ama  haylazlıklarıyla,kopyalarıyla ve dersleri kaynatmalarıyla akıllarımızda yer edinmeyi başaran ise Hababam Sınıfı'dır.

( Okul Dizileri başlıklı yazı berberce tarafından 18.09.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.