Yanlış anlaşılmamak ve  farklı yorumlara meyil  vermemek  için şunu söylemeliyim;okuyup yazdıkça,düşünüp konuştukça mutlu olan birisiyim ben,kimsenin cahil kalmasını katiyyen istemem.

Daha önce bu konu hakkında yazmıştım,yılmadan usanmadan bir kez daha yazacağım.Eğitim,ekonomi,sağlık,güvenlik,çevre,sanayi,adalet,
aile,tarım gibi  konular, siyaset  üssüdür ve ülvidir.

"Zorunlu" ile "eğitim" kelimeleri  yanyana kullanılabilir mi?Bizlere yıllardır  eğitim gönül işidir diye öğretilmemiş miydi?

On dört yaşlarında bir yiğenim var geçen yıl liseyi kazanamadı,çocuğun zaten okuma hevesi yok içinde.Annesini aramışlar okuldan,illaki  halk eğitime gidip açıktan liseye kaydolsun yoksa cezası var demişler.

Biz çocukların önüne  koskoca fıstıklı baklava tepsisini koyup  hepsini bitirmelerini istiyoruz,iyi ama  baklava sevmeyen var,fıstıklı sevmeyen var,hastalığından dolayı yemeyenler var,şekere alerjisi olanlar var vs.Bizler bütün bunları gözardı ederek,ısrar ediyoruz:"Baklavalar bitecek."

Derslerine şöyle bir baktım on iki  tane ders var.Soru 1:
"Fiziksel ve zihinsel gelişimlerini tamamlamakta olan bu ergenlere bu dersler çok değil mi?"
Soru 2:
"Kredisi en fazla olan ders,matematik;kredisi en az olan ders ise sağlık bilgisi ve trafik kültürü.Mantıken şöyle oluyor matematik zor,sağlık bilgisinden herkes geçtiği için kolay o halde matematik sağlıktan önemli mi  oluyor? 

Her ile üniversite açmakla ileriye gidilmez.
Her bölümü doldurmakla başarı yakalanmaz.
Her öğrenciyi üniversite mezunu yapıp  istihdam  sağlanamadıkça refah seviyesi yükselmez.

Başkası mı?
Lise ve üniversiteler neden dört yıl?
( Eğitim Zorunlu başlıklı yazı berberce tarafından 1.04.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.