Yetmeyen Akşamlar (İnta Omri)
Akşamlar bitmez değil bazen bana yetmez ve derimki biraz daha uzun olsalar.Son akşamlarda geçerim kuytu bir yere Türk Sanat Müziğinin o en güzel şarkılarını dinler her şarkıda yaşadığım kentlerde bir hatıramı yad ederim.Hatıralara ara ara dönmedikçe yönlenmeler yapamayız.Yönlenmeler geçmiş tecrübe ve edinimlerden bizlere kazandırılmış bilgiler olarak dağarcıklarda kullanılmak üzere birikir.Zeki Müren'in hiç unutamadığım bir şarkısı vardır. "ZEHRETME HAYATI BANA CANANIM" bu şarkısı alır götürür beni mazinin o hiç unutamadığım eski günlerine..Ahhh güzel İstanbul sende kalan,yaşadığım anılarım var..Daha küçük bir çocukken artist olacağım filmlerde oynayacağım düşünceleriyle kaçıp gelmiş,düşmüştüm kucağına.Mevsim kışa dönüyor.Akşam başlarken dışarılarda denizden esen ayazlar var.Üşüyorum soğuk vuruyor tüm bedenime.Bunları düşünmeden hesaplar etmeden geldim sana.Kuytu yerler yok,sığınılan tek yer sabahçı kahveleri.Burada geçirdiğim zamanlarda pikapta bizleri daha içlendirmek adına garson Zeki Müren'in söylediği bu şarkının plağını döndürürdü o bitmez akşamlarından geçişleri kolay olmayan uzun sabahlarına.Sende yaşadığım o anlarda sana olan sevgilerim yok olmuş,bitivermişti.Filmlerde gördüğüm İstanbul değildin.Arka yüzün, arka sokaklarında yokluklar,sahipsizlikler,kimsesizlikler vardı.Şarkılara takılı kalırım bazı akşamlarda ve bu şarkı beni alır götürür mazinin derinliklerine..Güzel şehir,harika belde sevmediğim dediğim o günkü vaziyetlerim ve düştüğüm zorluklardan dolayı dilimden çıkıverip söylen asılsız bir söz.İstanbul içimde sıra sıra dizilimlerde ilk önlerde gelen güzel şehir.Seni tutam tutam gönlümde dolup taşan heveslerimle sevesim tutuyor.Hatıralar ah hatıralar.Gece devam eder. Mısır'lı Mısır'ın 4.piramidi olarak adlandırılan Ortadoğu'nun namı tüm alemlere yaygın, dünyanın 8.harikası olarak değer ve nitelik gören Ümmü Gülsüm hanımefendinin "SEN BENİM ÖMRÜMSÜN" şarkısını dinlemeye geçiyorum.Akşamlar,sessiz,akşamlar karanlık ve güven ve beni sarıp sarmalayan onlarsız olamayacağım,nefes alıp veremeyeceğim şarkılar.

               İNTA OMRİ çevirisi

Sen benim hayatımsın.Bana geçmişten ve onun acılarından pişman olmayı öğrettiler.

Senin gözlerini görmeden benim gözlerimin gördüğü her şey boşa geçmiş bir yaşamdı.Hayatımın bu kısmını nasıl kabul ettiler?Nurunla yaşamımın gündoğumu başladı.Senden önce yaşamımın ne kadar fazlası kaybedilmiş?O boşa giden bir geçmişti sevgilim.Kalbim senden önce mutluluk görmedi.Kalbim hayatta acı ve ıstırabın tadından başka asla bir şey görmedi.Hayatı sevmeye henüz şimdi başladım.Ve yaşamımın benden kaçmakta olduğundan kaygılanmaya başladımSenden önce her mutluluk için acı çekerdimGözlerinin ışığında onlar benim rüyalarımı buldularEy benim kalbimin hayatı... sen benim hayatımdan daha değerlisin.

      Ona ortadoğu ülkeleri Mısır'ın 4.piramiti olarak ad vermişlerdir.O radyoda söylemeye başladığı zaman bütün arap alemi işi gücü bırakıp sadece onu dinledikleri için onun radyo proğramı olduğu günler Mısır ve ortadoğuda resmi tatil olarak ilan edilmiştir.Ümmü Gülsüm çocukluk yıllarımda severek beğeniyle bıkmamacasına dinlediğim bir şarkıcıdır.Bu güzel şarkıcının ölümüyle Mısır'daki tahrir meydanında,bütün arap alemindeki ülkelerin seven vatandaşlarıda dahil 5 milyon seveni "Güle güle güzel şarkıcımız" diye onu ebediyete gözyaşlarıyla uğurlamışlardır.Sırf ,Enta Omri'sinden çok sayıda şarkı çıkarılmıştır.Ülkemiz şarkıcılarından Suat Sayın'ın "Bu sana son mektubum" Nuri Sesigüzel'in Ecel Kapımı Çaldı Şu Genç Yaşımda" şarkılarıda ondan esinlenmiştir.Bu gün bile Sevgili Ümmü Gülsüm seni dinleyip seni yadediyorum.Ne güzel bir şarkı yapmışsın gerçektende sana boşuna dünya'nın 8.harikası dememişler..21/Ağustos-2024 Şerafettin Sorkun/Anamur'dan    
( Yetmeyen Akşamlar (İnta Omri) başlıklı yazı serafettin-sorkun tarafından 21.08.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu