Oluyor , Oluyor, İnşallah

Cumhuriyet tarihimizde öyle hatalar yapmışız ki tahribatını telafi etmekte zorlanıyoruz. Devlet olarak Dillere ve Dinlere yaklaşımımız maalesef olumlu neticeler vermedi. Geç de olsa bu hatanın farkına varmamız umut vericidir. Ben sağduyulu bir vatandaş olarak her fırsatta bu eksiği dile getiriyordum. Sabırla eleştirdim, devlet ve hükümet erkanı bunun farkına vardığına inanıyorum. Nasıl mı? Fark ettiklerimi arz edeyim;

1-Eğitime dolayısıyla öğretmenlere değer veriliyor,

2-Din görevlileri kale alınıyor,

3-Dillere ve dinlere hoşgörüyle yaklaşılıyor,

4-Sindirme politikalarından vazgeçilerek,kazanma yolları aranıyor,

5-Vatandaşlık kavramı ön plana çıkıyor,

6-Sosyal devlet anlayışı oturtulmaya çalışılıyor

7-Dünya ölçüleri kriter olarak kabul ediliyor,
…………………………….vs,

1-Son yıllarda Milli Eğitim Bakanlığının bütçeden aldığı pay epey arttı. Derslik ihtiyacımız azami derecede gideriliyor. Öğretmen atamaları tüm imkanlar seferber edilerek yapılıyor. Bakanlık eğitim öğretimi dert edinmiş hummalı bir şekilde harıl harıl çalışıyor. Öğretmeni yetiştirerek eğitime kalite kazandırmak için bir çaba içindedir.

2-İmam-Hatiplerin maaşında kayda değer bir düzelme oldu artık hutbeler yerel düzeyde yarışma tarzında hazırlanıyor, imamların çoğu yüksek okul mezunu, daha becerikli ve üretken, halkı eğitmek için İslamiyet ve diğer dinleri öğretme çabası içindedirler… Gönül ister ki tüm imam Hatiplerimiz İlahiyat fakültesi mezunu olsun İnşallah o gönler de gelecek,

3- Ülkemizde birçok kökende insanlar mevcuttur, sorun haline gelen Kürtçe dahi yeteri kadar rağbet görüyor. Basın ve medyada kullanılabilirliği yasal hale getirildi. Dindar insanlarımız hakkında atbakışı yaklaşımdan vazgeçildi. Alevilerin sorunlarına da artık çözüm getirmek için çaba sarf ediliyor vesselam...

4-Eskiden başta Doğu, Güneydoğumuzda olmak üzere ülkemizin birçok yöresinde korkutma sindirme politikaları uygulanırken şu anda vatandaşı kazanma yolları aranıyor, Devletin şefkatli eli vatandaşa uzatılıyor...

5-Artık Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşlığı ön plana çıkarılıyor bireyin hukuku daha çok önemseniyor Adalet ve eşitlik kavramları konuşuluyor. Birinci Ordu Komutanlığından emekliye ayrılan bir generalimiz veda konuşmasında şöyle bir ifade kullanmıştı “Ben, generallikten Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşlığına terfi ettim” o gün gözlerim yaşarmıştı işte yıllar sonra o seviyeye gelebildik...

6-Artık Valilikler ve Belediyeler vatandaşın sorunlarıyla ilgilenmek için bir yarış halindeler Sosyal yardımlaşma fonları, Hayır çarşıları, Aş evleri daha neler... Emniyet ve Askeriye dahi vatandaşın imdadına komsak için fırsat kolluyor...

7-Artık,"Ben yaptım oldu" demekle olmuyor. Dünya birbirini denetler durumu geldi .Bizdeki bazı yanlışlardan da vazgeçildi. İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi,Kopenhag kriterleri,Avrupa İnsan Hakları Mahkemesinin kararları dahi gözetilerek hak arayışları yapılıyor...

Bu gelişmeler göz önüne alınıp değerlendirildiğinde Ülkemizde de iyi şeyler oluyor demek geliyor içimden..

Daha müreffeh ve mutlu günler diliyorum ,selamlar.
Eyüphan KAYA
( Ümitvar Olmak başlıklı yazı Eyüphan KAYA tarafından 7.07.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu