B.

 

 

“ACELE  İŞE  ŞEYTAN KARIŞIR .”

 

Acele ile yapılan işlerde ayrıntılar unutulabilir ve bazen bu ayrıntılar istenmeyen sonuçlar oluşturabilir . Böyle durumlarda ayıp , kusur ve zararlar doğar . Şeytanın istediği de acele eden kişinin zor bir durumda kalmasıdır .

 

Dedelerimiz biraz Osmanlıca demişler ama güzel demişler  :

 

“ Erişir menzil-i maksuduna aheste giden “

“ Tiz riftar olanın  payine damen dolanır .”

 

“Amaçladığı hedefe soğukkanlı ve yavaş giden ulaşır . Aceleci olanın etekleri de ayaklarına dolanır . “

 

 

“BABA EKMEĞİ  ZİNDAN EKMEĞİ , KOCA EKMEĞİ MEYDAN EKMEĞİ “

 

Baba ve evlat yanında kalan kadınlar ne kadar güzel bir ortamda barınsalar dahi mutlaka kendi yuvalarını özlerler . En küçük bir hareket ve surat asılması o kadının ruhunda fırtınalar oluşturur.

“Ev , ev üstüne olmaz “ diye boşuna dememişler . Her kadın sadece kendi egemenliğinin olduğu bir yuva ister .

Biraz tahammül ve hoş görü gösteremeyip babasını evine gelen hanımlar için bu söz söylenmiş .

Hani kocasını sevmediği zannedilen bir hanıma yuvası dağılınca “ Zaten memnun değildin . Üzülme ! “ diyenlere ne cevap vermiş bilir misiniz  ?

 

“ Ayı idi , uyu idi ; benim idi ya ! “

“ Çalı idi , çırpı idi ; yuvam idi ya ! “

 

 

 

“    BABA  OĞLUNA BAĞ BAĞIŞLAMIŞ , OĞLU BİR SALKIM  ÜZÜMÜ ESİRGEMİŞ “

 

Evlatlar ne büyük fedakarlıklarla yetişir . Anne,baba giymez , giydirir . Yemez yedirir. Aşı yiyen mi bilir , lokmayı doğrayan mı bilir ? Hayat insanlara çok şey öğretir . Bu acı gerçeklerden biri de anne ve babanın aşırı cömertlik ve fedakarlığına karşı evladın bencil oluşu gelir . Doğaldır ki bu sözler yerinde ve zamanında hak eden kişiye söylenen sözlerdir ama hep vermeye alışmış bir anne ve baba karşısında sadece almaya alışmış nankör evlatlar da hayatımızın gerçeğidir .

 

“Feylezof  ol kişidir ki nerede olursa heman “

“Uyar elbette zamana , ona uymazsa zaman “

 

Bu bir bakış açısıdır .

 

Yaşam yorumudur .

 

Muhakkak ki evlatlar da kendi eş ve yavruları için hayatlarını düzenlerler . Bu doğal bir kanundur ama güzel bir ahlaka sahip olan ve iyi eğitilen evlatlar için bir salkım üzümün lafı bile olmaz …Bir evlat  Mısır Devletinin Maliye Bakanı Hazreti Yusuf gibi olmalı ve babasını karşıladığında onu kendi tahtına oturtabilmelidir.

 

 

 

 

“BAĞDA İZİN OLSUN , ÜZÜME YÜZÜN OLSUN “

 

Her ürün bir emek karşılığıdır .  Kutsal Kitab’ımızda “ leyselil insane illa ma sea  “ buyrulmuştur . “ İnsana emeğinin karşılığından başkası yok “ ancak emek karşılığı hayırlı ve tatlı kazanç olur . Asalaklar ve tembeller  için onurlu bir sonuç yoktur .

 

İyi evlat yetiştiremeyen onun hayrını göremez . Bağını budamayan , çapalamayan , ilaçlamayan da verimli ürün alamaz .

 

“Tarlada izi olmayanın harmanda yüzü olmaz “

 

“ Bakarsan bağ olur , bakmazsan dağ olur “

 

Bu sözler  genelde bir şeyin başarılmasında katkısı olmayan fakat sonucunda menfaatlenmek isteyen açıkgözler için söylenir .

 

 

Günümüz dünyasında elini taşın altına koymayanlar bir bakıyorsunuz ki  bağlarda üzüm bırakmamışlar ..

 

 

 

Ahmet Müfit Kutlu – Altınoluk

( “acele İşe Şeytan Karışır .” başlıklı yazı A.Müfit KUTLU tarafından 27.10.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.