Ünlü sanatçımız; Barış Manço ölümünün 13 ncü yılında anıldı.7den 77 herkesin kendinde birşeyler bulduğu bir sanatçıydı.

Ülkemizi başarıyla yurt dışında temsil etti.Şarkılarının sözlerini kendisi yazdı.Günlük olayları,halka mal olmuş deyimleri şarkılarında  yaşattı.

Şiirlerinde zaman zaman deyimler,hayatın içinden olaylar,bazen derin mistik düşüncelerde yer alır."Benden öte benden ziyade" gibi mistik düşünceler taşıyan şiirlerin sadece biri.

Gönlünde Türk Tarihi belgeseli hazırlamak vardı.Ama malesef bu projesini gerçekleştiremeden aramızdan ayrıldı.
Ama Onu anmada biraz bu yıl sessiz kaldık.Sevenleri çok.Ama bu sevgi Onun izinden giden yeni sanatçı getirmiyor.Hatta zamanla O nu anlamak bile bir kültür birimi gerektirecek.
Çünki popüler kültür insanlarımız kolaylığa itiyor.Basit günü birlik şarkılar dinleniyor.Basit birkaç nakarat sözler okumayı,mesaj okumaya tercih edenler şüphesiz bu basit şarkılarlarla ruhunu doyuracak.
Bu sebeple geçmişte bizlere çok güzel duygular yaşatan,düşünmeye sevk eden eserlerin yerini sabun köpüğü gibi sözde şarkılar yer alıyor.Seviyesizlik baştacı ediliyor.
"
Ortada kuyu var yandan geç,", "yatağıma gel" "Hava alanı,yaşam alanı"gibi saçma sapan sözlerin yazıldığı şarkıları dinleyen bir nesille karşı karşıyayız.

O halde Manço gibi değerlere daha çok sahip çıkmalıyız.
Yeni Manço'lar yetişirse ancak sanat,edebiyat zevkimiz değer kazanır.
İbni-sina'nın bir sözüyle ;"sanat ve ilim değer bulmadığı illerden göç eder."

O nun tarih bilinciyle yazdığı bir şiirle analım.Okumayı ve değerlerimize sahip çıkmayı öğrenelim.

Barış’ın, adı ANAHTAR olan bu şarkının sözleri şöyle: 

Sınıfın en güzel kızı o yalnız geziyor 
Kimse ona yaklaşamıyor 
Yine koltuğunda koca koca kitaplar 
Yine kütüphaneden geliyor 
Baktım bir cilt şair Mehmet Akif 
Iki büyük kitap Fatih Sultan Mehmet 
Üç kalın cilt Mevlâna bir de Mimar Sinan 
Döndü bana dedi ki beni seviyorsan 
Eger kalbime girmek istiyorsan 
Önce bunları anla beni iyi dinle 
Beş şair bir abide 
Iki abide bir sultan 
Beş sultan bir düşünür 
Iki düşünür ise bir Mimar 
Düşün taşın bütün gece 
Benim kalbim bir bilmece 
Kalbimin bir kilidi var 
Iste sana anahtar 
En sevdiği şair Mehmet Akif 
Bir abide Fatih Sultan Mehmet 
Hayranım dediği Sinan bir de Mevlâna 
Gece annem evde dedi oğlum neyin var 
Yemeden içmeden kesildin yine 
Dedim anne artık kalbimin sahibi var 
Aşık oldum delicesine 
Bir gün Akif okuyor bir gün Mevlâna 
Bir Fatih‘e hayranmış bir de Sinan‘a 
Hem tarihe meraklıymış hem de sanata 
Annem dedi oğlum anlamadın mı 
Vazgeç bu sevdadan bu kız fazla akıllı 
Ah beni saf oğlum ah oğlum anlamadın mı? 
Aşkın gözü kör olurmuş annem galiba haklı 
Kafama fena takıldı bu kız çok akıllı... 
Beş Akif bir saat kulesi iki kule bir Fatih 
Beş Fatih bir Mevlâna iki Mevlâna bir Sinan...  



Allah rahmet eylesin..
( Barış Manço Ve Kültürümüz başlıklı yazı M.Filizman tarafından 21.02.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.