Meslek Liseliler Üvey Evlâtlıktan Kurtuldu
Defalarca yazdık.
Onlarca defa uyardık.
Meslek liselilere yapılan bu adaletsizlik giderilmelidir.
Uygulanan üvey evlat muamelesi sona ermelidir.
Bırakalım isteyen istediği alanda okusun.
Koyduğunuz sınav barajını aşanlar istediği okulda ve dalda eğitimini sürdürebilsin.
Gelin gençlerin önünü kapatmayalım, arkasına kadar açalım.
Anayasanın eğitim hakkıyla ilgili hükümleri ihlal edilmesin.
Türkiye’nin mesleki ve teknik insan gücüne darbe vurulmasın dedik.
Ancak bu çağrılarımıza 12 yıl kulak tıkandı.
Binlerce genç insanımız eğitim hakkından mahrum bırakıldı.
Neticede meslek okullarında öğrenci sayısı oldukça azaldı.
Sanayimiz yetişmiş mesleki ve teknik insan gücü sıkıntısıyla baş başa kaldı.
Türkiye’nin en iyi yetişmiş mesleki ve Teknik öğretmenleri öğrencisiz bırakıldı.
Onların pratik ve teorik bilgilerinden hem gençlerimiz hem de ülkemiz yararlanamadı.
Meslek okullarındaki trilyonlarca liralık yatırımlar ise atıl duruma düştü.
Bunun üzerine “Meslek lisesi memleket meselesi” sloganıyla kampanyalar başlatıldı.
Tabi ki bu kampanyayı başlatanların Meslek liselerinin önünü kapatanlar arasında olduğunu da unutmayalım.
Bu boşluğu doldurmak için de yüz binlerce yabancı teknik eleman ithal etmek zorunda kalındı.
Hatalarını anlayanlar anladı ama kendilerine biraz pahalıya patladı.
Her neyse zararın neresinden dönülse kârdır misali YÖK son aldığı kararla bu büyük adaletsizliği ortadan kaldırdı.
Kısacası 2010’dan itibaren katsayı eşitsizliğine son verildi.
Böylece Meslek liseliler de üvey evlatlıktan geç de olsa kurtuldular.
Artık onlar da asil evlatlar arasına girdiler.
Hayırlı olsun.
Artık bundan sonra meslek liselerini bitirenler de mühendis, öğretmen, ekonomist, sosyolog, psikolog vb. gibi alanlarda yüksek öğretim yapabilecekler.
Hayallerindeki alanlarda yüksek öğretimlerini devam ettirebilecekler.
Umarız bu eşitliği birileri tekrar ortadan kaldırmaya ve çocuklarımızı mağdur etmeye yeltenmez.
Ülkemizin kalkınmasında itici güç olan meslek okulları gerçeğini görürler.
Yaşadığımız acı deneyim tüm gençlerimizi normal liseler önüne yığmanın nelere mal olduğunu göstermeye yetmiştir.
Meslek sahibi insan her zaman üreten ve üretime katkıda bulunan insandır.
Gelişmiş ülkelere şöyle bir bakın.
İnsanlarının yüzde yetmişi meslek sahibidir.
Yani üreticidir.
Ya bizde?
Çağımıza uymayan bu adaletsizliğe imza atanlar ülkemize verdikleri bunca zararları gördükçe umarız pişman oluyorlardır.
(
Meslek Liseliler Üvey Evlâtlıktan Kurtuldu başlıklı yazı
İ.Sarıçay tarafından
17.08.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.