1 Psiko-sosyal Bağlamda “Gezi “Ve Adam Olmak


 

 

 

 

Egolarıyla  satranç  oynayan ergenlerin  isyanında  maşa olmadı algılarım. Mihrakların güdümünde    kendi vatan bağrımı yakamazdım. Aynı değerlerin, inançların, bin  yıllık mazinin   tortusundan geçmiş asil,  aydın, inançlı, ilerici,  kendini bilen, Rabbini bilen, milli  şuura sahip, herkesin  fikrine saygılı, sağduyunun sandığı,  başarının aynası, kardeşliğin güneşi…Alnı secde görmüş, yaratılanı   Yaradan’dan ötürü seven ve onların  da hidayetini  isteyen, bekleyen    sevgi, barış, insanlık öncüleriyiz.Sabrımız bu yüzden,  algımız  bu  yüzden   sınırında, sinirinde durdu.


Yürek tüketen, beyin zehirleyen, egoları zehirleyen, bilinçaltını kirleten   ,fikirlerin  afyonuyla sarhoş olup  kendi  vatanına, insanına, değerlerine saldıran azgınlık azınlığı değiliz. İnanç insanı her şeye mayalar.İlim, insanı  her olguda  toparla. İnsanın temel dinamikleri  beyin, kalp, midedir.Bunları inançla, ilimle,  helal lokmayla, azimle, barışla , birlikle, temiz algılarla, hastalıklı egolardan arınarak,  kendini bilmeye  giden   destekleyici güdüler lazım.
İnsan yiyici değildir.İnsan, zekadır.Zeka,insanı iyilere, doğrulara, güzelliklere taşır.Zeka, insanı bir  fikrin maşası, mezesi  yapmaz.Zeka, üst sınırı , mutlağı bilir.Zeka, insanı   her türlü çıkarın  odağından arındırır.İnanç, insanın içindeki merkezkaçtır.Sosyolojik  temayül  yapar.Korku   besler.Allah korkusunu  pekiştirir.İnanç, manevi huzur verir.Huzur, her zaman  düzendir,  güzelliktir, iyiliktir,  arınmadır, durulanmadır.Beyin, kalp  bu güzel eylemlerle sürekli besleniyorsa kendine, sonra ailesine, çevresine zarar vermez.Türkiye’nin  temel sorunu

 

Zeka atlasımızın renksizliğidir, inanç  haritamızın  dağlık  kısımlarında yaşayanların  kendini  , Rabbini  bulamamasıdır. Sosyalleşmedir.Sosyal algıları açık birisi sanatla, şiirle, müzikle,  ilimle,   kültürle iç içe olup aydınlık   anlarda demlenir.Bilinç kulesi oluşur.Bilinci  yüksek insanların yüksek ruhluluğu olur.Yüksek  ruhlu insan, erdemlidir , inançlıdır, ilericidir, vatanıperverdir,yararlıdır. 

 

-Son zamanlardaki ergenlerin sokak boşalmasının  temel merkezlerine indiğimizde  psiko-sosyal kazalarımız   böylece öne çıkıyor.Papağanlar   uçtu , nesli tükendi.Çünkü insanlar   doğmatik fikirlerin papağanı oldular.Kendilerinden olanı kabul  diğerleri  yok saydılar.Ayrıştırmayı ilericilik, öncelik, zekilik sanma hastalığı başladı.  Kendini bir  fikrin maşası, mezesi   olduğunu  farkına varmadan ,  başkalaşmayı   temsil eden  zehirli  yılan gibi  sürünmeyi seçtiler.

 

-Oysa panzehir hep vardır.İlericilik, evrensellik, mutlak gerçekler  hep vardır. İnsan, özü kadar temiz olmalı, bu temiz özü yakalamak, daha da  üst benliğe taşımakla  meşgul olmalı.

Diş mihrakların   maddi  güçle beslediği aşırı örgütlere meze olmak  mı yaşamak  ya da insan olmak ???

-Çıkar sülüklerinin   maşası olup  amaçlar  közünde kebap olmak ne kadar  zeka bağıntılı ne kadar insani?

-Sen  sokakta yılan gibi sürün, gaz ye,  onlar    lordlar  kamarasında  keyfini sürdürsünler.  Otelini açanlar, sana   yemek  ve  para verenlerin çocuğu   gaz yedi mi?  Gözaltına alındı mı?  Ya  da en önde   olup ortalığı     galebene   getirenler  şimdi  bağlı oldukları  gizli  mihraklarla  keyif yaparken  sen  sürüngenliğe devam ettin.  

 

-İnsan  önce insandır,sonra hep insandır.İnsan olmak için   adam olmak, gerek,birilerinin adamı değil. Birilerine, bir fikre,  amaca maşa,meze  olmak, bağırmak, dağıtmak,  yıkmak, küfretmek  acizliğin son numarası.

Ölümü bekleyen  idam mahkumun son sözleri gibi.Yüreğinizi, sevginizi,   zekanızı idam  etmeye gerek  yok…

 

 

-İnsan  önce insandır,sonra hep insandır.İnsan olmak için   adam olmak, gerek,birilerinin adamı değil.

 

( Psiko-sosyal Bağlamda “Gezi “Ve Adam Olmak başlıklı yazı edward34 tarafından 20.06.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.