1 Akıl

Çılgın bir deneyim yaşamak ister misiniz?

Bu deneyim sizi önce tepelere çıkaracak ardından yerlerde süründürecek en sonunda da ezberinizi bozacak.

En azından benim hedeflediğim bu,şampiyonluk parolasıyla başladım ya umarım küme düşmem.

Ritmi hissedebiliyor musunuz?

Bazılarınız hissetmese de ben hissedebiliyorum benim için çarpan kalbinizin daha hızlı atttığını.

Evet hormonlarınız,algılarınız ve kalbiniz benim emrime amade olduğuna göre başlayayım.

Sizin için öyle bir konu seçtim ki kendimi ataşlara salmaya göze aldım.

İnsanı hayvandan ayıran yegane özellik nedir?

Konuşabilmesi mi?

Konuşmak demişken inanır mısın ben önceleri kekeme biriydim.

sonra bir gün bisikletten düştüm 28 gün komada kaldım ve uyandığımda bir baktım şakır şakır

…Trt’ye spiker olacak derecede akıcı konuşuyorum.

Bir dönem istanbulda kaldım orada da santralde görev yaptım akıl alır gibi değil.

Şu an da konuşuyorum ve önce sizi kelimelerimle avucumun içine alacağım sonra gözümün içine baktıracağım en sonunda parmağımda oynatacağım.

En azından benim hedeflediğim bu,yıldızları hedeflesem de 1 adım dahi atsam kafi.

Üremek için değil de zevk için mi ilişkiye girmesi?

Bu konuya girmek istemiyorum çünkü girersek çıkamayacağımızı tahmin ediyorum.

Allahım sen soktun sen çıkar yarabbi demeden diğer maddeye geçiyorum.

En azından benim hedeflediğim bu,sıçıp batırmasak ortalığı bari.

Düşünebilmesi mi?

Eveet,işte benim noktaya geldik.İnsan akıllı bir varlıktır,mı acaba?Akıl diyoruz da akıldan kastımız nedir,akıl kıstaslarımız nelerdir,akıl kısıtlı bir şey midir hepsini konuşacağız.

Nedir bu akıl,bana akılı gösterebilecek biri var mı?

Yok yok bu ateist-müslüman tartışmasına dönmeyecek bana aklını göster diye başlayan türden.

Ben size gördüğüm en net en bariz aklı anlatayım.

Yaşadığım bir olaydan çıkardığım sonuç benim aklımın en berrak halidir bence.

Daha size pek çok olay ve bunlardan aldığım ibretleri anlatabilirim ama şu anlatacağım olayı bir anlarsanız zaten benim anlatmama gerek kalmayacak siz de geçmişinizi sorguya çekeceksiniz.

Bir gün iş arkadaşlarıyla molada oturuyorduk,o gün bizim ekibe pek de dahil olmayan biri daha katılmıştı meclisimize ve başladı anlatmaya benim torun doğdu odasını süsledik diye.Ben de atladım hoş geldin x bebek yazdınız mı diye çünkü gülben ergenin bebeği doğduğunda hoş geldin atlas bebek yazmışlardı dedim.

Sonra bir an durup düşündüm ve yakında ygs sınavı var benim gülben ergenin bebeğinin adını bilmeme  ne gerek var beynimi bunlarla mı dolduruyorum lan ben diye haykırdım.

Masadan inanılmaz bir kahkaha yükseldi.

Onları mutlu görünce ben de mutlu olmuştum.

O gün anlamıştım ve aydınlanmıştım.

Gereksiz bilgi yoktur.Yeri ve zamanında kullanılmayan bilgi vardır.

Bu sonucu çıkarttım akıldan kasıt olarak sizin de çıkarımlarınız olacaktır elbette

En azından benim hedeflediğim bu,biraz olsun farklı bir bakış.

Akıl kıstaslarımız nelerdir?

Ben bunu tamamen bir meydan muharebesine benzetiyorum

Siz komutansınız ve düşünün,bir yanda geçmişiniz,bir yanda yetenekleriniz, bir yanda maddi manevi gücünüz diğer yanda zamanla olan değişimler ve daha pek çok etken var hayatımıza etki eden.

Bunları öyle uyumlu kullanmalısınız ki sizi her girdiğiniz savaştan galip çıkabilesiniz.

Ancak kaybedeceğinizi bildiğiniz savaşa girmeyin,bunun telafisi olmayabilir.

Benzetme yapılmasını sonuna kadar desteklerim çünkü akılda kalıcı daha güzel bir yol var mı bilmiyorum tanık gösterme sayısal verilerden yararlanma tanımlama örneklendirme karşılaştırma diğer düşünceyi geliştirme yöntemlerindendir.

Bu minicik Türkçe dersinden sonra hiçbir şey eskisi gibi olmadı ben artık insanların beyin kıvrımlarına giriyordum.

Bunların uygulamasını Edebiyat derslerinde test çözerek öğrenmedim hepsi yaşanmış hepsi gözlenmiş siz de düşünün isterim.

En azından benim hedeflediğim bu,o kadar akıldan bahsettik sonuçta

Gelelim son maddeye,Akıl kısıtlı bir şey midir?

insan beyni değirmene benzer boş durursa kendini öğütür derler sanırım haklılar.

İnsanoğlu buğdaya benzer içi boşsa başı havada içi doluysa başı eğilir derler sanırım yine haklılar

Buğday değirmen demişken falan şunu demeden geçmeyeyim,ilk 6 ay anne sütü şart

Ama olay anne sütüyle bitmiyor öğütülecek daha çok maddi manevi unsur var hayatta

Öğütülmüş olanla öğütülmemiş olanı farketmesi zor olmuyor,bi yerlerden tadınızı kaçırıyorlar

Bazı insanlar var aval aval bakıyor böyle çuf çuf çuf çuf diyesim geliyor.

Çuf çuf çuf  olmak istemiyor,güm güm güm tor tor tor rın rın rın olmak istiyorsak daha önce dediklerime geri dönmeyi tavsiye ediyorum.

Umarım hoşça vakit geçirmişinizdir,noktayı değil virgülü koyalım istiyorum

En azından benim hedeflediğim bu,devam edeceksek hep birlikte J

ALİRIZA TAKTAKOĞLU 16.12.2016

 

 

 

 

 

( Akıl başlıklı yazı Aliriza. tarafından 29.12.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.