—Haa… ne diyorduk. Evde son sözü hep eniştem söyler, “Peki karıcığım” der.
Cemile hanımın yüzü gülmüştü;
—Hava serin biraz, al kardeşim, şu 10 YTL cebini ısıtsın.
Ünal atıldı;
—Ver o zaman benim 5 YTL’ yi.
—Hangi 5 YTL ? Ha o mu, zorla almadık ya canım, onun hesabı kapandı enişte, yenisine bakalım. Abla cebimi ısıtacak başka paran varsa, eniştemi sıkı tut, söyleyeceklerim var.
—Sen söyle, ben Can’la başla, hatta Ayşegül’le tutarız.
—Can dinle, yeni evlendikleri zaman bir baktım, annen babana yalvarıyor.
Cemile hanım;
—Aslaaaaan!
—Dur abla ya, devamını dinle. Niye yalvarıyordu biliyor musun? “Süpürgeyi bıraktım, dövmeyeceğim, çık saklandığın yerden de evi temizle” diye.
Can ;
—Hadi ya…
Cemile hanım, cebinden bir 5 YTL uzattı. Ünal;
—Can, sen de mi? Hanım sen de şunu şımartma, adam çalışarak kazandığından daha fazlasını kazandı senden.
Aslan;
—Sağ ol abla, para veren ellerin dert görmesin. Ne diyorduk. Eniştem çok serttir ha. Bir gün şöyle dedi; “Yooo, sıcak su olmazsa bulaşıkları yıkamam”
—Hadi bakalım Aslan, devam et. Ablanda para azaldı nasılsa.
—Biraz daha para var gibi. Merak etme parası biterse de seni överim.
—Ohh… işler tıkırında galiba.
*** *** ***
Ertesi sabah ki kahvaltıda Aslan, bir iş görüşmesine daha gideceğini söyledi. Ünal;
—Nasıl gideceksin yahu?
—Canım üzerine epey basabiliyorum ama fazla yürüyemiyorum.
—Otobüsle mi gideceksin?
—Bu sözünü duymamış olayım?
—Anlamadım, yürüyerek mi gideceksin?
—Bunu düşünmek bile, benim canım enişteme hakaret demektir. Ne demek, eniştemin arabası dururken yürümekmiş, otobüse binmekmiş.
—Ne ya… Arabayı mı istiyorsun?
—Hayır canım, araba senin olsun da, kullanacağım sadece. Bu günlük bende kalsın.
—Haydaaaa
—Atilla Maydaaa derdim eskiden ama önce anahtarları göreyim. Bak ablam da bakıyor yan yan…
Cemile hanım;
—Beni karıştırma Aslan.
—Ablamın böyle konuştuğuna bakma, anahtarı vermezsen, arkasında sakladığı koca tavayı ne yapacak bilemiyorum.
—Ne yapacakmışım! Tavada yumurta yapacağım.
—Sesindeki tehdidi hissettin mi enişte? “Tavada yumurta yapacağım” ne demek bir düşün.
—Tamam ya, tamam. Bana bak, hız yaptığını duyarsam yakarım.
—Nerdeeeeen duyacaksın ! Şey, yani yapar mıyım hiç !… Yapmam.
—Can’ı uyandır. “Bu hafta sınav haftası, öğleden önce derslerinin çoğu boş geçiyor“ demişti. Seninle gelsin. Öğleden önce de evde ol, çocuk sınava yetişsin.
—Tamam enişte, ayıp ettin.
—Anahtarları vermekle mi ayıp ettim.
—???
*** *** ***
Aslan ve Can arabayla yola çıkmışlardı. Aslan, torpido gözlerini karıştırdı. Eline bir biber gazına benzer bir kutu geçti;
—Bu ne yaaa? Eniştem de işe yarar yaramaz her şeyi doldurmuş. Bu bayanların kapkaççılara karşı kullandığı gazlardan değil mi? Enişteyle akşam dalga geçeçek konu çıktı.

Ara yoldan, ana caddeye çıkmışlardı. Yanlarından hızla geçen lüks bir araba, “Ana yola hatalı çıktınız!” diye sert sert korna çaldı.
—Şuna bak, nerdeyse çarpacak, bir de bize korna çalıyor. Al korna öyle değil böyle çalınır. O ne lan, sağa çekti duruyor.
—Dayı senin korna çalmana kızdı galiba.
—Dur sen, o kenara geçti durdu. Yani haddini bildirirdim ama yanımda sen varsın diye uğraşmayacağım, sollayıp geçeyim.
Arabayı solladılar. Can,
—Dayı, yanında ben olduğum için mi, adam biraz iri yarı olduğu için mi solluyorsun.
—Tamam adam ızbandut gibi ama sen dayını tanımıyorsun ben onun gibileri çoookk… Ne oluyor yav, adam hızla arabaya bindi, niyeti iyi değil gibi. Can, biraz hızlanacağım kusura bakma.
—Dayı boşuna hızlanma, adamın arabası jet gibi.
—Valla doğru söylüyorsun.
İri yarı adam, hızla gelip, arabayı önlerine kırdı. Mecburen durdular.
—Dayı, adam geliyor. Şuna bak ya… dev gibi.
Aslan, çaresiz camı biraz açtı. İri adam;
—Çık dışarı döveceğim.
—Beyefendi, bir yanlış anlama oldu sanırım.
—Ne yanlışı! Hem ana yola hatalı çık, hem ardımdan daaat dat! korna çal. Çık dışarı.
—Ama beyefendi!
Adam öfkeyle, kafasını yarım açılmış cama doğru uzattı;
—Kırdırma kapını, camlarını, çık dışarı.
Aslan, adamın lafla yola gelmeyeceğini anlamıştı.

-- DEVAMI VAR ---
( Aslan Dayım - 11 başlıklı yazı ahmet-unal-c tarafından 5.01.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.