Bir erkeği tanımanın yollarından birisi de halı sahadır.

1-Defansa geliyorsa yardımsever,gelmiyorsa umursamaz olabilir.

2-Değişmeli olarak kaleye geçiyorsa fedakar,geçmiyorsa baskın bir yapısı olabilir.

3-Paslı oynuyorsa uyumlu,oynamıyorsa bencil olabilir.

4-Çakılı defans olarak oynuyorsa görevine sadık,oynamıyorsa daha serbest olabilir.

5-Kaleye geçtiğinde eldiven takıyorsa tedbirli,takmıyorsa kendine güveni yüksek olabilir.

6-Gol attıktan sonra abartılı seviniyorsa toy,üsturuplu seviniyorsa olgun olabilir.

7-Gol yedikten sonra kızıyorsa agresif,kızmıyorsa boşvermiş olabilir.

8-Telleri kullanabiliyorsa cin fikirli,kullanmıyorsa daha gerçekçi olabilir.

9-Kurallara uyuyorsa adil,uymuyorsa hileci olabilir.

10-Faul yapma konusunda çekiniyorsa dikkatli,bodoslama dalabiliyorsa dikkatsiz olabilir.

11-Ağzında sigara ile oynuyorsa keyfine düşkün,içmiyorsa sağlığına dikkat ediyor olabilir.

12-Oyundayken ağzından çıkan her cümle onun karakterinin bir başka yansıması olabilir.

             Bu kadar detaydan sonra Efe’ye bir göz atalım.Anasınıfına gidiyordu.Kırlangıçlar sınıfındaydı ama o Baykuşlar sınıfında olmak istiyordu.Anasınıfındaki renk renk sayılar,mevsimler panosu,güneş sistemi,boyama kitapları,harf tabloları,oyuncak bebekler onun ilgisini faraş kadar bile çekmiyordu.Eline aldığı faraşı bir o yana bir bu yana kılıç savurur gibi sallardı.Bu esnada kendini o kadar kaptırırdı ki ‘’senin o pis ruhunu temiz bedeninden ayırmaya geldim’’ derdi.Faraş elinde olmadığı zamanlar oyuncak bebekleri birbiri ile dövüştürürdü.Hatta ileriye gittiği zamanlarda erkek arkadaşları ile güreşirdi.Hocaları zor ayırırdı.Aykırı bir çocuk olacağı o zamandan belliydi.

           Çok hızlı koşuyordu.Çok enerjikti.Aklı fikri oyundaydı.Oturduğu yerde durmuyordu.İlkokula başladığı zaman öğretmeni ailesine bu çocuk hiperaktif olabilir doktora gösterin dedi.Efe’yi iyi tanıyan annesi ‘’Onun sadece enerjisini atmaya ihtiyacı var,doğuştan guduruk bu çocuk,belki de spora yönlendirebiliriz’’ dedi.

           Efe şanslıydı,bilinçli bir ailesi vardı.Buna şans mı denir kader mi bilemem.Başka aile doktora götürseydi belki de hiperaktif tanısıyla ilaca başlayabilirdi.Muhtemelen enerjisi düşecekti.Enerjisini başka yollardan arttırmanın yolunu arayacaktı.Belki otçu hapçı balici bile olabilirdi.Ama öyle olmadı.Yıllar geçti,Efe lisanslı bir boksör oldu.Çocukken oyuncak bebekleri dövüştürürdü.Artık bizzat kendisi dövüşüyor.

( Faraş başlıklı yazı Aliriza. tarafından 9.05.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.