Kahramana susamış  bir millet ! Hazreti ömerin çörekten putlarına benziyordu, kahramanları.

Acıkınca yiyorlardı.

Ha Menderes, ha Deniz.

İpin ucunda sallanıyorlardı!


Dörtnala gelip uzak asyadan, Akdenize uzanan bir kısrak başı gibi uzanan memleketin insanı, kahramana susamış!

Yahya kemalin bin atlısı çocuklar gibi şendi ve o gün dev gibi bir orduyu yendi  oysa!

Ya boynu bükük Mehmet Akif.

bir dahamı yazsın çanakkaleyi Asımın nesline demişti ya asımın nesli nesilmiş gerçek çiğnetmedi namusunu çiğnetmeyecek.

Ya Necip Fazıl demedimi size! Geldi ölümlü yalan gitti ölümsüz gerçek, siz hayat süren leşler sizi kim diriltecek!

Dahamı uzatayım kahraman arayanlar!!!

niye bu kahramana susayışınız? Niye bu yüreğimizdeki eziklik burukluk?

Hiç sordunuzmu kendinize? Çünkü sizin kahramanlarınız sizi bırakıp gittiler! 

Hemde çoktan. 

Çünkü siz acıkınca onları yediniz!


Eli sopalı eli kılıçlı eli silahlı kahramanlar işe yaramıyor artık! O devirler evvelden di.

Şimdi çocuklar eli kalemli, eli ekmekli kahramanlar istiyor. Şimdi kadınlar eli çiçekli gönlü yürekli kahramanlar istiyor.

Şimdi insanlar eli iş tutan aş tutan kahramanlar istiyor!

Şimdi insanlar mühendislik fakülteleri dolu iken memlekette köprüleri niye japonlar yapıyor diye soruyor,

Şimdi insanlar itibarda tevazu olmaz derken, niye alman arabalarına biniyoruz diye soruyor!

Şimdi insanlar patatesin soğanın tohumunu niye israil'den geliyor diye soruyor.

Bunlara cevap veremezseniz kahraman olamazsınız!

Düşman tehditine karşı amerikan savaş uçakları, rusların hava savunma cihazları satın alımıyla hava atamazsınız!

Kahraman icat etmeye uğraşmayın kardeşim boşuna çünkü onları acıkınca yiyorsunuz! 

Aslında Kahraman sizsiniz. Yüzlerce üniversite açıp, bununla öğünüp,diplomalıları küçük görmeyi bıraktığınızda.

ve bunlara istihdam sağladığınızda!


yeşilden maviden ve beyazdan nefret etmediğiniz de. Etrafınızdaki heryeri çöplüğe çevirmediğinizde. 

Ne zaman bu vatan için, 

Bu millet için ürettiğiniz de,

ne zaman ormanları yakıp yerine villalar yapmadığınızda,

ne zaman kendi menfaatiniz için elinizde ne varsa satmadığınızda, ne zaman hakkınız olmayanı çalmadığınızda,

Ne zaman çocuklarınızı insan yerine koyarsanız!

Ne zaman onlara yere tükürmeyen,

dişlerini fırçalayan!

kırmızı ışıkta geçmeyen

bir baba olduğunuzda!

Ne zaman elinizdeki pompalıyı barettayı bırakıp bir olta kamışı tuttuğunuzda,

oğlunuzun elini tutup  onunla top  kızınızın elini tutup onunla salıncak salladğınızda,

Eşinizin elini tutup yüreğinizi paylaştığınız da,

işte ozaman siz kahraman olacaksınız!.........

16/072019

Yılmaz Tizgöl 

( Kahramana Susamış Bir Millet. başlıklı yazı ylmztzgl tarafından 24.06.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.