KAZ DAĞLARI


Şu kaz dağları olayı çok ilginç değilmi? Ya kardeşim siz nasıl bir şakasınız ki bir lafı doğru anlamıyorsunuz! Kazdağları deyince, tamam ozaman gidip kazayım orayı deyip,koca dağı kazmaya başlamak hangi aklın eseridir?

Hangi eğitimin sonucudur? , hangi imalatın ürünüdür? . Madem kazıyorsunuz, binlerce ağacı yok ediyorsunuz, ne uğruna?

Değermi kardeşim Yok olan bu doğa harikasına! Siz hiç kazdağlarına  geldinizmi? Yada yakınına!

Ben bir fiil on sene dağda yaşadım.


Bahçeme hergün ceylanlar gelirdi yaban tavşanları gelir, benim tavşanlarımla birlikte oynardı.

Kar yağdımı bir metre yağardı yaşadığım yere araba çıkmaz düşe kalka tırmanırdım zirveye siz hiç oralara geldinizmi?

Çam ağaçlarının kokusunu içinize çekip, köknarların rüzgarda ninnisini dinledinizmi?


Yabani ahlatlardan yeyip çitlembik sabunuyla yıkandınızmı?

Her derenin suyu içilir orada.

Hiç içtinizmi?

Yada yakınına geldinizmi? Altınoluk köyünde dinlenip çınarların altında buz gibi dağın suyunu içtinizmi?

Asırlık Çınarlara sırtınızı dayayıp demli bir çay içip,midilliye baktınızmı?

Sırt çantanız sırtınızda önce bente, ordan yarmaya çıktınızmı? Kanyon da buz gibi suya girip dinlenip güneşte kurudunuzmu? Yada hasan boğulduya gidip o havayı teneffüs edipte gözlerinizden bir kaç damla yaş geldimi?

Tahtakuşlara, Küçük çetmiye, Ahmetçeye, daha yüzlercesine, geçerken uğradık deyip selam verdinizmi?

Dere kenarlarından kekikler, kuzugöbekleri, filizler, kantıron otları topladınızmı?

Yok değilmi?

Yok bunların birini yapmış olsaydınız şu anki yaptıklarınızı yapamazdınız!

Yaaaa sizin dedeniz burda çanakkalede şavaşmadımı? Bunlar için. Bunları düşman postalı çiğnemesin diye?

Nasıl bir vijdandırki sızlamaz bu talana!

Dur!!! diyelim kardeşim bu vatan bizim,

Bu dağlar, bu ovalar, bu dereler bizim!


Kim vuruyorsa kazmayı bizim bedenimize,

Kim vuruyorsa baltayı kollarımıza.

İster sosyal demokrat olsun, imar açsın, zenginlere, ister millet menfaati densin adına! İster altın olsun adı,


bu tecavüzün.


Durrrr diyelim!

Kardeşim. Bu talana!

Eğer demezseniz!

Kaz dağlarının kazı kadar olamazsınız!...


Sarıkız sadece efsanelerde yaşamaz oralarda!


Ne onun göz yaşları diner.


Ne de hakkını helal eder dedeniz!


8 Ağustos2019

Yılmaz Tizgöl 

( Kaz Dağları. başlıklı yazı ylmztzgl tarafından 26.06.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.