"Anne,bizi en çok kimler sever?"
"İnsanlar yavrum."
"Bize en çok yardım edenler..."
"İnsanlar yavrum."
"Peki bize en çok eziyet edenler kimler?"
"Yine insanlar yavrum."
"Burnumuzda hırızma,boynumuzda tasma ve kollarımızda çeşitli takılarla yağmur çamur demeden  neden hep dışardayız?"
"İnsanları eğlendirmek için."
"İnsanlar niçin varlar anne?
"Yemek,içmek ve eğlenmek için,sen küçük olduğun için seni daha çok seviyorlar ve  daha çok para veriyorlar."

Yeni kuşaklar bilmez,eskiden 'ayı oynatıcıları' vardı  il il,köy köy dolaşırlar,ellerinde bir sopa,tef,düdük veya küçük bir keman bulunur,geçimlerini bu işten sağlarlardı.
"Göster koca oğlan, gelinlik kızlar nişanlısını gördüklerinde ne yapar?"

"Koca karılar hamamda nasıl bayılır?"

"Topallar nasıl yürür?"
Bazen de"otur,yat,kalk,sürün,oyna,dans et,"gibi emirler verilerek ayının  her hareketine katıla katıla gülünürdü,özellikle çocuklar çok severdi,sarılırlar,öperler ve okşarlardı.
Sokaklarda olsun,kahvelerde olsun bu gösterinin sonunda şu cümle  söylenirdi:

"Hanımlar,beyler pamuk eller cebe!"

En çok merak ettiği fakat cevabını bulamadığı soruyu yavru ayı,annesine bir kez daha  soruyordu:

" İnsanlar neden  hep 'insan' taklidi  yapmamızı istiyorlar anne?"

( Malak başlıklı yazı berberce tarafından 4.07.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.