Hümanist yürekler sanat ve doğal güzelliklere aşıktır. Emeklerini, ürettiklerini paylaşmak, başka yürekleri sevindirmek isterler. İşletme mezunu olduğu halde, çocuğu için iş ortamından ayrılıp, uygun zamanda el becerilerine dayalı sanata ağırlık veren Şahika Bozkuş hanım, emeklerinin ürünlerini Mardin’li güzel çocuklara bağışladı…

Kızı biraz büyüyünce önce kilim ve makreme dersleri aldı.Ham ipliklerle çalışmak ellerinde sorun çıkmasına neden olunca, resim dersleri almaya başladı ve on yıl bir atölyede resim çalıştı.Daha sonra, -alanında çok değerli bir sanatçı olan ve her yıl bir bağış sergisi yapan- ebru sanatçısı Birsel Özen’in atölyesinde ebru çalışmaya başladı. Şahika hanım duygularını şöyle dile getirdi: “Ebru beni büyüledi ve içimdeki sevginin suya geçtiğini hissettirdi… Mardin’deki serginin amacıda bu yüzden beni ve arkadaşlarımı heyecanlandırdı. Biz bu güçle çalıştık. Elimizden geleni yaptık bu yüzden görevimizi yapmanın huzurunu ve mutluluğunu taşıyoruz. Ben İstanbul’da yaşıyorum ve hayatımda ilk defa Antalya’nın doğusuna gittim, Mardin’e bayıldım gerçekten hem tarihi dokusu, hem de insanlarına… .Çalışmalarımızın satışından elde edilecek gelir tümüyle ‘okulumu yaptır’ kampanyasına bırakıldı. Mardin’in güzel çocukları için bir katkı olsun umudunu ve heyecanını yürekten taşıyorum, elbette benimle birlikte tüm arkadaşlarımda aynı duygular içinde…”

Mardin Sabancı Müzesi’nde sergilenen çalışmaların güzelliğini değerli okuyucuyla paylaşmak istedim. İlk kez gördükleri Mardin izlenimleri ise sonraki yazıda yer alacak. Paylaşmanın erdemli güzelliğini taşıyan yüreklerin çoğalması dileğiyle, başarılar dilerim…
( Mardin Ebru İçinde başlıklı yazı AytenDirier tarafından 15.05.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.