Kuruluşunun I.yılını iki ödülle kutladı sitemiz: Kapadokya Derneği’nin verdiği “Onur Ödülü” ve tüm yazar-şairlerin hayalini süsleyen bir kitap www.sendeyaz.net/ ANTOLOJİ-1

Salt şiirle değil, yazının her alanında kalem oynatan birbirinden değerli 29 şair-yazarın biyografi ve üç şiirinin yer aldığı antoloji fikir babası Adem Efiloğlu ile başlayıp, hazırlanması için yoğun emek harcayan ve kısa sürede basılmasını sağlayıp yazarlara ulaştıran Yönetici Zekeriya Efiloğlu ile sona eriyor. Zekeriya Bey’in yanısıra Editör sevgili Zeynep Tümöz’de düzeltmelere katkıda bulundu. Hepsine, katılımcılar adına teşekkürü bir borç bilirim.

İzmir Kitap Fuarı'nın ortasında elime geçen Antolojiyi, içeriğine bir göz atmak için kısa süreliğine elime aldım, bir saat sonra bırakabildim... Tanıdık kalemlerin farklı yorumları beni sarıverdi.

Yönetici-Editör sevgili Ebru(li) Nil Us’un şiirini güncelliği nedeniyle seçtim.

Diğer alanlarda da nice antolojilerin basılması umuduyla, www.sendeyaz.net‘in yönetici, editör ve şairlerini kutlar, başarılar dilerim.

Ah ’ ımı Sana Bıraktım İstanbul

___________SEN !
Sürtük İSTANBUL !..
Yine bu gece yıldızları takmışsın
İki yakana
Boğazına iki sıra inci..
Kıskandım seni.

Gidişe takmış aklını Mayıs’ın son gecesi
Sen sevdaların ayaklarına çelme takarken !..SERSERİ !
Marmara’nın kapısına kilit vurmuşsun belli..

İsyan düşmüş Ay’ın üstüne
ışığını kestiğin yerden küstürmüşsün geceyi
Can çekişirken özlem ve vuslat hasreti..
Nankörce ! mavinin koyusuna bir çığlık bırakmışsın
tuza batırıp teknelerin gölgesini .
SEN! renkleri gözyaşına yatırmışsın.ASİ !

Hey SEN! İstanbul...
Gidipte dönmemelerin ardından dökülen
onca AH! ları
Yedi Tepene kambur yapmışsın.
Benimkini taşıyabilecek misin peki?
Nice sürgün aşkı haremine konuk etmişsin
Benim başımı omzumda bırak bari ! VAHŞİ !
Hadi durma !
Vur ! düş bozgunu gönülleri surlarına /arsız elli Yedikuleli !

AH! İstanbul !Ah ! SEN !
Yaşanılası yer değilsin yalılarına vuran
_________________bu kimsesizlikle.
Masum ayrılıklara yataklık yapan
AFİLLİ geçmişinle
Terk ediyorum seni eşruhumun cinnetine
Aç ! kilidini geçeceğim EGE’nin selametine
Göm! kuyularını/zindanlarını
ölüm hafif bu gece..
Sitemi ağır rüzgarların özgürlüğündeyim.

İstanbul ! SEN !
_____toprağına vicdan sürülsün EMİ!


Ebru(li) Nil Us
31 Mys 2008
( Sendeyaznet Antolojiı başlıklı yazı AytenDirier tarafından 1.05.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.