12 Eylül de Türkiye referanduma gidiyor.Henüz saflar netleşmedi.Bugüne kadar hiçbir iktidar darbecilerden hesap soramadı .
1960 darbesi ve Domokrat parti mirasına Konan Demirel bu konuda hiçbirşey yapmadı .
Özal hükümeti Yillar sonra " "devlet töreniyle itibarı iade etti "

12 Eylül darbesine giden yolun bir sene sonraya ertelenmesi  , " şartların olgunlaşması için "O zamanın paşalarından Bedredin Demirel tarafından açıklanmıştı .

12 Eylül darbesini yapanlar " Our boys have done it " Bizim çoçuklar başardı diye ABD ye mesaj göndermişti .

12 Eylül anayasası Askerlerin gölgesinde yapılmıştı.Ve çok Yüksek Halk oyuyla Cumhurbaşkanlığına tek aday Kenan Evren seçilmişti .Tek aday demokrasilerin ruhuna aykırıydı.
Hiçbir iktidar o zaman, Cumhurbaşkanlığına itiraz etmemişti.O zamanın gazetecilerinin çoğu bu durumu eleştirme cesaretini dahi gösterememişti .
Hatta bu darbeyi meşru gören gazetecilerin adlarını, Kenan Evren anılarında anlatımıştı.

1990 yıllarda Varşova paktının çöküşü sonunda 12 Eylül darbesine Karşı eleştireler yoğunluk kazandı .
Tek kutuplu Dünya Yeni düşmanını bulmuştu".islam fundamantalizmi."Değişen Dünya dengeleri 11 Eylül günü ABD de Dünya ticaret merkezine hala saldırının faillerinin mechul kaldığı BİR saldiri yapıldı.Dünya Yeni bir ortama Doğru gidiyordu .

Asıl Soru ; 12 Eylül darbesini yapanların bugün ki  iktidar tarafından sorgulaması mümkün mü ?

12 Eylül le yüzleşmeyi muhalefet gelecek seçimdeki parlemontaya bırakmak görüşünde .
İktidar bu konuda 12 Eylül ü değilde daha çok kendi konumunu sağlamlaştırma çabasında " görüşü Hakim .

Yakın zamanda e- muhtırayı bile soruşturamayan iktidar 12 Eylül darbesini ABD ye rağmen yapabilir mi ?
Bu konuda deneyimli gazeteci hülki Cevizoğlu'nun çekincelerini  O nun kaleminden okuyalım;
 
"12 Eylül’ü yapan Kenan Evren bugün 90 yaşın üzerinde. Yarın vefat ettiği zaman, eski Genelkurmay Başkanı, eski Devlet Başkanı ve eski Cumhurbaşkanı sıfatlarını taşıdığı için kendisine, birçok yerde ve TBMM önünde “devlet töreni” yapılacak.
Darbeci Evren’i Çankaya Köşkünde ağırlayan Cumhurbaşkanı Gül, Manisa’da birlikte okul törenlerine katılan Başbakan Yardımcısı Arınç ve “12 Eylül’den hesap sorun” diyen Başbakan Erdoğan, “Biz darbeciye devlet töreni yapmayacağız” diyebiliyorlar mı acaba?
Biliyoruz ki, hep birlikte “darbeci Evren’e saygı duruşunda” bulunacak. "

12 Eylül e kadar çokşey değişebilir.Eğer bu refarandum iktidarın güven oyuna dönüşürşe çok farklı bir seçim sonucuyla karşılaşa biliriz.
 
( Referanduma Doğru başlıklı yazı M.Filizman tarafından 16.08.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu