Mehmet Altan'ın yazılarına Star gazetesi tarafından son verilmesi basında yeni tartışmalara sebep oldu.

Mehmet Altan;ikinci Cumhuriyetcilerinin fikir babası olarak biliniyordu.

Yeni siyasi konsepte"islamcı-liberal"ittifak içinde yer aldı.Star gazetesi başyazar yaptı.

Ama bir süre sonra köşesinden başyazar kısmı alındı.Yazı sayısı azaltıldı.

Mehmet Altan,tam bu sürede bir hata yaptı.Bunu fırsat bilen gazete yönetimi yazılarına son verdi.
Bu hata neydi?Altan Pkk ya yakınlığı ile bilinen FIRAT haber Ajansına roportaj vermesiydi..

Yazarlar muhalif olunca ilgi görürler.Ama iktidara yakın duruncada nemalanırlar.
Gazete yönetimi ayrılma gerekçesi olarak,"gazeteye saygısı kalmamıştı"olarak özetlemişti. 

Bugüne kadar hiç bir konuda etkili muhalif yazılar yazmayan Altan ne hikmetse muhalif olunca eleştiri oklarını sıklaştırdı.Bu eleştiriler nelerdi;


“Hükümet biat istiyor... Sapına kadar sansür var... Dostane eleştiri dahi kabul edilemez hale geldi... Gazete yönetimine siyasetçiye biat edenler geliyor... Siyasi baskıyla ilan toplanıyor, gerçek tirajlar saklanıyor... Bunu yaz, bunu yazma diyorlar... Hükümet neye kızıyorsa, oraya oto-sansür giriyor. Meslek ilkeleri yerine, ‘Hükümet buna kızar, buna kızmaz’ anlayışı devreye giriyor... Başlığa kadar her şeye karışılıyor, eleştirel bakanlar işten atılıyor!”

Bütün bu eleştirileri kovulmadan önce yapsaydı kahraman olurdu.
Ama şimdi vakit çok geç.İnandırıcı değil.

Daha önce pek çok meslektaşı çeşitli sebeplerle işinden oldu.Onlara destek vermeyan Altan şimdi "muhalif yazar"lığı destek bulmuyor.

( Mehmet Altan Nasıl Muhalif Yazarlar Arasına Katıldı? başlıklı yazı M.Filizman tarafından 2.02.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.