Vatan şairi Namık Kemal;batının bize ön yargılı olduğunu o zamandan beri şikayet konusu yapıyordu.
Hala durum değişmedi.Batı Osmanlıya karşı önyargılı.Türkiye cumhuriyetine bile hala ön yargılı.
Ya bizim insanınız Osmanlıyı nasıl görüyor?Cumhiriyetin ilk yıllarında Osmanlıya karşı düşmanlık vardı.Bu doğal sayılırdı.Çünki her kurulan yeni Devlet bir öncekini kötüler.
Bu konuda aydınlar objektif davranamadı.Ya Osmanlı veya Türkiye cumhuriyeti konusunda politik yorum yaptılar.Yada kendi dünya görüşlerine göre yorumladılar.
Oysa her ikiside bizim.Ve Tarihi; akansuları nasıl geri dönderemezsek ,tarih de geri dönmez.

Oysa biz Osmanlının da kurluşun da Şeyh Edebalı'nın öğütlerini de herzaman dikkate  almalıyız.

Deniz Baykal bu öğütleri partisinin genel merkezine asmıştı.Ama kuvvetli bir dirençle karşılaştı.

Kurtuluş savaşının destanını ve Atatürk'ün Nutuk'ununda dikkate alınması gerek.

Üç  kıtaya hükmeden Osmanlı'yı Harem ve İkidar kavgalarıyla vurmak en kolay yol.
Osmanlının yumuşak karnı.Belkide Tarihçilerin yeterince bu konuya açıklık getirmeleri farklı yorumlar getirmiştir.
Aynı dönemde diğer Avrupa ülkelerinin saraylarında ki kadın sayısı Osmanlı dan çok fazla.Ama batının çifte standartları var.

Kanuni zamanın en kudretli padişahlarındandır.Bunun kanıtı;

ABD Senatosu’nda büyük kanun yapıcıların isimleri yazılı olan salonda Kanuni’nin ismi de var.
Biz böyle bir tariha mal kişileri haremle vurmak, O nu gözden düşürmek, gibi hataları reytinge kurban etmemeliyiz.

620 yıl süren hanedanın en zayıf döneminde bile, Kurtuluş savaşı veren paşaların Osmanlı nın yetişdirdiğini   unutmamalıyız.


        OSMANLI DA MUHTEŞEMDİ


       TÜRKİYE CUMHURİYETİ DE
( Osmanlı Da Muhteşemdi Türkiye Cumhuriyeti De başlıklı yazı M.Filizman tarafından 31.01.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.