“Cin gibi çocuk” derler ya öyle biriydi sınıfta Cengiz. Her konuda söyleyecek sözü vardı, her zaman parmak havadaydı. Kimsenin yapmak istemediği görevi o atılır, gönüllü yapardı.

Kdz. Ereğli’de özel bir erkek lisesinde öğretmenlik yapıyordum o zaman. Cengiz öğrencim olmuştu üç yıl. Sınıfta bazen beni çileden çıkarır, bağırmama sebep olurdu. Bir gün dayanamamış, kulağını çekmiştim Cengiz’in. O gün söylediği söz hala kulaklarımdadır: “Hocam, ben de öğretmen olup sizin oğlunuzun kulağını çekeceğim!”

En sevdiğim öğrencilerimden biriydi Cengiz. Yıl sonu için hazırladığımız tiyatroda Deli Dumrul hikayesini oynayacaktık. Cengiz dört rolde birden görev almıştı. En önemlisi, erkek lisesinde kimsenin üstlenmek istemediği Deli Dumrul’un annesi ve eşi rolünü Cengiz kabul etmiş, kadın kılığına girmiş, başarıyla da oynamış, oyun sonunda en çok alkışı alan öğrenci olmuştu. Aspirin gibiydi Cengiz!

Okul kütüphanesinde kurduğumuz mini radyoda sağ kolum olmuş, yayında her an yanımda yer almıştı.

Yıllar geçti, bir gün bir mail aldım Cengiz’den. İyi değildi, beraber büyüdüğü, aynı okulda okuduğu ve yedikleri içtikleri ayrı gitmeyen arkadaşıyla araları açılmıştı. Sorunlar yaşamıştı aileler ve Cengiz iyi değildi, yıkılmıştı. Güç vermeye çalıştım Cengiz’e. O hayat dolu, şen şakrak, cıvıl cıvıl Cengiz’in omuzlarına büyük büyük yükler binmiş, eziyordu onu altında.

Sonra sessiz kaldı Cengiz birkaç yıl. Onu tekrar bulduğumda kendini toparlamıştı artık. Şimdi sitemizde yazıyor, güzellikleri paylaşıyor bizimle.

Hayatın bütün güzellikleri seninle olsun Cengiz.
( Cengiz başlıklı yazı M. Kuvancı tarafından 29.06.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.