Osmanlı imparatorluğunun Serv anlaşması ile fiilen sona ermesi sonunda kurulan ,Genç Cumhuriyet'in en önemli özelliği artık Ulus devlet olmasıydı.
 
Bu aşamada Türk kimliği çok konuşuldu.Sahi Türk kimdi?En olmadık zamanlara mucizeler üreten bu Millet kendini,kimliğini tanımalıydı.
Kolay değildi . Altı yüzyıl süren imparatorluğun ardından ulus devlet olmak.
 
Cumhuriyeti Türk milletinin karekterine  en uygun bir rejim olarak görmüştü Atatürk.Bagımsızlık benim karekterimdir diye özetlemiştir bu eserini.
 
 Türk kimliğini edebi bir dille manevi kızı ile yaptığı bir sohbet esnasında gündeme alır. Ve sorar?Türk kimdir? der ve
 
Bana bir kalem ve kağıt getirin der ve sorulan sorunun ardından derhal aşağıdaki satırları kağıda döker.

Türk kimdir.
"BU memleket dünyanın beklemediği asla ümit etmediği
Bir müstesna mevcudiyetin yüksek tecellisine sahne oldu.
Bu sahne en aşağı yedibin senelik türk beşiğidir.
Beşik tabiatın rüzgarlarıyla sallandı.
Beşiğin içindeki çocuk tabiatın yağmurlarıyla yıkandı.
O çocuk tabiyatın şimşeklerinden, yıldırımlarından,kasırgalarından
korkar gibi oldu sonra onlara alıştı.
Onları tabiatın babası tanıdı onların oğlu oldu.
Birgün o tabiatın çocuğu tabiat oldu, şimşek, yıldırım, güneş oldu,
TÜRK oldu.
TÜRK budur.
Yıldırımdır,
kasırgadır,
dünyayı aydınlatan güneştir."
 
Cumhuriyetin anısına, Bayramınız kutlu olsun.
( Türk Kimdir Atatük Tanımlıyor başlıklı yazı M.Filizman tarafından 29.10.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu