Eski Genel Kurmay Başkanı,Yaşar Büyükanıt yine gündemde.Aslında herkesin beklediği 27 Nisan E-Muhtıra doğrudan demokrasiye yapılan müdalenin sorgulanmasıydı.

Büyükanıt paşa görevine başlamadan önce dış basında O nun "Şahin "olduğu konusunda hemfikir vardı.

Görevine başladığı ilk günlerde de söylemlerinde Hükümetle uyumlu olmayacağı kanaati hakimdi.

Taaki,Eroğanla, Dolmabahçe Sarayında başbaşa yapılan görüşmeye kadar.

En önemli fikir ayrılığı Cumhurbaşlanlığı seçimlerinde su yüzüne çıkmıştı.

27 Nisan E-mıhtırasın da Cumhurbaşkanlığı seçimlerine mudahele ediliyordu.Uzun tartışmalardan sonra seçim yapıldı ve Gül ,Cuhurbaşkanı seçildi.

Yakın tarihimizin en önemli buluşması,Dolmabahçe Sarayında;Erdoğan ve Büyükanıt arasında oldu.Çok farklı senaryolar yazıldı.Fikri Sağlar bu görüşmedeki iddiaları dolayısıyla tazminata mahküm oldu.

Bu görüşme iki tarafın restleşmesi de diyebiliriz.Bir gizli anlaşma yapıldı.Devlet sırrı denildi.Taraflardan biri açıklarsa bu görüşmeleri diğerinin de açıklama yapacağını söylemesi her ikisininde "yumuşak karnı"olduğunun açıkça belirtisi.

Ana muhalefet lideri bu görüşmenin şike olduğunu görüşünde.

Görev süresi sonunda Büyükanıt paşaya Üstün hizmet madalyası verildi.

En pahalı zırhlı araç O na tahsis edildi.

Ergenekon,Dersim,açılımlar konusunda taraf olan yazarlarımız nedense bu konuda sessiz kalmayı yeğliyorlar.

Asıl düğümü Büyükanıt paşa çözecek.


( Büyükanıt Unutuldu Mu başlıklı yazı M.Filizman tarafından 13.01.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.