.
Yesevi Sultanım

Yüz yılları delip geçen cıdanın,
Mirascısı olduk aziz vatanın.
Davasına uyduk ulu atanın,
Yesevi sultanım pirim efendim.

Senin irşadına boyun eğerim,
... Nefesinle dolar canım ciğerim.
Himmeteyle bize artsın değerim,
Yesevi sultanım pirim efendim.

Hakka sığınalım tut ki elimden,
Haktan gayrı kelam akmaz dilimden,
Ruhumuz nasipler alsın ilimden,
Yesevi sultanım pirim efendim.

Ehlibeytin yolu bizim yolumuz,
Hakka hizmet için kalksın kolumuz.
Gel kerem eyle ki dolsun gönlümüz,
Yesevi sultanım pirim efendim.

Durmuşoğlum derki, aslım yesevi,
Uzak kalmaz bana sunni, alevi.
Kalbimizdeki aşkın da alev''''i,
Yesevi sultanım pirim efendim.

Hüseyin Durmuş.

Şiiri şöylecesine bir okumak zaten var olan anlamını görmemizi sağlasa da,ben biraz derinlerine dalmak istedim ...

Bu şiir ve şairi hakkında ulaşabildiğim derinliği ve ruhunu anlamak istercesine bir kez daha okudum,okudum...

Biliyoruz ki Anadolu''nun yurtlaşması Anadolu''nun fethiyle başlamadı...Evet bu topraklar Malazgirt savaşıyla Alparslan''ın ve ona gönül veren Alp_Erenlerin nicesinin kanlarıyla bizim olsa da ondan öncesi var bu toprakların yurtlaşmasının...

İşte burda şairin adeta nakış nakış dokuduğu şiirinde karşımıza çıkan Erenler ve bu erenlerin piştiği,yetiştiği Yesevi okulu çıkar karşımıza...Ahmet Yesevi Anadolunun Türkleşmesine zemin hazırlayan,Yunusların,Pir Sultan Abdalların,Hacı Bektaşların... Tevhidi tedrisatından geçmiş ya da onun tasavvuf anlayışından nemalanmış,yetişmiş erenlerine pir olmuştur ozanımıza ve tüm şairlere olduğu gibi...

Her dörtlükte onun yüceliği ,ilmi, irfanı bilgisi ve Allah inancı şairin dizelerinde nakış nakış işlenmiş''''Yesevi sultanım pirim efendim'''' dizeleriyle verilen değer adeta işlenmiş zihinlere...

Anadoluya getirilen islam inancı ve islamın hoşgörüsü...Türk''ün islamı algılaması ve yorumlaması şairin şiirinde bir başka renk güzellik olarak karşımıza çıkar ''''

Durmuşoğlum derki, aslım yesevi,
Uzak kalmaz bana sunni, alevi.
Kalbimizdeki aşkın da alev''''i,
Yesevi sultanım pirim efendim.''''

Galiba var olan özümüzü yitirdiğimizin resmi olmuş gibi şairin son dörtlüğü...

Çünkü bugün yaşanan ötekileşme ,ötekileştirme algısı ,duygusu..Türk''ün din tarihinde yoktu ,olmamalıydı...Osmanlının en büyük zaaafı sanırım bu olmuştur...ONUN DA TARİHİ GERÇEKLERİ iyi bilmekle anlaşılacağını sanıyorum..Yavuz ve Şah kavgası olmayan düşmanlığı malesef günümüze kadar taşımıştır...Bize düşen görev değil kavgaları sunni ayırımları yapmak, Yesevinin
TASAVVUF ANLAYIŞINI,ÖĞRENCİSİ YUNUS''U ANLAMAK İŞTE ŞAİRİN ANLADIĞI VE HİSSETTİĞİ GİBİ...

( İnceleme (Eleştiri) başlıklı yazı Lütuf VELİ tarafından 1.04.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.