1 Niğde'de Gezilecek Görülecek Yerler...

Makale / Eğitim Makaleleri

Eklenme Tarihi : 11.09.2012
Okunma Sayısı : 1498
Yorum Sayısı : 0

NİĞDE’DE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER…

 

KERİM ÖZBEKLER

GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR

 

NİĞDE KALESİ;1.ALAADDİN KEYKUBAT TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, ALAADDİN TEPESİ'NDEDİR. SELÇUKLULAR ZAMANINDA YAPILAN KALE 1470'DE İSHAKPAŞA TARAFINDAN RESTORE EDİLMİŞTİR, OSMANLI DEVLETİ'NİN SON ZAMANLARINDA KALE OLARAK KULLANILMIŞTIR.

 

HATIROĞLU ÇEŞMESİ;ALAADDİN ÇEŞMESİ KARŞISINDADIR, 4 SATIRLIK KİTABESİ VARDIR. 1276 YILINDA GIYASETTİN KEYHÜSREV ZAMANINDA HATIROĞLU ŞERAFETTİN MESUT TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR. BU KİŞİ 1276'DA DEVLETE KARŞI İSYAN ETMİŞ VE 4.KILIÇARSLANI ÖLDÜRTMÜŞTÜR, KENDİSİDE ÇEŞİTLİ İŞKENCELERLE ÖLDÜRÜLMÜŞTÜR.

 

AKMEDRESE;1409 YILINDA KARAMANOĞLU ALAADDİN ALİ BEY TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, 1939'A KADAR EĞİTİM ÖĞRETİM İŞLERİNDE KULLANILMIŞ. 1957'DEN SONRA 'NİĞDE MÜZESİ' OLARAK KULLANILMAKTADIR, 2 KATLIDIR.

 

GÜMÜŞLER MANASTIRI;KAYSERİ YOLU ÜZERİNDE VE NİĞDE'YE 8 KM.UZAKLIKTADIR, 10.Y.Y.A AİTTİR, KAYALARA OYULMUŞ BİR MANASTIRDIR, İSA VE MERYEM'İN PORTRELERİ VARDIR.

 

NİĞDE ALAADDİN CAMİİ;NİĞDE'NİN EN YÜKSEK YERİNDEDİR, HER TARAFTAN GÖRÜLEBİLMEKTEDİR. SELÇUKLU DEVRİ ESERLERİNDENDİR, SELÇUKLU HÜKÜMDARI SULTAN ALAADDİN KEYKUBAT ZAMANINDA NİĞDE SANCAK BEYİ ZEYNETTİN BAŞARA TARAFINDAN 1233 YILINDA YAPTIRILMIŞTIR. KALIN BİR MİNARESİ VARDIR, 8 KÖŞELİ BİR ÜST TEMELE DAYANDIRILMIŞTIR. CAMİNİN 'CÜMLE KAPISI' ZENGİN MOTİFLERLE SÜSLENMİŞTİR, 3 KUBBELİDİR. 500 KİŞİNİN İBADET İHTİYACINA CEVAP VERMEKTEDİR, ÖLÇÜLÜ BİR DEKORASYONU MEVCUTTUR.

 

HÜDAVENT HATUN KÜMBETİ;4.RÜKNETTİN KILIÇ ASLAN'IN KIZI HÜDAVENT HATUN TARAFINDAN 1312'DE YAPTIRILMIŞTIR, 1331'DE HÜDAVENT HATUN BURAYA GÖMÜLMÜŞTÜR. 8 KÖŞELİDİR, ÜZERİ ÇATI İLE ÖRTÜLÜDÜR. 3 PENCERESİ VARDIR, İÇİNDE BİR KİTABE BULUNMAKTADIR.

 

SUNGURBEY CAMİİ;İLHANLILAR DEVRİNDE NİĞDE VALİSİ SEYFETTİN SUNGUR AĞA TARAFINDAN 1335 YILINDA YAPTIRILMIŞTIR, TEK MİNARELİDİR. İÇİNDE VE DIŞINDA 4 KİTABE VARDIR, 18.Y.Y.DA BİR YANGIN ORJİNAL DURUMUNU BOZMUŞTUR.

 

ŞAH MESCİDİ-HANIM MESCİDİ-PAŞA CAMİİ-DIŞ CAMİİ-GÜNDOĞDU TÜRBESİ-MURATPAŞA CAMİİ-ŞERİF ALİ TÜRBESİ NİĞDE'NİN GEZİLECEK GÖRÜLECEK DİĞER CAMİ VE MESCİTLERİDİR.

 

( Niğde'de Gezilecek Görülecek Yerler... başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 11.09.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.