Bazı  insanlar vardır,hakkında kesin karar veremezsiniz.Hatta taraftarlarından da doyurucu yorum okuyamazsınız.Düşüncesine karşı olanlar yazdıkları ile içinden çıkılmaz bir hal alır.
Öğmede ve yermede tutarlı olmalıyız.
Said nursi;zaman zaman gündeme geliyor.Hakkında filimler yapılıyor.Sempezyumlar düzenleniyor.Ama hayatından bazı kesitler net açıklanmıyor.Volkan gazetesinde ki durumu,Şeyh- said ayaklanmasındaki tutuklama kararları hala aydınlık değil.

Peyami Safa;O nun hakkında 1960 larda yazdığı makaleyi paylaşmak istedim.Bu makeleden çıkardığım sonuç;Peyami Safa,hala aşılması zor bir yazarımız.Bu yazı 1960 larda yazılmasına rağmen hala güncel.

O zaman ki okurların haline üzülmekte.Ama bu makele den elli yıl geçmesine rağmen hala bir şahsın eserinin bizlere katkısı var mı yok mu?bunu öğrenememişsek suç kimin?tembel ilahiyatcı pröf..ları mı?

Bu makaleyi Sadi Nursi hakkında objektif fikir sahibi olmak isteyen meraklıları için paylaşmak gereğini duydum.Bu makaleyi okuyunca ,Peyami Safa gibi yazarlara nasıl ihtiyaç duyduğumuzu anlayacaksınız.
"Rahmetli Said-i Nursi veya Kürdi'nin nasıl yaşadığını ve nasıl öldüğünü öğrenmek için,dün birkaç gazete okuyanların şaşkınlık içinde kaldıklarını gördüm.
Beiüzzaman'ın hayatı ve vefatı hakkında yazılanların hiçbiri ötekine uymuyordu.Kırk yıl değil,kırk saat öncesi hakkındaki haberler de karma karışıktı..Kimi bu adamcağızın kalp yetmezliğinden,kimi zatüreeden öldüğünü,kimi saat 8..25de kimi 9.30 da kimide 10.30 da vefat ettiğini,kimi son sözlerini söylediğini,kimide son sözlerinin olmadığını,kimi rahmetlinin Bitlis'te"Nursin" köyünde,kimi  "Nurs"kazasında doğduğunu kimi Türkiye'de bu isimde yer olmadığını,kimi O nun 31Mart vak'asile alakasının bulunmadığını,kimi de bu vak'a üzerine nefyedildiğini,kimi Şeyh said isyanı üzerine sürüldüğünü,kimi de Atatürk tarafından 170 bin lira tahsisatla Doğuda bir üniversite kurmaya memur edildiğini...yazıyordu.

Risale_i Nur Külliyatı hakkında fikir beyan edenlerin bu eserlerden bahsedenlerin bir tek sayfa bile okumadıkları besbelliydi.
Bizim yaştaki nesil,Mütareke devrinde, Bediüzzaman lakabı ve Said-i kürdi adıyla tanınan bu zatı Divan Yolunun ve Sultan Ahmet'in"akademi"denilen kahvelerinden tanır.O nu bugünün gençlerine hakiki huviyeti ve fikirleri ile tanıtmak isteyenler çeşitli imkansızlıklarla karşılaşırlar.Evvela,Risale-i Nur Küllüyatının din bakımından ciddi bir tenkidini anlayabilmek için asgari bir din bilgisi,kelam,Tefsir,Fıkık ve Hadis bilgisi şarttır.Sonra halis Osmanlıcayı hatta şu Bediüzzaman kelimesini bile tam anlaya bilmek için,İslam ve Türk Tarihindeki Bediüzzamanların huviyetleri ile birlikte,dine,dile ve tarihe ait birçok şeyleri bilmek lazım.Bunlar bir veya birkaç yazıda hülasa ve izah edilemez.

Tek başına Bediüzzaman kelimesinin dilde ve tarihde aldığı manayı anlatmak bile imkansızdır.Çünki İF'AL babında İBDA kelimesinin soyundan Bedi' kelimesinin latin harfleriyle yazmak yazmak mümkün olmadığı gibi,güzelllik yaratma manasına gelen ibda kelimesini canlıları yaratma manasına gelen halk etme,makine gibi cansızları yaratma manasına gelen icad ve ihtira kelimelerinden ayıran ince farklar bilinmedikçe  ve metinler içinde okuyup yaşanmadıkça,Bediüzzaman tam mansıyla kavranamaz.Birde Risale-i nur külliyatının çapraşık diline girilince onun tenkidini birçok Nurcuların bile anlaması imkansızlaşır.

Böyle yetiştirilmiş nesillere merhamet ve Said-i Nursi'ye rahmet dilemekten başka yapılacak birşey kalmıyor.O 'nu bir sürü efsane,rivayet,şayia ve dedikodu yayını içinde bir masal kahramanı haline getiren birçok gazetelere de sözümüz yoktur.

Hayretten başka.....            TERCÜMAN 1960"

( Peyami Safa'nın Kaleminden,said Nursi başlıklı yazı M.Filizman tarafından 7.10.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.