Prof.Dr.Ramazan Demir Hocamın sayfasında, "Sanal Arkadaşlık" konulu bir yazı ararken, karşılaştığım, ve günümüzün kanayan yarası olarak gördüğüm, bir yazısını dikkatinize sunmak istedim...

YORUM sizlerin...


Öldürmek mi Öpmek mi Kusur?
 
DİKKAT: Yukarıdaki fotoğraf kompleksine lütfen bakınız.
Sonra üzerindeki yazıyı tekrar okuyunuz ve düşününüz…
**
Sokak ortasında kadın dövülüyor ses eden yok…
Kadın bıçaklanarak, kurşunlanarak öldürülüyor yine ses eden yok… Seyirci etraftakiler…
İki genç öpüşüyor kenarda köşede ya da kuytuda tepki çok...
“Mahallenin namusu elden gitti…”
“Ahlaksızlık aldı başını yürüdü…”
“Din elden gidiyor, dinsizlik…”
“Sokakta fuhuş…” vs.. vs…
Bunları değerlendiren “birisi” şöyle demiş;
“…Çünkü değerleri olan bir toplumuz…”
**
Sokak ortasında gencin öpüşmesi “hoş” karşılanacak bir davranış olmayabilir, değildir de bana göre, uyarı toplumsal kültürün gereğ... Bunu anlarım...
Öldürülen kadın için gösterilmeyen tepkiyi anlamak-anlamam mümkün değil…
**
Sonuç ve 3 soru;
S.1-Öpmeye tepki gösteren toplum, neden öldürülen, dövülen kadına tepki vermiyor, göstermiyor?
Kadın sırf bir erkeğin istemlerini RET ettiği için öldürülmesi ya da dövülmesi onaylanacak, ama anlaşarak öpüşen genç çift LİNÇ edilecek!
 
S.2- Öldürülmeye tepki vermeyen toplumdaki fertlerde; ‘bir gün gelir ben de yaparım’ bilinçaltı ego mu egemen?
 
S.3-Öpüşen gençlere tepki verenler ‘yapmak isteyip de yapamadığına” mı tepki veriyor?
 
Sonuç olarak bu toplum işine gelene tepkisiz, gelmeyene tepkili olmasını beni korkutuyor...
Bu toplum afyonlandı mı, diye düşünüyorum!
 
(R.Demir, 20.12.2012)


** Ben de anlamıyorum, anlamam da mümkün değil. (M.K.)


Teşekkür : Prof.Dr.Ramazan DEMİR hocama, yazısını/yazılarını paylaşmama izin verdiği için teşekkür ediyorum.

Mustafa Karaahmetoğlu

11.02.2013

( Yorumsuz başlıklı yazı Mustafa Kara tarafından 11.02.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.