1 Eylül Dünya Barış Günü Kutlu Olsun

131 izlenme 4 yorum 31 Ağustos 2024 Cumartesi - 19:30
1 Eylül 1939 tarihinde Almanya`nın Polonya`yı işgal etmesiyle 2. Dünya Savaşı başlamış, bu savaşta binlerce insan yaşamını kaybetmiştir.

Bu acı ve yıkım karşısında, sürekli bir barışa ulaşmak için Birleşmiş Milletler kurulmuştur. Bu kuruluşun 5 daimi temsilcisi Çin, İngiltere, Rusya, Fransa ve ABD`dir.

Bütün dünya ülkelerinin savaş yerine barışı savunmalarıyla barışı sağlamak mümkündür.

Oysa bu 5 ülke, savaş için en fazla silah üreten ülkelerdir.

Bölgemiz bugün bile büyük bir gerilim içinde yaşıyor.

Dünya barışı, tüm insanlık için gerilimsiz ve gerçekten barış içinde yaşamak istemenin bir yoludur.

Birleşmiş Milletler, 21 Eylül tarihini barış günü olarak kutluyor.

Ülkemizde ise, 2. Dünya Savaşının başlangıcı olan 1 Eylül tarihi "Dünya Barış Günü"olarak kutlanmaktadır.

Barışa ulaşmak için, silah tacirlerinin ve aç gözlü sömürgenlerin acımasızlığını barış isteyenlerin mutlaka kırması gerekiyor.

Bir kez daha: "Yurtta barış, dünyada barış" diyerek, barışı savunan devletleri ve insanları kutluyoruz.


Ahmet ZEYTİNCİ
Yorum Yaz
MESUT ÇİFTCİ
2 Eylül 2024 Pazartesi - 11:35
Cevap Yaz
"dulce bellum inexpertis"

"Savaş, onu henüz yaşamayanlar için hoştur."

— Erasmus
DEMİRCİ
1 Eylül 2024 Pazar - 21:12
Cevap Yaz
Her ne kadar "barış" kelimesinin anlamını artık ansiklopedilerden öğrenecek olsak da, barış diye bağıran herkes bir tür savaşın yanlısıdır. Karşısında da mutlaka özgürlük diyerek bağıran bir grup vardır ki, onların istediği barışla, ansiklopedide ki barış tam olarak birbirine zıt'tır...

Kutlu olsun "barış günü" diyenlerin barış günü...
Gökdeniz
1 Eylül 2024 Pazar - 18:43
Cevap Yaz
Bir ara barış dernekleri terör örgütlerinin sempatizanlarının kontrolündeydi ülkemizde. Hala da öyle sanırım. Terör örgütleri karakollarımızı basar Mehmetçiklerimizi şehit ederdi. Ardından askerlerimiz operasyonlara başlardı hemen .İşte tam bu anda Barış dernekleri ortaya çıkardı. "barış, hemen , şimdi" sloganları atarlardı. Taa teröristlerin yeni bir eylemine kadar. BM nin Barış günü ilan etmesi de buna benziyor bir anlamda :) Savaşları çıkartan ve durdurmayanlar yine kendileri çünkü.

AhmetZeytinci
1 Eylül 2024 Pazar - 18:48
Dünyanın en büyük silah şirketleri hangi ülkedeyse barışı da sabote edenler onlardır kuşku yok...
AhmetZeytinci
31 Ağustos 2024 Cumartesi - 19:32
Cevap Yaz
Barış bu emek ister çaba ister sevgi ister yüreklerimizde her zaman büyütelim Barış umudunu... Kutlu olsun 1 Eylül Dünya Barış Günü...
saklı bahçe
1 Eylül 2024 Pazar - 02:22
Bir de gerçek olsa...Birleşmiş Milletlerin kararı ile verilen bir gün ne kadar yaşayabilir ki!
Yorum Yaz

1 Eylül Dünya Barış Günü Kutlu Olsun

1 Eylül Dünya Barış Günü Kutlu Olsun

1 Eylül Dünya Barış Günü Kutlu Olsun