Kim Bu Vergi Yüzsüzleri

120 izlenme 6 yorum 2 Eylül 2024 Pazartesi - 23:46
Her vergi dairesinin girişinde yazar "Vergilendirilmiş kazanç kutsaldır." Birde vergi yüzsüzleri var. Kim bunlar?

Ahmet Zeytinci
Yorum Yaz
ERHAN TIĞLI
4 Eylül 2024 Çarşamba - 16:38
Cevap Yaz
Asıl vergi yüzsüzlerine dokunamıyorlar, hatta yatırım yapıyor diye vergi kaçırmalarına göz yumuyorlar güçleri dar gelirli vatandaşlara yetiyor,
AhmetZeytinci
4 Eylül 2024 Çarşamba - 19:09
Aynen öyle Hocam....
Ali Arslan
4 Eylül 2024 Çarşamba - 11:53
Cevap Yaz
Bu konularda elimde oldukça çok belge doküman ve köşe yazarlarının yazısı olmasına rağmen ( ki bazen kimden alıntı yaptığımı yazmayı unutuyorum sanki ben yazmışım gibi yayınlanıyor 😀 sonra da yıldızlı yazı seçilince müdahale edip eksiğimi düzeltemiyorum 😀 sağolsunlar Adem bey bu düzeltmeyi derhal yapıyor) bilgi kirliliği olmasın diye buraya eklemedim. 😀
Ali Arslan
4 Eylül 2024 Çarşamba - 09:00

4 Eylül 2024 Çarşamba - 09:01
tarihinde güncellendi...

Cevap Yaz


Bu konuda maliye duyurusu:


YN ÖKC BİLGİ FİŞLERİNİN DÜZENLENMESİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN USUL VE ESASLAR HAKKINDA DUYURU

28.09.2018 Başkanlığımıza intikal eden olaylardan, mükelleflerce kullanılmakta olan Yeni Nesil Ödeme Kaydedici Cihazlardan (YN ÖKC) düzenlenen “Bilgi Fişleri”ne ilişkin aşağıdaki hususların açıklanmasına gerek duyulmuştur.

Bilindiği üzere, YN ÖKC kullanılmak suretiyle gerçekleştirilen mal ve hizmet satışlarında, ÖKC fişleri haricinde "BİLGİ FİŞLERİ" nin de düzenlenebileceği durumlar ve bilgi fişlerinin düzenlenmesi sırasında uyulması gereken usul ve esaslar hakkında, ÖKC kullanan mükellefleri bilgilendirmek amacıyla hazırlanan “Yeni Nesil Ödeme Kaydedici Cihazlardan "Bilgi Fişleri" Düzenlenmesine Dair Usul Ve Esaslara İlişkin Teknik Kılavuz” https://ynokc.gib.gov.tr/ internet adresinde yayınlanmıştır.

Söz konusu Kılavuzun "3. Yeni Nesil Ödeme Kaydedici Cihazlardan Bilgi Fişi Düzenlenmesi Gereken Durumlar" başlıklı bölümünde;

" Mükellefler YN ÖKC kullanmak suretiyle gerçekleştirilen; a) Fatura ile belgelendirilen satışlarında, b) Yemek fişi/yemek kartı karşılığı verdikleri mal satışı ve hizmet ifalarında, c) Mal teslimi veya hizmetin ifasından önce ön tahsilat (avans) mahiyetinde aldıkları tutarların belgelendirilmesinde, ç) Otopark giriş işlemlerinde, d) Fatura tahsilatı ve cari hesap tahsilatı işlemlerinde, e) Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından belirlenecek benzeri diğer işlemlerde, YN ÖKC'den bilgi fişi düzenleyerek müşterilerine vereceklerdir. EFT-POS özellikli YN ÖKC kullanma mecburiyeti bulunan otopark giriş işlemlerinde ödemenin yöntemi ve belgenin türüne bağlı kalınmaksızın her hal ve şartta " BİLGİ FİŞİ " düzenlenecektir." açıklamaları yer almaktadır. Ayrıca, YN ÖKC kullanılmak suretiyle gerçekleştirilen satışların;

a) 213 sayılı Vergi Usul Kanununun 232 nci maddesinde fatura düzenlenmesi mecburiyeti bulunan vergi mükelleflerine yapılmış olması veya
b) Müşterinin nihai tüketici olmakla beraber fatura istemesi ya da
c) Satış tutarının fatura düzenleme haddini aşması halinde satıcının müşteriye fatura vermesinin zorunlu olduğu açıktır. Bu şekilde düzenlenen/düzenlenecek faturalara istinaden YN ÖKC’den anılan Kılavuzda yer alan örneklere ve açıklamalara uygun Bilgi Fişleri düzenlenecektir.

Düzenlenen bu bilgi fişi üzerine “Fatura No” bilgisinin kaydedilmesi esas olmakla beraber, faturanın sonradan düzenleneceği (faturanın ya satış anında ya da en geç 7 günlük yasal süresi içerisinde düzenlenmesi zorunludur) durumlarda bilgi fişinin bu bölümüne, faturası sonradan düzenlenecek anlamına gelmek üzere “FSD” ibaresi yazılacaktır.

Bu durumda sonra düzenlenecek fatura üzerine ise daha önce düzenlenmiş olan bilgi fişinin tarihi, Numarası, Z No’su ve ödeme kaydedici cihazın sicil numarası yazılacaktır.

Faturalı satışlarda (e-Fatura/e-Arşiv Faturası ile belgelendirilen satışlar dahil) faturanın işlem anında müşteriye verilmesi halinde YN ÖKC’de düzenlenen bilgi fişlerinin (banka veya kredi kartı ile yapılan tahsilatlar hariç) çıktısının verilmesi mecburiyeti bulunmamaktadır. Söz konusu bilgi fişleri YN ÖKC’lerin elektronik kayıt ünitesi (EKÜ)nde kayıt altında tutulabilecektir. Tahsilatın banka veya kredi kartı ile yapılması halinde ise POS slip bilgilerini de ihtiva eden bilgi fişinin müşteriye verilmesi mecburiyeti her hal ve şartta bulunmaktadır.

Bu açıklamalar çerçevesinde, perakende mal ve hizmet satışında müşteriye fatura verilecek olması halinde YN ÖKC’den sadece fatura bilgi fişinin düzenlenip verilmesinin yeterli olmadığı, satış anında ya da en geç fatura düzenleme süresi içinde faturanın ayrıca düzenlenerek müşteriye verilmesinin zorunlu olduğu, faturanın belirtilen sürede müşteriye verilmediği durumların tespitinde 213 Sayılı Vergi Usul Kanunun 353 üncü maddesinin 1 numaralı fıkrasında yer alan özel usulsüzlük cezasının tatbik edilebileceğini, bu nedenle YN ÖKC’den düzenlenen her bir fatura bilgi fişi için müşterilere faturaların düzenlenip verilmesi hususuna önemle riayet edilmesi, cezai işlemlere maruz kalınmaması bakımından önem arz etmektedir. Duyurulur.
Gökdeniz
4 Eylül 2024 Çarşamba - 11:20
Doyurucu sciklama icin tesekkurler. Aslinda sorun Bilgi fisleribde yazilan Vergi Kimlik numaralarinda. sabahran aksama kadar kesilen yuzlerce farkli kisinin bilgi fusinde VKN olarak hep ayni 111111 rakamlari vsr. yani uyduruk. Bu durumda yuzlerce farkli kisinin bilgi fişi kime fatura edilecek?
Alp.Aldatmaz
4 Eylül 2024 Çarşamba - 08:30
Cevap Yaz
Devletin malı deniz, yemeyen domuz diye diye memleketin temizinden çeyreği domuzlaştı.
Vergi kaçıranların dini milliyeti yoktur, her kesimden varlar.
Gökdeniz
3 Eylül 2024 Salı - 07:49
Cevap Yaz
Son zamanlarda bir de "Bilgi Fişi" olayı çıktı. 3 harfli marketlerde, birçok başkasında yazar kasa fişi vermiyorlar artık. Üzerinde Bilgi Fişi yazan fiş veriyorlar. Satın alınanların dökümü var. Ama fiş ya da fatura değil. e-arşiv fatura kesilecekmiş sonradan. Bilgi Fişine bakıyorum müşteri TC no yerinde uyduruk standart rakamlar yazıyor. A101 den aldığım bilgi fişinde 111111111111gibi rakamlar, herkesin fişinde aynı. Bu Bilgi Fişlerinin faturası kesiliyor mu? Kimin adına kesiliyor .? TC kimlik numarası uyduruk yazıldığı için alıcısı belli değil. Kafa karıştırıcı bir uygulama. İşin aslını bilen var mı acaba? A101 BİM marketlerde böyle sürekli son zamanlarda. Diğer marketlere de bakmak lazım.
AhmetZeytinci
2 Eylül 2024 Pazartesi - 23:50
Cevap Yaz
Bilelim bakalım açıklasınlar...
Yorum Yaz

Kim Bu Vergi Yüzsüzleri

Kim Bu Vergi Yüzsüzleri

Kim Bu Vergi Yüzsüzleri