Birilerinden Yorum Beklemeden

88 izlenme 4 yorum 17 Eylül 2024 Salı - 21:48
İllaki yorum yazdınız mı yorum beklemeyin. Beğendiğiniz yazılara yapın yorumunuzu.

Ahmet Zeytinci
Yorum Yaz
Yeldegirmeni
18 Eylül 2024 Çarşamba - 12:46

18 Eylül 2024 Çarşamba - 13:11
tarihinde güncellendi...

Cevap Yaz
Yasamak, kendi ihtiyacani doguran her varlik ve nesnede tanimlanan degerliligi önemsedigi kadar her varlik ve nesnenin kendini giyindigi kaliplardan öne cikararak dolasimdaki hayata islerlik kazandiran dogumlari ve bildirimleri ister. Insan da bildigi ögrendigi tüm kesif ve buluslariyla kendini hayata kazandiran sosyal iliskiler zincirinin saygin, özgür, özgün, isler, calisir durumdaki varlik degerliligine bellek ve becerisindeki deneyim birikim kesif bulgu donanimliligiyla kendini dengeleyen karsiligin kimlik ve KISILIK hakkini edinir. Dil, yani konusma-yazma ile ilgili ve alakali DiL, akil fikir yordam duygu düsünce cevherlerinin toplami ve tümünün kisiyi kendisiyle özdestiren ÖZGÜVENLiLiGiN dogurdugu insani en donanimli birikimlilige tamamlayan yetki ve yetenek sahipliliginin iletisim araci ve kaynak zenginligidir. Kendini deneyimleyerek büyüten insanla beraber her kisi dil varligiyla toplum agirligi kadar genis kütleyle eslesip sosyallesir, yokluguyla korkuya karanliga cehalete kabaliga cirkeflige ilkellige acizlige cekilip siddete saldirganliga gömülerek dürtü bagimliliginin kulu kölesi olup saldirganlikla konusan davranis ve kisilik bozuklugunu ASOSYALLESiR. Bu yüzden kendini yasatan ve yasayan insanin disinda haric gayri öte eksik fazla degildir ne dil ne edebiyat ne sanat ne de siir. Bu bakimdan kendinden ve ne konustugu yazdigi yasadigi yahut yaptigindan EMiN olan özgüvenli kisilik , hic bir eziklik yahut yoksunluk duygusunu tatmin etme beklentisinin kulu kölesi olmayarak aferine alkisa takdire yoruma aciz muhtac veya mecbur degildir cünkü kendini yazar ve konusur insan. Bu yüzden de yazdigi her sey zaten kendini anlatmistir. Anlamayana paylastiginin üzerine veya her yorumlanan tenkit yahut takdire parantez acilimlari yaparak kendini ifade etmeye cirpinip cabalamasi isin iyce cilkini cikarip yazilan emegin cöpe gitmesine sebep olur. Bunun tam tersi olarak da sosyasl siyasal felsefi ekonomik sanat ve edebi hayatimizi irdeleyip yorarak kisiye özgün akil fikir bilgi ve beceri zenginligini ortaya koyan anlam, icerik, konu cesitliligi, cesaret, bilgi, duygu, düsünce , bildirim, elestiri zengini her yaziya kendini ÜSTENCI bir kibirde gizleyip saklamaksizin ACIK YÜREKLiLiKLE yorumlayarak katkida bulunmaksa , paylasilan deger kadar deneyim katilim ve birikimliligin ortakligina eslik edecektir.
AdemEFİLOĞLU
18 Eylül 2024 Çarşamba - 02:40
Cevap Yaz
Haklı bir bir söz oldu. Eyvallah ama kimisi kasıtlı yorum yapmıyor şiiri okuyup da ilginç bir şekilde.
Alp.Aldatmaz
18 Eylül 2024 Çarşamba - 01:46

18 Eylül 2024 Çarşamba - 01:47
tarihinde güncellendi...

Cevap Yaz
Bu konu Edebi sitelerin ebedi konusu.
Bu konuda ne söylense az gelir, tabi ki farkli farkli görüslerde var.
Ben bulundugum ortami iyi takip etmis, belli basli kisileri kendimce analiz etmisimdir, huyumdur, bilmedigim tanimadigim ortamda neden bulunayim öyle ya.
Nadiren özel bir kirginligim, bir tartismam, küslük gibi bir durum yoksa, ben begendigim herseye bir yorum düserim. Bir seyi okuyup oraya ugrayip yorumlanmamasi çok tuhafima gidiyor ve hepimizin de gitmelidir, o halde neden ugradin, ugramak demek okundugu varsayilinca, olumlu veya olumsuz bir yorumu hak etmistir.
Güzel bir münazara konusu bu Ahmet bey, tebrik ederim sizi böyle bir konu baslattiginiz için, ben içimi açikyüreklilikle döktüm.

Saygilarimla,
AhmetZeytinci
17 Eylül 2024 Salı - 21:51
Cevap Yaz
Yorum şairi yazarı motive eder. Karşılık beklemeden yapın yorumunuzu beğendiğiniz nesir ve nazım eserlere...
Yorum Yaz

Birilerinden Yorum Beklemeden

Birilerinden Yorum Beklemeden

Birilerinden Yorum Beklemeden