Serbest Kürsü / Söyleşi

Eklenme Tarihi : 21.03.2013
Okunma Sayısı : 1834
Yorum Sayısı : 1

                              İÇİNDE BİRÇOK ERDEMİ SAKLAYAN KELİME

Sevmek. İçindeki sevgini coşkunu seller gibi kaynayarak akması coşkun seller gibi akıtmak, cömertçe. Âşık olmak. Gönlünde vurulmak, karşındakini âşık olmak bir ömür boyu yola çıkmak; aile olmak. Dünya malında gözün olmadan âşık olmak, sadece onu düşünmek, onu düşünerek yatmak, kalmak; olağan üstü duyguları hissetmek, yaşamak ama en önemlisi karşındakinin de seni sevmesi ve âşık olmasıdır. Yoksa tek taraflı sevmek ve âşık olmak; sığınacak ev arayan ve aradığı evi bulamayan seyyah gibi veya özgürlüğü kısıtlı kölenin, zincirlerle uzun zaman sonra alışması ve bir anda zincirlerinde kurtularak kendisini gün batımı gibi zenginlenmiş güzelliği ile batımını izleyenlerin bir daha güneş doğmayacak hissine kapılması gibi olmak. Gönül ve akıl esiri. Afacan ele avuca sığmayan çocuk gibi, huysuzlaşmak hiçbir yere sığmamak, nefes alamamak gibidir tek yönlü aşk ve sevmek. Yönünü, yolunu, gecesini, gündüzünü kaybetmiş boşlukta hiçbir hissetmeden düşüncelere gark olmak çok acı. Hayat böyle çok seversin sevilmezsin, çok sevilirsin sevmezsin. Tezatlıklar ve bazen de anlamsızlıklar ama daha sonrada anlamaya idrak etmeye doğru giden hayat. Becerikli, maharetli, güçlü olduğunu bağımsız özgür olduğunu sanmak ve ona tutku ile bağlanmak; özgürlüğünü sınırlamak hapis etmek, bazen de anlayamazsan hayat devam ediyor her şeye rağmen. Bolluk ve rahatlık tan; yoksulluğa giden yol gibi çetin ve zorlu bir yoldur âşık olmak ve sevilmek. Saklanan, gizlenmiş zamanı gelince çıkılacak zorlu, çetin bir yoldur. Baht ve mutluluğunun sanki bu olacakmış gibi karamsarlık seline kapılmaktır. Başı dik gururlu, başı ve sonunu azda olsa kestirdiğiniz, kestirmeye çalışmak için uğraştığımız dualarla, ümitlerle çıktığımız yolda tökezlemek uğruna sevmekten vaz mı geçilecek? Söz söylenebilecek ve sözün değer gördüğü bir gönül muhakkak ki vardır. Hayatın ve yaşamın nutkunu konuşmasını dinleyecek, kulağın ve gönül gözünün, anlayışın, yüreklilikle açık olması gerekli ki mesajı alabilesin. Gaye, hedef ve beklenti içinde "içinde birçok erdemi barındıran bu kelimeler" olman ve karşındakine de bu olanağı özgürce vermen gerekir. Biliyorsun zorla güzellik olmuyor. Zorlukla, olması için alınan incinen kalbini teselli edecek boş uğraşlara girerek yaşamını ve karşındakinin yaşamını çekilmez hale sokman yakışır bir hal ve hareket değildir. Diğer anlamı ile sevmek tüm insanları sevmek ve karşındakinin de seni sevip sevmemesin beklentisi içinde olmadan sevmek. Sevmek ve aşk deminde dediğim gibi "içinde birçok erdemi barındıran "kelimelerdir. Toplum içinde saygınlık gösteren yaşama anlam katan, gönül rahatlığı içinde zorlamadan, karşılıklı seveceğini, sevenini bulana kadar baş eğmez, dirençli olarak karşılıksız;  gönül insanı olarak sevmeye, sevilmeye layık kişi olarak devam etmektir. Bağışlayıcı,"gönül yapıcı" olmak, en erdemlisi ve bulunmaz hazinedir. Bu yolda kazandığı, bu erdemlilikle, buluşmak ve anlamak her insana nasip olmayacak temiz ve iffetli bir gönül yüksekliği ile bezenmiş olmak ananın ak sütü gibi helal olsun.

MEHMET ALUÇ

( İçinde Birçok Erdemi Saklayan Kelime başlıklı yazı kul mehmet tarafından 21.03.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu