Gençlik Nereye Gidiyor?
Okulların açılmasına kısa bir süre kaldı. Uzun bir yaz tatilinin ardından ders zili yeniden çalacak. Bu nedenle de gazetecilik görevim nedeniyle geçtiğimiz yıl bir okul önünde yaşadığım bir olayı sizlere aktarmak istiyorum.
Büroda oturduğum sırada bir ilköğretim okulu önünde öğrencilerin kavga ettiği haberini aldım. Söz konusu okul önüne gittiğimde aşırı bir kalabalık ve yerde bıçaklanmış vaziyette yatan bir öğrenci gördüm. Yan tarafta da polisin tuttuğu yaşları henüz 12 ile 13 arasında değişen birkaç ilköğretim okulu öğrencisi vardı. Manzara karşısında adeta tüylerim diken diken oldu. Haber sonrası sordum kendi kendime bu gençlik nereye gidiyor diye?
Kavganın nedeni nedir bilinmez ama bilinen bir gerçek var ki o da gençliğin hiçte iyiye gitmediği. Yaşı 12 – 13 olan bir çocuğun üzerinde bıçak taşıması ve bu bıçakla da okula gelmesi gençliğin nereye gittiğini açıkça ortaya koyuyor aslında.
Son günlerde televizyonlarda artan şiddet içerikli filmler, ailelerin duyarsızlığı bu olayların nedeni olsa gerek. Düşünün daha küçücük bir çocuk. Elinde kalem olması gerekirken, bıçak bulunuyor. Bu konuda herkese büyük görevler düşüyor. Anne – baba – öğretmen ama herkese. Anne babalar uyanın.
Çocuklarımızın durumu perişan. Vurdumduymazlığı, kendi işlerimizin içinde boğulmayı bir tarafa bırakalım, çocuklarımızla ilgilenelim. Onlarla arkadaş olalım, sorunlarını dinleyelim, birlikte çözüm yolları üretelim. Öğretmenler de aynı şekilde derslerin yanı sıra öğrencilerle arkadaş olmalı onların sıkıntılarını dinlemeli. Aksi takdirde bu gençliğin sonu hiçte iyi görünmüyor.
(
Gençlik Nereye Gidiyor? başlıklı yazı
halil-sunac tarafından
4.09.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.