Eskimeyen Bir Güneş Kardeşlik

 

Kardeşliğin o büyük Mimarına...
Efendim Hz.Muhammed Mustafa (sav) ve ashabına...


Kardeş, karındaş yani aynı karnı paylaşan, aynı annenin çocuklarına verilen isim. Kardeşlik bambaşka bir kavram.

Kardeşliğin tanımı günümüzde daha zor. Din kardeşi açken, savaşlarda hunharca katledilirken, şampanyalar patlatıp kahkahalar atmak mıdır ? Yoksa “neme lazım” deyip haber kanallarını zaplamak mıdır ? Kısacası kardeşlik 21. asırda unutulmaya yüz tutmuş bir büyük davadır, bundan asırlar öncesinde sönmeye yüz tutan bir güneştir.

Bu yüzden en karanlık devirleri Asr-ı Saadet yapmaktır kardeşlik. Kardeşlik sadakattir. O yanmasın ben yanayım demektir. Hz. Ebubekir (r.a.) misali. Kardeşinin bir gece yedi kat semaya çıkıp Rabbü’l-alemin ile görüştüğünü söylediklerinde “O söylüyorsa doğrudur.” demektir, hiç şüpheye düşmeden.

Kardeşlik, sultan iken sırtında un çuvalları taşımaktır miskinlere. Elinde bir testi yağ ile kardeşinin gönlünü yapmaktır. Hz.Ömer (r.a.) misali cömertliktir.

Kardeşlik, kapıya geleni boş çevirmemektir. Elindeki son hurmayı, aç kalacağını bile bile kardeşine vermektir. Hz. Ali misali isardır.

Kardeşlik vatanını, aileni, zevklerini ve nefsini terk etmektir. Hz. Musab (r.a.) misali kızgın kumlara yatırılsa da “Rabbim Allah’tır!” demektir. Hz. Sümeyye (r.a.) misali ilk düşen şehit olmaktır. Kardeşlik, Allah(c.c.)’a hicrettir. Kardeşlik yolunun rehberi Hz. Muhammed Mustafa(s.a.v.)’dır.

Kardeşlik demek aynı anadan olmasa da bir olmak, beraber olmak demektir. Kardeşlik aynı zamanda İslam dininin temel direklerinden biridir. Hz.Peygamber(s.a.v.)’in Mekkeli muhacirlerle Medineli ensarı kardeş ilan etmesi bunun en güzel örneğidir. Allah(cc) için malını, mülkünü her şeyini feda eden muhacire kucak açan ensardan daha hayırlı kardeş var mıdır ki şu dünyada? Bazen anlayabilmek için yaşamak gerekir. Ensarı anlamak için de muhacir olmak gerekir. Kimsesizliğin en gururlu semalarında “Rabbim Allah’tır!” deyip O’na sığınarak geldiğin diyarda din kardeşinin sana kucak açmasıdır kardeşlik. Çöle yağan yağmur misali hayattır.


Öyle güçlü bir bağdır ki bu, ölüm dahi ayıramayacak onları Bedir’de, Uhut’ta beraber yürüyecekler şehadete doğru… Hz.Hamza(r.a.) misali şehit olunca bir mezara üç kişi girmektir kardeşlik. Uhut’ta Resulullah(sav)’ı korumakken amacı kolları kesilerek şehit olunca başını kumlara gömmektir kardeşlik. Hz. Musab bin Umeyr(r.a.) misali kardeşlik hukukuna riayet etmek, İslam sancağına sahip çıkmaktır.

 

 Kardeşliğin özü fedakarlıktır, merhamettir. “Müslüman müslümanın kardeşidir!” buyurmuyor mu Hz.Peygamber(s.a.v.) ? Öyleyse aynaya bakmanın vakti çoktan gelmedi mi ? Filistin’de çocuklar haksız yere öldürülürken kardeşlik hukukundan bahsetmek ne kadar doğru? Daha doğmadan yalnızlığa, öksüzlüğe terk edilmişse eğer bir bebek nerede kardeşlik ahlakı? Siz yumurtadan çıkmadan uçan bir kuş gördünüz mü? Evet, bizim şu an yapmaya çalıştığımız bu büyük dava yumurtadan çıkmadan kanat çırpmaya benziyor. Biraz komik, çokça ibretlik bu manzara karşısında tüyleriniz hala ürpermiyorsa, vicdan naklinin bulunacağı zamana erteleyin! Yahut dua edin Allah’a indirsin kalbinize imanı çünkü anlamamışsınız, okumuşsunuz sadece Hz.Peygamber(s.a.v.)’in hayatını… Bundan 1400 küsur sene evvelinde, sadece Araplara değil, tüm insanlığa geldi. Geldi ve insanlığa kardeş olmayı öğretti. Kendi kızlarını diri diri toprağa gömen cahil insanlardan, bugün dahi imrenilen, ulaşılamayan, bir medeniyet kurmak, insanlığın en şerefli toplumunu oluşturmak, Asr-ı Saadet’i örnek olarak sunmak insanlığa, hiç de kolay bir iş değil. Her yiğidin de harcı değil. Kardeşlik 1400 küsur senedir en güzel örnekleriyle bize bırakılmış bir miras. Pırlantaya, altına, gümüşe verdiğimiz değerin çeyreğini verseydik eğer bugün bu durumlara düşmezdik. Kardeşlik Çanakkale’de vurulan, İstiklal Marşıyla anılan, Akif’in beyitlerinde aranan Asım mıydı, kim bilir? Bir şairin de dediği gibi “En iyi yazan bilir.”

 

Allah-u Teala(cc)’dan ve O’nun mahlukatın en şereflisi olarak yarattığı, adının yanına adını yazmakla yücelttiği kulu, İncil’de geleceğini müjdelediği Hazreti Ahmed(s.a.v.)’den daha iyi kim bilebilir?  Hz.Peygamber(s.a.v.) kardeşliğin mimarıdır. İnsanı insan yapan edep ve ahlakı tavsiye ederek “İyilik güzel ahlaktır.” demiş, ahlakın önemini vurgulamıştır. İnsan haklarını Veda Hutbesi’nde emrederek Batı’nın sözde medeniyetini yüzyıllar öncesinden görmüş; insan, kadın, mal ve can hakkını en önemlisi kardeşlik hukukunu vurgulayarak ortaya koymuştur.

 

Ya şimdi biz kimsesizler?..  Filistin’de, Somali’de, Arakan’da kan ağlarken çocuklar, sıcak yatağında gaflet uykusuna yatanlar vicdanı sızlamadan… Resul-i Kibriya(s.a.v.) kimsesizlere ev yaparken mescidini, “Camiler Allah’ın evidir.” deyip, kapılarına kilit vurmak değildir kardeşlik. Rahman’ın kapılarını sadece beş vakit çalmak hiç değildir.

 Davetler davetleri izlesin gönül deryasında. Sen lutfedip bu satırları okuyan kardeşim, kulak ver sesime: “Gel kardeş olalım. Tanımasak da birbirimizi, gel tanış olalım!" Asırlar sonra da olsa ‘Bizim Yunus’u kardeşliğin Anadolu’daki çileli destanını hatırlayalım, bağrımıza basalım. 

 Kardeşliğin ahlakını ve hukukunu canlandırmalıyız yeniden. Bir Güneş gibi hiç eskimeden doğmalı kardeşlik, 571’deki gibi. Bize de bir tek bu sevgiyle aydınlanmak ve ısınmak kalmalı.



Enes YAVUZ / Simurg
( Eskimeyen Bir Güneş Kardeşlik başlıklı yazı Enes YAVUZ tarafından 20.04.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu