ANNELER GÜNÜ?
(ALMANYA’NIN DİLSİZ ÇOCUK GELİNLER’İNE, DİLLENİNCE ÖLDÜRÜLEN ÇOCUK ANNELER’İNE)
CAN KIRIKLARIM, CAM KIRIKLARIM
Herhangi bir cumartesi. Lay lay lom günü. Göktaşı düşse evin üstüne keyfimi bozamaz. Telefon! Önce numaraya bakmalıyım, sürekli hastalıktan, mutsuzluktan bahseden birileriyse açılmayacak, keyf bozulmayacak.
Aaa, İna’nın numarası, göbeğimizi hoplata hoplata güleceğiz demektir.
- Günaydın sevgili İna!
- Sema, Sema... Filiz, Filiz...... ist erschossen worden!
- Wie? Kim, niye, nasıl, neden? Önce Filiz’i, sonra kendini mi? Niçin tek kendini vurmamış? Olmaz, vurulamaz, ölemez......
Cam kırıkları ne arıyor beynimde? Kanıyor, bir sürü cam kırığı nereden doldu damarlarımın içine? Yakıyor, donuyorum, ceket giymeliyim, donuyorum, terliyorum...
„Filiz vuruldu, öldü“ harfler kırıldı, paramparça, kesiyor hertarafımı.
Sema’nın koşması gerekiyor. Zamanı yok. Derse yetişmesi lazım. „O orospu ananızı öldüreceğim!“ Öldüreceğim, öldüreceğim.....Cam kırıkları, acıtıyor, yakıyor. Neden? Neden? Neden?
(Üç gün önce)
- Selam Filiz, nasılsın?
- Sağol Hocanım, iyiyim, siz nasılsınız?
- Teşekkürler, iyiyim! O ayı hala rahatsız etmiyordur inşallah!
- Yok yok, artık bir daha kapıma gelirse tutuklanacağını biliyor. Ama çocuklarla: „ SÖYLEYİN O OROSPU ANNENİZE, ONU ÖLDÜRECEĞİM“ diye haber gönderip duruyor.
- Neee? Bu çok ciddi bir tehdit, ciddiye almalısın!
- Ah, havlayan köpek ısırmaz.
- Biliyorsun o köpek seni çok ısırdı. Sen yine de ciddiye al! Şimdi zamanım yok, derse gireceğim, bunu mutlaka görüşelim! Hoşça kal!
„Bunu mutlaka görüşelim, şimdi zamanım yok.“ Oysa Sema’nın zamanı olması gerekirdi. Sema’nın zaman yaratması gerekirdi. Boş verip dersi mersi, elinden tuttuğu gibi polise götürmesi gerekirdi. Tam korumaya aldırması gerekirdi. Yaşatması gerekirdi, yaşatması gerekirdi, gerekirdi, gerekirdi... Cam kırıkları acıtıyor, kesiyor, kanatıyor.
Bugün anneler günü. Dünyadaki milyonlarca çocuk gibi Filiz’in üç çocuğunun da anneler günü değil. Çünkü Sema’nın zamanı yoktu, koşması gerekiyordu, dersi vardı. O zaman bugün Sema’nın da anneler günü değil. Can kırıkları canımı acıtıyor. Cam kırıkları hala beynimi kanatıyor. Affet Filiz!
(15.11.2009 da, 32 yaşında, eşi (işkencecisi) tarafından öldürülen, 3 öğrencimin annesi Filiz’in anısına!)
semiHAİN / Ratingen, 11.Mayıs.13