** Başarabileceklerine gerçekten inanmış yüz tane adam bir araya gelebilseler, dünyayı cennete de cehenneme de çevirebilirler.
** Uyurken gördüğümüz rüya, uyanıkken yaşadıklarımız gibi gerçektir.
** Hedefine ulaşmak için atladın ama yetişemedin mi? Bir de birkaç adım geri giderek denesen!
** Kendini zayıf, güçsüz ve çaresiz hissettiğinde insan olduğunu da hatırlarsan belki biraz teselli bulabilirsin.
** Gölgesinde dinlendiğin ağaca teşekkür etmek hiç aklına geldi mi?
** Her insanın cehenneminin ateşi aynıdır, sadece çukurlarının derinliği birbirinden farklıdır.
** Her şeyi bilemezsin, ama buna rağmen gene de her şeyi bilmeyi isteyebilirsin.
** Haksızlık yapan hak isteyemez, hatta haktan bahsedemez.
** İdare eden de idare edilir.
** Ölüm üzerine ahkâm kesenler (ben de dahil), siz hiç öldünüz mü?
** Bana “Kendini bil!” diye öğüt veren kişi sen kendini biliyor musun?
** Aşkı hiç kimseye sorma. Çünkü sana anlatamazlar. Git yaşa!
** Nice kadın düşmanları gördüm, kadın için deli oluyorlardı.
** Öldükten sonra unutulmamak için bazı insanların yaptıklarını gördükten sonra tercihimi unutulmaktan yana kullanmak istiyorum.
** Zor olan değişimin kendisi değildir; değişimi anlayabilmek, ona uyabilmek ve değişebilmektir.
** Bir söz bir anınızı, bir gününüzü, bir ömrünüzü değiştirebilir.
** Işığın varsa başkalarını aydınlatma konusunda cimri davranma. Işıklarından faydalandıkların da cimrilik yapsalardı sen de karanlıkta kalmaz mıydın?
** Başarılı ve başarısız kişi arasındaki fark, her düş kırıklığından sonra yeni bir hedef belirleyip belirlememededir.
** Hüzün gelip seni buluncaya kadar sakın hüzünlenme…
** Büyük olmayı istemek, büyük olmak demek değildir.
** Bazı hatalarınızdan isteseniz de ders çıkaramazsınız. Çünkü bu hataları bütün ömrümüz boyunca sadece bir kere yapabilirsiniz.
** Doğruların farkına varmak, doğruları görmek, doğruları bilmek, doğruları savunmak, doğrulara ulaşmak, doğruları yaşamak aynı şey demek değildir.
** Hiçbir onursuz, onurlu bir yaşam süremez ve onurlu bir ölümü hak edemez.
** Bulut gölgedir sıcaktan korunmak için, yağmurdur ürünleri yetiştirmek için; ama aynı bulut seldir boğan ve yıkan, tipidir donduran, yıldırımdır yakan…
**
Sevgili okur, geçen sene yayımlanan Oruç Baba'dan Aforizmalar'ın ikinci kitap hazırlığını yapıyorum. Her zaman olduğu gibi şimdi de değerli öneri ve görüşlerinizi almak üzere bu çalışmayı da internet ortamında sizlerle paylaşmak istiyorum. Katkı sağlayacak yorum ve eleştirileriniz için şimdiden teşekkürler... (ÖFH)
( Aforizmalar-2 Deneme-15 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 6.07.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu