** Merak, başarıya çıkaran merdivenin ilk basamağıdır.
** Bir zevk kölesi, “Zevke esir olma!” Diye haykırıyor. O dediğine göre vardır elbet bir bildiği…
** Her toplumda az veya çok mutlaka suçlu vardır; her suçta da az veya çok toplumun mutlaka payı vardır.
** Acı öğretmediyse, ders vermediyse kısacası kişiye bir şeyler kazandırmadıysa çekilenler boşa gitmiş sayılır.
** Hazinelere sahip olmak zenginlik işareti olarak kabul ediliyor. Oysa gerçek zenginlik kaliteli bir yaşam sürebilmektir.
** Zaman, acıların törpüsüdür.
** Kusur ararsan kusursuz insan bulamazsın; güzellik ararsan her insanda mutlaka bir parça da olsa bulursun.
** Övgüyü hak etmiş, ama ya övmüyorsun ya da övmekte çok yavaş davranıyorsun. Yergiyi hak etmiş ama sabredemiyorsun ve alel acele yeriyorsun.
** Gül, dikenim var diye ağlayıp sızlanmazken, sen niye sevgilin var diye dertleniyorsun?
** Kin derttir yani hastalıktır; şifası yani ilacı da sadece sevgidir.
** Başkalarının çektiği acılardan zevk duymak sapkınlıktır.
** Zevk acıya kolayca dönüşür de, acının zevke nasıl dönüştürüleceğini doğrusu bilmiyorum.
** Üzüntü seni buluncaya kadar sen ondan kaç; korkma bu yaptığın korkaklık sayılmaz.
** Cahille iş yapmak, delik kovayla su taşımaya benzer.
** Büyük bir iş başaramadım diye üzülme; küçük bir iş başarmayı dene. Sonuçta o da bir başarıdır.
** Herkesin gönlünü hoş edemezsiniz; bazılarınınkini belki… Öyleyse kendi gönlünüzü hoş etmeye ne dersiniz?
** Farenin akıllısı sadece kediden değil, peynirden de nefret eder!
** Her başarısızlık bize bir başarının yolunu da gösterir.
** Karanlık bile engel değildir, görmeyi isteyene; güneş bile yardımcı olamaz görmeyi istemeyene.
** Gelecek beni çağırıyor; neden gitmeyeyim ki?
** Yaptığının hata olduğunu fark etmeyen onu arada sırada gene yapacak demektir, hatasından utanan bir daha yapmayacak demektir, hatasının doğru olduğunu savunan ise asla onu yapmaktan vazgeçmeyecek demektir.
** Telaş, şom ağızlıdır. Çünkü yapacağınız hatanın habercisidir. Sakin olursanız hata yapmazsınız ve bu şom ağzı da kapatmış olursunuz.
** Boş şeyler mi söylemek istiyorsunuz? Düşünmeden konuşunuz…
** Yaşlanmak bir yönüyle bir doğa meselesi iken diğer yönüyle de bir zihin meselesidir.
** Bir işi başaracağına inanmıyorsan, hiç başlama. Başaracağına inanıncaya kadar bekle.
** Sabır ağacının dalları hoşgörüdür; meyveleri ise sevgi, başarı ve mutluluktur.
** Başardın diye başka bir ödül bekleme; başarının kendisi zaten bir ödüldür.
** Kendi hayatınızı yaşayın; başkalarının hayatını yaşamayın ama isterseniz sadece seyredin.
**
Sevgili okur, geçen sene yayımlanan Oruç Baba'dan Aforizmalar'ın ikinci kitap hazırlığını yapıyorum. Her zaman olduğu gibi şimdi de değerli öneri ve görüşlerinizi almak üzere bu çalışmayı da internet ortamında sizlerle paylaşmak istiyorum. Katkı sağlayacak yorum ve eleştirileriniz için şimdiden teşekkürler... (ÖFH)
( Aforizmalar-2 Deneme-26 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 7/17/2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.