** Beni ben olarak kabul etmeyenden uzaklaşırım, beni değiştirmek isteyene kızarım.
** Savaşa karşı verilen savaş; en zor savaştır.
** Başkalarının aptallıklarına güleriz de, kendi aptalca davranışlarımız karşısında ciddiyetimizi hiç bozmayız.
** Şükür kişiyi kanaatkâr yapar, kanaatkârlık kişiyi aşırı hırstan korur, aşırı hırstan korunan kişi başkalarını kıskanmaz, başkalarını kıskanmayan kişi sevgi doludur, sevgi dolu olan kişi huzur içinde ve mutlu bir hayat sürer. O nedenle ister bir dine inanın ister inanmayın, ama mutlaka sahip olduklarınıza şükredin.
** Seyircilerini memnun edemeyen palyaçolara tavsiyem: Budala rolü yapınız. Çünkü her budalaya gülen biri mutlaka vardır.
** “Ben ona hiç bakar mıyım?” Diyordu, fakat şimdi gözlerini bir an için bile olsa ondan ayıramıyor.
** Sanatçı, kendindekini kendiliğinden verendir.
** Çocuklarımıza insanları sevmeyi, ilk başta öğretmemiz gerekirken ya hiç öğretmiyoruz ya da en sonunda öğretmeye çalışıyoruz. Bu da onlarda diğer insanlara karşı yabancılaşmaya neden oluyor.
** Şöhret, bir anda ortalığı aydınlatıp aniden kaybolan bir ışık gibidir.
** Akla ve mantığa uygun olan şüphe faydalı olabilir; akla ve mantığa uygun olmayan şüphen ise kesinlikle zararlıdır.
** Doğanın hırçınlığı, onun canlılığını sürdürdüğünün kanıtıdır.
** Budala seni bıkmadan usanmadan öylesine yorar ki, sonunda belki de kendine benzetmeye bile muvaffak olabilir.
** Dalkavuk, yağ çanağını dilinin altında saklar.
** Gerçek karşısında insan halleri: Gerçeği görenler, gerçeği olduğu gibi kabul edenler, gerçeği görmemezlikten gelenler, gerçeği değiştirmeye çalışanlar.
** Cevabı bir ömür boyunca aranacak soru: Ben kimim?
** Adil davranan ödülü hak etmez, fakat adil davranmayan cezayı hak eder.
** Beni en çok aldatanı aramaya çıktım. Aradım, aradım ve sonunda kendime ulaştım.
** Bilgeliğin en başta gelen ilkelerinden biri ölçülü olmaktır.
** Gözleri çok iyi görüyor. Farkında olduğu için bununla övünüyor. Kalbi ise güzellikleri görmüyor ama o bunun farkında bile değil.
** Sanattan fayda beklenmez. Bekleniyorsa o sanat değil zenaattir.
** Çıkarı için göklere çıkaran dalkavuk, çıkarı için yerin dibine de batırır.
** Dilencilik vermeyi hiç bilmeyip, istemeyi çok iyi bilmedir.
** İnsan, su gibidir. Çünkü hüzünlü insan yağmura, karamsar insan buza, mutlu insan hafif dalgalı denize, öfkeli insan fırtınalı denize, neşeli insan şelaleye, kötü insan yosun tutmuş su birikintisine, iftiracı insan kanalizasyona, terbiyesiz insan çamurlu suya, yaratıcı insan kaynağa benzer.
** Marifet olgunlaşan meyveyi düşürmek değil; düşmeden koparabilmektir.
** Mihnet zararsız gibi görünür, ama köleliğe giden yol üzerindedir.
** İnsafsızdan beklenemeyecek kötülük yoktur.
** Erdemli insanların meclisinde erdemsiz kişi anormal olarak görülür, ancak ahlaksızların bulunduğu bir mecliste de ahlâklı olmak aynı şeydir.
** Yetkisi varken bir haksızlığı cezasız bırakan, en az haksızlığı yapan kadar suçludur.
** Özgürlüğünden vazgeçen, özgürlüğü asla hak etmemiştir.
** Gerçeğe ulaşmak isteyenin, özgür bir beyne ihtiyacı vardır.
** Gönlünü arıtıp, yıkamak istiyorsan sevgi suyunu kullan.
** Bağışlayan karşılık beklemez, ancak her bağışlamanın kazanımları vardır.
** Doğruyu arada sırada saptırabilirsin hatta yere de düşürebilirsin. Buna rağmen doğru ne yapar eder gene de doğrulur ve ayağa kalkar.
** Güzeli ve güzelliği görmek sadece göz değil aynı zamanda bir yetenek işidir.
** Gülümseyen bir yüzün verdiği rahatlığı hiçbir yerde bulamadım.
**
Sevgili okur, geçen sene yayımlanan Oruç Baba'dan Aforizmalar'ın ikinci kitap hazırlığını yapıyorum. Her zaman olduğu gibi şimdi de değerli öneri ve görüşlerinizi almak üzere bu çalışmayı da internet ortamında sizlerle paylaşmak istiyorum. Katkı sağlayacak yorum ve eleştirileriniz için şimdiden teşekkürler... (ÖFH)
( Aforizmalar-2 Deneme-28 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 19.07.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu