DOST  ACI  SÖYLESE DE  DİNLEYEN  YOK Kİ...

        Yürek dostundan merhaba sizlere. Konu başlığımı dikkate alarak duygu ve düşüncelerime kulak vereceğinizi umuyorum.  Her paylaşımım da topluma mesaj vermeye çalışıyorum. Gözle görülen yanlışlara duyarsız kalmak benim işim değil. Çünkü bu vatan bizim, bu bayrak bizim, topraklar hepimizin. Çevreye karşı zararlı maddelerin toplatılması gerektiğini düşünüyorum.

        Üzerinde yaşadığımız toprakların kirletilmesi tüm canlıların zararınadır. Çünkü teneffüs ettiğimiz hava, oksijen olmazsa hayat durma noktasına gelir.
Pekala bizler yeterince sağlığımızı muhafaza edebiliyor muyuz? Her doktor hastasını hastalığı konusunda uyarmaktadır. Acaba o hasta ne derecede bu uyarıyı dikkate alıyor onu bilemeyiz. Kişi kendi kendinin doktoru olmalıdır.

        Sık sık gündeme getirip konu olarak işlediğim her eser devletimizin ve milletimizin menfaati içindir.  Şahsım olarak kötü alışkanlıklardan uzak olduğum için mutluyum ama en yakın çevrende hatta canlarım ve ciğerlerim, çok sevdiğim, değer verdiğim şahsiyetler sağlığa zararlı alışkanlıklarına devam ettiği sürece inanın ben sınırsız üzüntü yaşıyorum.  Saygı duyduğum canım gibi sevdiğim insanları hasta ve perişan halde görmek istemiyorum.

        Pekala ben tüm uyarılarımda ne derece başarılı oluyorum bilemiyorum ama  hatalar tekrarlandıkça kuşkularımda artmaktadır. Ondan dolayı dost acı söylese de dinleyen yok ki başlıklı yazımı okuyucu hayranlarımla paylaşarak benim bu çabama destek olacaklarını ümit ediyorum. En azından her hanede bir şahıs kötü alışkanlıklarından vazgeçmiş olsa bunu Türkiye geneliyle hesap edince milyonların üzerine çıkar bu da devletin ve milletin yararınadır.

       Her sanatkarın kendine göre hobi alışkanlığı olduğu gibi, her zararlı şeyin tiryakisi de tahminlerimizin çok üstündedir.  Göz göre göre sessiz intiharı tercih edenlerin inanın aklından şüphe ediyorum.  Bakıyorum bilim dünyasına adını yazdıranların bile ağzında sigara, elinde içki şişesi olması düşündürür. Bunca yeteneğe sahip olanlar acaba sağlığını muhafaza edecek önlemleri neden almıyorlar anlayamıyorum. Bazı doktorlarımız da bu yanlışın içerisindedir.  Hastasına her türlü uyarıyı yapanlar bile tiryakiliğinin esiridir.

        Ülkemizde bazı sebeplerden dolayı engelli sayısı artış göstermektedir. Kötü alışkanlıklar yüzünden de  engelli durumuna düşen çok sayıda insanımız var.  Zararlı maddelerin zararı insanlardan sonra devletimize de zarar veriyor. Geçmişte kendi kendinin doktoru olmayanlar ömrünün en güzel günlerini yaşayacağı zaman da hastalanarak doktorlardan medet ummaktadır. Devlet desteği olmadan doktorlarımızın hizmet sunması elbette yetersiz kalır.
         
      Devlette gücünü halkından aldığına göre sonuçta  hata yapanların bedelini
yine millet üstlenmiş oluyor.  Yüzde doksan beşi Müslüman olan ülkemizde zararlı maddelerin tüketimi konusunda dünya sıralamasında baş sıralarda olmamız inanın utanç vericidir.  Toplum olarak yasaklanan her şeyi benimser gibi kuralları çiğnettirmeyiz.  Kapalı alanlarda sigaranın yasak olmasıyla, açık alanlarda alkolün yasak olmasıyla sorunun çözüleceğini umut ediyorum.

       Ülkemizin insanlarını seviyorum ondan dolayı pisi pisine perişan olup, ölmesini istemiyorum. Her konu girişimde gönül dostlarım diyorum. Dost acı söylese de dinleyen yok ki düşüncemi şiirlerimle özetlemeye çalışıyorum. Yarası olan gocunsun demiyorum, aksine sağlığınızı önemseyin diyorum. Sizlerin sağlıklı, varlıklı, hayırlı ömür yaşamanızı diliyorum, selamlar iletiyorum.

*****  YOK Kİ   *****

Zararlı her şeyi atın diyorum,
Hayıra sermeye katın diyorum,
Serveti uçurtman tutun diyorum,
Dost acı dese de  dinleyen yok ki.

Alkol uyuşturur nargile çirkin,
Eroin, esrar da nefreti Türkün,
Kumarda oynama satılır kürkün,
Dost acı dese de  dinleyen yok ki.

Sigara içmeyin bağımlı yapar,
Tenin mor arınca parmaklar kopar,
Şeytana tapanlar dininden sapar,
Dost acı dese de  dinleyen yok ki.

Morfine alışma, tinerde çekme,
Arazine sakın kenevir ekme,
Büyüğün, küçüğün boynunu bükme,
Dost acı dese de  dinleyen yok ki.

Hırsızlık, haydutluk cahilin işi,
Nefsine aldanmaz  Zeki bir kişi,
Çapkından uzak tut nikahlı eşi,
Dost acı dese de  dinleyen yok ki.

***** TİRYAKİDİR  O  *****

Nikotin bağımlı tütünü tadar,
Ciğeri kurumlu gırtlağa kadar,
Mevcut parasını havaya adar,
Zehrini alıyor tiryakidir  O.

Kapalı alanda bizi terletir,
İzmariti atar çevre kirletir,
Öksürük, hapşırık  balgam fırlatır,
Dumanı salıyor  tiryakidir  O.

Sıkılır, bunalır  var ile yoktan,
Teselli arıyor bir parmak ottan,
Mevcut enerjisi tükendi çoktan,
Gaflete dalıyor tiryakidir  O.

Vücudun çok yeri yara ve bere,
El, ayak kesilir basamaz yere,
Sonunu hazırlar göz göre göre,
Dertlerle doluyor  tiryakidir  O.

Zeki uyarsa da yine içiyor,
Verilen örünü artık biçiyor,
Hayırlı dostları mezar açıyor,
Zamansız  ölüyor tiryakidir  O.

Ispartalı  Zeki  Çelik  TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
( Dost Acı Söylese De Dinleyen Yok Ki... başlıklı yazı Ispartalı tarafından 26.07.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu