** Yürekli insan bazen yenilir ama bazen de yener. Yüreksiz ise yaşamı boyunca yenilmeye mahkûmdur.
** Al, aklında tut; ver, unut.
** Artık emeğin önemini kabul etmeyen yok; ancak şimdi asıl sorun emeğe saygı duyup duymamakta.
** Gençlerin çoğu ders çalışmadan sınıf geçmek, emek harcamadan zengin olmak, sevmeden sevilmek, vermeden almak, aramadan bulmak, bilgilenmeden bilmek istiyorlar. Acaba biz bu gençleri yetiştirirken nerede hata yaptık?
** Devletler zor kurulur, kolay yıkılır.
** Demokrasinin en zayıf tarafı, seçimi her şeyin önüne geçirmiş olmasıdır. Çünkü seçim, her zaman doğruyu, en iyiyi, en adili ortaya çıkaran bir yöntem değildir.
** Zorda kalıp da çağırdığında yanına gelenler de senden kaçanlar da olacaktır. Bunların içerisinde ilk önce geleni de kaçanı da sakın unutma!
** Delilik her zaman istenmeyen bir durum değildir; aksine bazen gereklidir de…
** Dört çeşit siyasetçi vardır: 1- Acemi siyasetçi: Yemez, yedirir. 2- Kurnaz siyasetçi: Yer, yedirmez. 3- Bonkör siyasetçi: Hem yer, hem yedirir. 4- Bilge siyasetçi: Ne yer, ne yedirir.
** Kendini kaybetme, yoksa sonra çok ararsın ama bulamazsın.
** Dürüstlük öyle bir gömlektir ki her bedene uymaz.
** Kör bıçağın varsa, bileyitaşını yanından eksik etme.
** Borç alanın da borç verenin de kafasında aynı soru vardır: Borç ödenebilecek mi ödenemeyecek mi?
** Zamanla anlaşma sağladık: Bundan sonra artık o bana elleşmeyecek, tabii ben de ona…
** Adaleti çiğnemek çıplak ayakla korlaşmış ateşe basmaktır. Dikkat, yanarsın!
** Toplum ağaçtır, bireyler de bu ağacın yaprakları. Gün gelir yapraklar ölür, sonra yerlerine yeni yapraklar çıkar. Ağaç da yaşayabildiği kadar yaşar.
** Bilim güneştir, bilim adamı da bu güneşin ışığıdır.
** Şu yeryüzüne başkalarının çıkarı için mücadele eden kaç kişi gelmiş?
** Çözülmesi zor sorunlar üretenler, sorunlu insanlardır.
** Çarenin ne anlama geldiğini, sana en iyi anlatabilecek olan bir çaresizdir.
** Gücü hak için, adalet için kullanmayan zulüm için kullanacak demektir.
** Alın teri kutsaldır, o nedenle de en lezzetli ve helal ekmek alın teri ile elde edilendir.
** Bir çalışmayı yarım bırakmaktansa, hiç başlamamak daha iyidir.
** Son otobüsü kaçırdım diye üzüleceğine, belki ek sefer konmuştur diye umut besle.
** Cimrilikle tutumlu olmak çoğunlukla birbirine karıştırılıyor. O nedenle bazıları kendilerine cimri denmesin diye cömertlikte aşırıya kaçıp varını yoğunu tüketebiliyor.
** İnsanları cahillikle suçlayıp kınayacağına, cehaletlerini ortadan kaldırmak için bir şeyler yap.
** Küçüklerin büyüklerin yanında komplekse kapılması, büyüklerin küçüklerin yanında havalara girmesinden midir?
** Sesini dinlemek için kafes içinde bülbül alanlar, oldu olacak bari kafes içine bir de gül saksısı koysaydınız!
** Senin acıların beni acıtmıyorsa, benimkiler de seni acıtmıyorsa, aşk yaşıyoruz diye kendimizi boşu boşuna kandırmayalım.
** Sensizlik beni kahrediyor, ya bensizlik seni?
** Dostunu mu öldürürsün, dostluğunu mu?
** Sevdiğini, âşık olduğunu söylüyorsun ama senin kanatların yok. Hadi canım sen de, aşk kim sen kim?
** Karıncadaki sabrı, kuştaki özgürlük tutkusunu istiyorum.
**
Sevgili okur, geçen sene yayımlanan Oruç Baba'dan Aforizmalar'ın ikinci kitap hazırlığını yapıyorum. Her zaman olduğu gibi şimdi de değerli öneri ve görüşlerinizi almak üzere bu çalışmayı da internet ortamında sizlerle paylaşmak istiyorum. Katkı sağlayacak yorum ve eleştirileriniz için şimdiden teşekkürler... (ÖFH)
( Aforizmalar-2 Deneme-36 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 30.07.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu