Çocuktuk Daha
Ben 9, kardeşim 8 yaşındaydı.Çocuktuk daha. Ağlamazdık pek. Özellikle düşmezsek yahut bir şeyimizi kaybetmezsek, hiç ağlamazdık. Kimseyi umursamazdık: annemi bile...
Evimizin hemen karşısında ki boş arsada her gün futbol oynardık.8 kişiydik.Tek kız bendim.Zaten mahallemizde topu topu 3 kız vardı,gerisi erkek.Futbolu seven tek kız bendim.
Okuldan gelir, çantalarımızı eve bırakır, ardından arsa da buluşurduk, tam saatinde: 15:30.
Bir gün, yine 15:30 da, arsaya indik kardeşim Umut'la.Bir süre sonra herkes maça hazır.Yine 8 kişiyiz ve yine tek kız benim.Takımları kuruyoruz: A takımı ve B takımı.Ben ve kardeşim bu sefer aynı takıma düşüyoruz: A takımı.Maç başlamak üzere.Umut'la santra yapmak için orta sahadayız.Top ayağımda, Umut karşımda topa vurmamı bekliyor.Tam vuracakken, annem bağırıyor beşinci katın balkonundan: "Umutt..!" Bir an duruyorum.Umut'la göz gözeyiz. Ardından duymamazlıktan gelip, maçın başlaması için pas atıyorum Umut'a. Ve maçla birlikte, bağrışmalar da başlıyor: "hadi..! yolla topu", "o top sendee"...Annem bu sefer daha yüksek sesle bağırıyor: " Dicleee..!" bu sefer de duymamazlıktan geliyorum.Ama uzun sürmüyor.Çünkü B takımından, Atahan el işaretiyle birlikte, " annen çağırıyor" diyor.Haliyle annem anlıyor, fark etmek zorunda olduğumu.Oyun duruyor.Çeviriyorum kafamı, anneme doğru.Göz göze geliyoruz ve annem aceleyle sepeti salmaya başlıyor aşağıya.Ve diyor ki, " bakkaldan 2 ekmek al".Aldığım ekmekleri sepete koyuyorum,para üstüyle beraber.Ve izliyorum, sepetin yavaş yavaş yukarı çekildiğini.Annem, " dön oyununa,kızım" diyor, ve oyun başlıyor...
Çocukken duruyordu zaman, kendi isteğimizle veya annelerimizin zoruyla...Ve döndüğümüzde aynı yerden, aynı pozisyondan devam ediyordu.Şimdi ise ne kendi isteğimizle ne de annelerimizin zoruyla durduramıyor, hatta başlayıp başlamadığını anlamadan, sonuna geliyoruz yaşamın...
(
Çocuktuk Daha başlıklı yazı
dicle tarafından
3.10.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.