1--- BEĞEN .... YORUM YAP …. PAYLAŞ. ...
Malum facebook’ta ;zaman tünelimizde akıp giden onca paylaşım,eklemelerin altında hep aynı komutlar yer almaktadır.
Beğen ---- Yorum Yap---- Paylaş !!!
Tabi ne kadar güzel..Yani bir haber.. bir başlık.. Yorum da yaparsınız, beğenirsinizde ; paylaşırsınız da... İtirazım yok, böylede olmalı zaten..
Bir haber : LGS GİRİŞ SINAVINDA OĞLUNU BEKLEYEN BABA KALP KRİZİ GEÇİRDİ VE ÖLDÜ!!!!
Ne kadar dramatik.. Bu baba, bu veli bir sembol..Çok şey ifade ediyor.. Güncel bir felaket başımızda..
Al gör ki bu haber altında bu kadar dramatikliğe, hüzne karşılık onca BEĞEN butonuna basmak.. Buradaki mantık ne ??? Beğen kelimesinin lügat anlamına bir bakalım.. Bu haberin neyini beğendik ki ? Anlamıyorum... Biri anlatsın kardeşim..
Bir haber : PKK KARAKOL BASTI.. 15 ASKER ŞEHİT..
Bunun altında yine beğen butonuna onlarca işaret.. Yapmayın ya.. Ben mi bilmiyorum lügat anlamı mı değişti BEĞEN kelimesinin..?. Ha yorum yap ,bu haberlere lanet oku.. Veya takdir et.. İtirazım yok .. Ama beğene basmak işaretlemek !!!…Neden ?
Yukarıdaki örnekleri onlarca çoğaltmak,göstermek takdir edersiniz ki oldukça kolaydır.Şöyle bir mevzuu da bulunduklarım,bu kısmı “gördüm..okudum..” anlamında işaretlediklerini söylediler…Ama öyle de olsa anlaşılır değil ki …
Kafa karışıklığına meydan vermemek için ;bu facebook’ u idare eden,kuran,dizayn eden yetkililer!!!.. Lütfen bir de bu komutların yanına GÖRDÜM,OKUDUM sutünu da açarsanız;mesele daha netleşecek ve anlaşılır hale gelecektir sanırım.
2--- ZAMAN TÜNELİNDEKİ “ HAKKINDA “ KISMI
Bir moda akımı mı ne yani bu ? Şu facebook denilen .com ne ise orda hani var ya solda profilin altında "hakkında" bölümünde "İLİŞKİSİ VAR" veya daha da ileri giderek " FALANCA İLE YAŞIYOR" ve " SERBEST İLİŞKİSİ VAR !!!" ibareleri.. Çıldırtıyor beni...Bilmem sizi !!!!
Yani yaz tabi ki belirt medeni durumunu.. EVLİ -- BEKAR ..DUL.. Hatta NİŞANLI veya SÖZLÜ !!..Ama o özelinin ve hatta falanca ile yaşadığının ilanı neden ? Belli ki reklam..İyi de getirisi ne ? Belki de tatmin şekli..Yani ne gerek face’nin sonundaki book’u görüpte com.’u batırmaya,*oklamaya !!!!!!
Ya ne yapıyoruz ne oluyor bizlere..Bilmem sizi de çıldırıyorum ben.. Ha diyeceksiniz belki; aman ya sana ne diye..Haklısınız da aslında.. Ama ne yapayım duramıyorum işte bende..Af ola !!
3- GENEL DEĞERLENDİRME
Bildiğim kadarı ile bu facebook ta isteyen herkes gerçek kendi kimliği ile hesap açabildiği gibi; uydurmaca esame ve lakaplarla dilediğince hesap açabilmektedir. İşte burada da sorunlar baş göstermeye başlamaktadır.
Bu halin ortadan kaldırılması gerçek kişilerden müteşekkil açık,net,saygılı,seviyeli arkadaşlıkların,dostlukların oluşmasına ve paylaşmalara vesile olacaktır. Şahsi fikrim herkesin T.C. Vatandaşlık Numarası ile açıkça belli düzen dahilinde bu ve benzeri sosyal sitelere kayıtlarının tescillenmesidir. İşin tekniğine vakıf olamamakla beraber;bunun bu site yetkilileri,yöneticeleri tarafından raptı zabta alınmasının sağlanmasıdır.
Kişilerin paylaşımlarına,sosyal aktive ve tercihlerine tabii ki sonuna kadar saygılı olmamız gerekmektedir. Kimimiz soysa-politik,kimimiz edebiyat sanat gibi vs . dallarda paylaşım ve tercihlerini, kimimiz dini,kimiz böcek çiçek,tabiat,müzik gibi şeylere öncelik verebilirler.
Ancak; hep belli malum kişilerin,meşhurların,toplumda sahasında söz sahibi ,topluma mal olmuş ,idol olmuş kişi ve şeylere öncelik verilirken; emek ve zaman,tecrübelerle istihsal olunan ve arz edilen,paylaşılan,üyelere sunulan ismi cismi belli olmayanlarında ürünlerine daha çok ilgi gösterilmesi çeşitliliği arttıracak ve daha çok renk katacaktır diye düşünmekteyim.
Takdir tabi ki sizlere aittir.