GAZİANTEP HAKİMİYET GAZETESİ 13.11.2013



   FERİDE İLGÜN SEVCAN İLK ÖĞRETİM OKULUNDA

                                                                              Ahmet AYAZ

 

        Eğitimci yazar Feride İlgün, dün Gaziantep İli Şahinbey ilçesinde bulunan, Sevcan  İlk Öğretim  okulunda, öğrencilerle buluştu. Okula girdim ve yerini öğrendim. Baktım ki harika bir öğrenci topluluğunun arasında kalmış görünmüyor. Bu şanslı çocukların adına  ne kadar sevindiğimi bilemezsiniz. Ne mutlu onlara  ki, çocuk iken bir yazarın elinden imzalı kitap edinmek. Şimdi bu  genç yazarı burada sizlerle yakından tanıştırayım dedim.  Öz geçmişini beraber  okuyalım.

       .1973 Yılında Kocaeli’ de dünyaya geldi. İlkokul, ortaokul ve lise eğitimini Kocaeli’nin Gölcük ilçesinde tamamladı. Kütahya Dumlupınar Üniversitesi’nde Türk Dili ve Edebiyatı alanında eğitim aldı. Sakarya Üniversitesi’nde Halk Bilimi alanında yüksek lisans yaptı. Öğrenciliği sırasında çeşitli yerel televizyonlarda ve radyolarda ‘edebiyat ve şiir’ konulu programlar hazırlayıp sundu. Mezuniyetinin ardından devlet okullarında ve özel eğitim kurumlarında Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni olarak görev yaptı, üniversitede Halk Edebiyatı alanında dersler verdi.

Halk Bilimi alanında akademik çalışmalar hazırladı. Özellikle maniler üzerinde çalışmalar yaptı. Yine halk kültürüne ait çalışmaların derlenmesi ve incelenmesi alanında çalışmalar da bulundu.

İlkokul sıralarında başladığı şiir yazma serüveni, tüm hayatı boyunca devam etti. Ortaokul ve lise döneminde yazdığı pek çok şiiri ödül kazandı. Bu şiirleri bir araya getirerek çocuklar için şiir kitapları oluşturdu. Yine çocuklar için masal ve hikâyeler yazdı.

Yazarın akademik çalışmaları ve çocuklar için kitap çalışmaları hâlen devam etmektedir.Şimdi yayınlanmış eserlerinden 15 tanesinin aşağıya adlarını alıyorum. Bunlar çocuk kitaplarıdır.

Şimarık, Korkak Uçak, Bilmece Kardeşler, Şefkat Perisi, Kardan Baba, Korsan, Avcı Kedi, Keloğlan Masallar, Mavi Dev,  Anneme Söz Verdim, Şaşkın Prenses, Sihirli Orman, Kaç Eşek Kaç, Mızıkçı, Sihirli Yolculuk. Ben Gaziantep’ten bu genç yazarımıza başarılar dilerken, benim bu genç yazarla yakından tanışmama yardımcı olan Sevcan Okul idaresine, okul müdürümüz Behzat Kazak başta olmak üzere teşekkürlerimi sunarken, torunlarımın öğretmeni olan Fahri Genç’inde başarılı çalışmalarının devamını dilerim.

 

 

( Feride İlgün Sevcan İlk Öğretim Okulunda başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 12.11.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.