1 Arzuhalci Kaya...
ARZUHALCİ KAYA...

KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR

    FERİDUN BEY NAZİLLİ'DE KAYMAKAMLIK TAHRİRAT KATİBİ İKEN 45-46 YIL ÖNCE ARKADAŞ OLMUŞTUK, BİR ARA KONUŞMAMIZDA 3-4 OĞLU OLDUĞUNDAN BAHSETMİŞTİ. NEREDE OLDUKLARINI DA BANA AÇIKLAMIŞTI, BU 5-6 YIL DEVAM ETTİ. FERİDUN BEY EMEKLİ OLDU, EMEKLİ OLDUKTAN BİR SÜRE SONRA VEFAT ETTİĞİNİ ÖĞRENDİM. BEN PTT YANINDA KARTPOSTAL SATIŞI-TİCARETİ YAPARKEN BÜYÜK OĞLU KAYA İLE TANIŞMIŞTIK. ARZUHALCİLİK YAPIYORDU, DAHA SONRA KÜÇÜK BİLADERİ ALİ RIZA İLE TANIŞTIK. BOZDOĞAN İLÇESİ'NDE MEMURLUK YAPIYORDU, BİR ERKEK KARDEŞİ HALA ÇİÇEKÇİLİK YAPIYOR. ONUN İSMİNİ BİLMİYORUM, KAYA İLE YAN YANA OLMAMIZDAN DOLAYI ONU 40 YILDIR TANIYORUM. HER GÜN EN AZ 1 PAKET SİGARA İÇEN, AKŞAMLARI KAZANDIĞI PARANIN BİR KISMINI MEYHANE-BİRAHANE VB.GİBİ YERLERE VEREN BİR ARKADAŞIMIZDI. İÇMEDİĞİ GÜN YOK, BENİM TIR ŞOFÖRÜ OLAN BİLADERİMLE DE İYİ ARKADAŞTILAR. RAHMETLİ DE SİGARA VE İÇKİ İÇERDİ AMA BİLECİK'TE YAPTIĞI BİR KAZA NETİCESİ 6-7 YIL ÖNCE VEFAT ETTİ, ALLAH RAHMET EYLESİN. MEKANI CENNET OLSUN, KAYA;SİGARA VE İÇKİ İÇMESİNE RAĞMEN ELİ AÇIK BİRİSİ İDİ, BAŞINA SİGARA VE ÇAY İÇMEK İÇİN HER GÜN BİR ÇOK KİŞİ GELİR GİDERDİ. HİÇ BİRİSİNE HAYIR DEDİĞİNİ GÖRMEDİM, HERKESE SİGARA VE ÇAY İKRAM EDERDİ. BİR ARA MEMUR OLAN İYİ BİR  HANIMLA EVLENMİŞ, ÇOCUKLARI OLMUŞ AMA EVLİLİĞİ YÜRÜTEMEYİP BOŞANMIŞLARDI. GEÇENLERDE SIK SIK OTURUP KONUŞMAYA BAŞLADIK, ÖNCE EN KÜÇÜK BİLADERİ ALİ RIZA'YI ÇOK UZUN ZAMANDIR GÖRMEDİĞİMİ SÖYLEDİM. BOZDOĞAN İLÇESİ'NDEN ISPARTA'YA TAYİNİ ÇIKTIĞINI. ORADA BİR HASTALIK NEDENİ İLE ÖLDÜĞÜNÜ SÖYLEDİ, ÜZÜLDÜM TABİ. KAYA'NIN KONUŞMALARINDAN KARDEŞLERİN BİRBİRİ İLE KONUŞMADIKLARINI VE KÜS OLDUKLARINI ANLIYORDUM, BU ANLADIĞIM KADARI İLE HEP BÖYLE DEVAM ETTİ GİTTİ. ALLAHTAN 7 KARDEŞ OLMAMIZA RAĞMEN BİZİM KARDEŞLERİMİZ ARASINDA BU TÜR BİR SORUN YOK, BUNU EVİNE SADIK İYİ BİR BABA İLE ÇOCUKLARINA DÜŞKÜN BİR ANNEYE SAHİP OLMAKLA İLİŞKİLENDİRİYORUZ HER ZAMAN. UZATMAYALIM, KAYA BOŞANDIĞINA BİN PİŞMANDI. ''NİÇİN BOŞANDINIZ ?'' DİYE SORDUĞUMDA AYNEN ŞUNLARI SÖYLEDİ ''BENİM SİGARA VE İÇKİ İÇMEM YÜZÜNDEN.'' HANIM BIRAKMASINI İSTİYORMUŞ, KAYA BIRAKMAMAKTA ISRAR VE İNAT EDİYORMUŞ. ''GENÇLİK İŞTE, O ZAMANLAR ARKADAŞLARLA DIŞARIDA DOLAŞMAK. MEYHANELERE-BİRAHANELERE GİTMEK BANA CAZİP GELİYORDU, BİR NEVİ EVDE Kİ HANIMA HAVA ATIYORDUM. ARKADAŞLARI BUNU ÇAĞIRIYOR, EĞLENİYORLAR GİBİSİNDEN. ŞİMDİ Kİ AKLIM OLSA, O ZAMAN BIRAKIRDIM.'' DEDİ. ANLATTIĞINA GÖRE BOŞANDIKTAN 25 YIL SONRA HANIMI EMEKLİ OLMASINI SAĞLAMIŞ, AYRICA KADIN İSTANBUL VE NAZİLLİ GİBİ YERLERDE EV ALIP ZENGİN DE OLMUŞ. HATTA HACCA BİLE GİDİP HACI OLMUŞ, BUNU BANA ''BENİM HANIMIM İYİ İDİ, BEN İYİ DEĞİLDİM. BOŞANAN HANGİ KADIN 25 YIL SONRA KOCASININ EMEKLİ OLMASI İÇİN PARA YARDIMI YAPAR ?'' DİYE SORUYORDU. EMEKLİ OLMASI İÇİN GEREKEN TOPLU PARAYI AYRILDIĞI HANIMI TEMİN EDİP KENDİSİNE VERMİŞ, 5-6 YILDIR AZ DA OLSA BİR EMEKLİ AYLIĞI ALIYORDU. GÜNLER HAFTALARI, HAFTALAR AYLARI KOVALADI. SIK SIK ÖKSÜRÜYORDU, BU KONUŞMADAN 3 AY SONRA DOKTORA GİDECEĞİNİ SÖYLEDİ. ERTESİ GÜN SABAH NE OLDUĞUNU SORDUM, DOKTORUN KENDİSİNE ASTIM TEŞHİSİ KOYDUĞUNU VE DENİZLİ'YE ÜNİVERSİYE HAVALE ETTİĞİNİ AÇIKLADI. ELİNDE YİNE SİGARA VARDI, YAŞININ 60'A GELDİĞİNİ BELİRTEREK ASTIMIN SİGARA İLE ALAKASI OLUP OLMADIĞINI BİLİP BİLMEDİĞİNİ SORDUM. BİLDİĞİNİ SÖYLEDİ, NİÇİN SİGARA İÇTİĞİNİ SORUNCA ''DOKTOR BIRAK DEMEDİ Kİ..'' DEDİ. KENDİSİNE BEN SİGARA İÇMEDİĞİM HALDE BİR DOKTORUN BANA ASTIM TEŞHİSİ KOYDUĞUNU VE 7 TANE İLAÇ YAZDIĞINI SÖYLEDİM, KENDİSİNE İLAÇ YAZILMAMASINI VE DENİZLİ'YE GÖNDERİLMESİNİ MANİDAR BULDUĞUMU VE KENDİSİNDE DOKTORUN CİDDİ BİR BULGU BULMUŞ OLABİLECEĞİNİ AÇIKLADIM-SÖYLEDİM. 1 HAFTA SONRA RENKLİ FİLM ÇEKİLMEK ÜZERE DENİZLİ'YE GİTTİ, 15 GÜN SONRA TEKRAR GELMELERİNİ SÖYLEMİŞLER. 1 AY İÇİNDE 3-4 DEFA GİDİP GELDİĞİNİ BİLİYORUM AMA SONUÇTA ORTADA İLAÇ YOK, BİR GÜN BİLADERİM GELİP KAYA'NIN TEKERLEKLİ SANDALYE İLE PTT ÖNÜNE GELDİĞİNİ VE BANA SELAM SÖYLEDİĞİNİ İZAH ETTİ. ERTESİ SABAH PTT'YE DOĞRU GİDİYORUM, 5 YOL AĞZINDA KAYA'NIN BANA SELAM VERDİĞİNİ GÖRDÜM. TEKERLEKLİ SANDALYE ÜZERİNDE İDİ AMA TEKERLEKLİ SANDALYEYİ GEÇİNEMEDİKLERİ İÇİN KOCASINDA AYRILAN 25-26 YAŞLARINDA Kİ DUL KIZI SÜRÜYORDU. DAHA ÖNCE ANLATTIĞINA GÖRE, KAYA'NIN KIZI DA GÜNDE BİR PAKET SİGARA İÇİYORMUŞ. ŞAŞIRDIM, O GÜN ÖYLE GEÇTİ. 

    ERTESİ GÜN ÇARŞIYA ÇIKTIĞIMDA KAYA'YI PTT'NİN ÖNÜNDE Kİ ARZUHALCİ TEZGAHININ ÖNÜNDE VE TEKERLEKLİ SANDALYE ÜZERİNDE OTURURKEN BULDUM. NE OLDUĞUNU SORDUM, AYAKLARININ TUTMADIĞINDAN SÖZ EDİYORDU. EVDE CANI SIKILDIĞI İÇİN KIZI GETİRİP ORAYA BIRAKMIŞTI, AKŞAMA YİNE GELİP GÖTÜRECEKTİ. BİR KAÇ GÜN İÇİNDE İZMİR'E EŞREŞPAŞA HASTANESİNE GİDEREK DOKTORA GÖRÜNECEĞİNİ, ORADA Kİ DOKTORLARIN BU İŞE ÇARE BULABİLECEĞİNİ İZAH ETTİ. O SON GÖRÜŞMEMİZDİ, İYİ OLMASINI VE TEKRAR İŞİNİN BAŞINA DÖNMESİNİ TEMENNİ EDEREK AYRILDIK.

    BU GÜN BİZİM İLÇENİN PAZARI, ALIŞ VERİŞ İÇİN ÇARŞIYA ÇIKTIM. KAYA İLE UZUN YILLAR YAN YANA ÇALIŞMIŞ OLAN ARZUHALCİ MEHMET'İ 300 LİRA AYLIK KİRA İLE TUTTUĞU DÜKKANININ ÖNÜNDEN GEÇERKEN, SELAM VERİP KAYA'NIN 3-4 GÜNDÜR TEZGAHINI AÇMADIĞINI SÖYLEDİM. ÖNCE DÜKKANI 1-2 AY İÇİNDE KAPACAĞINI, 3-4 AYDIR PARA KAZANAMADIĞINI. AYLIK 500.00 LİRA MASRAFI OLDUĞUNDAN SÖZ EDEREK ''KAYA DÜN (4 ARALIK 2013 ÇARŞAMBA GÜNÜ) ÖLDÜ...'' DEMEZ Mİ, BİSİKLETTEN İNİP DÜKKANA GİRDİM. BUNU NERDEN ÖĞRENDİĞİNİ SORDUM;''BELEDİYE HOPARLÖRÜNDEN ANONS ETTİLER.'' DEDİ, İNANIN ÜZÜLDÜM. KAYA NAZİLLİ PTT'Sİ ÖNÜNDE YAŞAYAN BİR EFSANE İDİ, BİR SİMGE İDİ. NAZİLLİ'DE KİME ''ARZUHALCİ KAYA...' DESENİZ ONU TANIRDI, İYİ TANIDIĞIM. SIK SIK SİGARASINI VE ÇAYINI İÇTİĞİM, BAZEN BENİM ISMARLADIĞIM BİR DOST İDİ. HEP PARA SIKINTISI ÇEKTİ, BU YÜZDEN ZAMAN ZAMAN KAHVECİ FEYZİ'NİN SABAHLARI KAHVEYİ AÇMASI İÇİN TELEFON ETTİĞİNİ. SABAHLARI 4-5 SIRALARINDA KAHVEYİ AÇTIĞINI, 2-3 SAAT İÇİN KAHVEYİ AÇIP ÇAYI PİŞİRDİĞİNİ. DİĞER ELEMANLAR GELİNCEYE KADAR BU İŞİ SÜRDÜRDÜĞÜNÜ, KAHVECİ FEYZİ'NİN BU İŞ İÇİN KENDİSİNE 2-3-5 LİRA VERDİĞİNİ BANA ANLATIRDI. DEVLET MEMURU GİBİ İDİ, 40 YILDIR HER SABAH SAAT.08.00'DE TEZGAHI AÇAR, PTT MEMURLARININ İŞTEN ÇIKIŞ SAATİ İLE BİRLİKTE 17.00-17.30 SIRALARINDA TEZGAHI KAPATIRDI. SABAHTAN AKŞAMA KADAR ELİNDE Kİ KÜÇÜK RADYODAN MÜZİK DİNLERDİ, BUNUN KENDİSİNİ RAHATLATTIĞINI AÇIKLARDI. HİÇ TATİLA ÇIKTIĞINI GÖRMEDİM, DÜĞÜN-MEVLÜT-SÜNNET VB.GİBİ YERLERDE DE BULUNDUĞUNU HATIRLAMIYORUM. HEP KİRALIK EVLERDE OTURDU, SOĞUK KIŞ GÜNLERİNDE BİLE PTT ÖNÜNDE ÜÇ BEŞ KURUŞA DİLEKÇE YAZACAĞIM DİYE BU MİLLETE HİZMET ETTİ. BAZI GÜNLER PARASI OLMAYAN KİŞİLERE BEDAVA DİLEKÇE YAZIVERDİĞİ DE OLUYORDU, BAZENDE ÖZELLİKLE YURT DIŞINDA YAŞAYAN KİŞİLERİN KENDİSİNE YÜKLÜ PARA VERDİĞİNİ DE SÖYLERDİ. EN SON BANA, MAHALLEDE 400.00 TL. AYLIK ALAN BİR İHTİYARDAN SÖZ ETMİŞ. ONUN PARASINI BANKADAN ÇEKİVERDİĞİNİ, BU İHTİYARIN ERTESİ GÜN BAŞINA GELİP HER AY DÜZENLİ OLARAK 50.00 TL. BIRAKTIĞINI ANLATMIŞTI. PARAYI İSTEMEDİĞİNİ BİLDİRDİĞİ HALDE İHTİYARIN 50.00 TL.Yİ ÖNÜNE FIRLATIP GİTTİĞİNDEN, ALDIĞI AYLIĞIN KENDİSİNE ZOR YETECEK BU İHTİYAR ADAMIN NE ZAMAN GÖRSE DOMATES-EKMEKLE KARNINI DOYURDUĞUNDAN SÖZ ETMİŞTİ. BAZEN PARASI OLMAYAN FAKİR ERKEK-KADIN VE ÇOCUKLARA ÇOK PARASI OLMADIĞINI BİLDİĞİM HALDE 5.00-10.00-20.00 TL. GİBİ YARDIMLARDA DA BULUNURDU. BİLDİĞİM KADARI İLE KENDİSİNE 1 YIL ÖNCE ELEKTRİKLE ÇALIŞAN BİR MOTOR ALMIŞTI, MİRAS OLARAK KIZINA SANIYORUM BU MOTOR İLE SATTIĞIN ZAMAN 10.00-20.00 TL. ANCAK EDEBİLECEK BİR DAKTİLO VE SOBADA YAKMAYA YARAYACAK ESKİ BİR MASA İLE 3 TAHTA SANDALYE BIRAKTI. NE DİYELİM, ALLAH RAHMET EYLESİN. MEKANI CENNET OLSUN, ALLAH GERİDE KALANLARA SABIR SELAMET VERSİN. ISRARLA SİGARA VE İÇKİ İÇENLERE DE DERS OLSUN...

( Arzuhalci Kaya... başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 6.12.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.