Gelenlerle gidenlerin arasında ki fark mı yaşayacağımız hayat? Yoksa geleni beklerken yada gidenin ardından bakarken geçen zaman mı?



      Ön yargılarımız.. Hayata, insanlara, olacak olanlara, kısacası herşeye olan ön yargılarımız. Belki de hayatta yapmamız gereken en zor iş yaşamak. Zor mu? Evet zor. Yaşamayı bilmeyene, elindekilerin kıymetini bilmeyene zor. Korkana, paylaşmayana, kendi için savaşmayana çok zor. Hayatlarımız arkasına saklanmak yerine, hayatlarımızı arkamıza saklamalıyız belki de. Mutluluk bazen bir gülüş, bir dokunuş, bir var oluşsa eğer neden hala hüznün penceresinden bakıyoruz hayata? Böyle biliyorum böyle de bilinmesini ve olumlu tüm cevapları ilk duyan olmak istiyorum. Öğrendiğim kadarıyla yada öğrenmek istediğim kadarıyla; değerlerimiz, niyetlerimiz, düşüncelerimizdir zenginliğimiz. Sadece bunlardan ibaret değil hayat elbette ama kaybedeceksek bile bunlardan kaybedelim, vicdanen rahat yaşamak gibisi mi var sanki..
      Her günün sabahında umutla uyanma imkanının sınırlarını zorlamak gerek, aslında bu imkanı da sağlayan muhtemelen bizleriz. Güne başladığımızda gülen yüzler, güzel bakan gözler, istekle merakla sorulan hatırlar ve haller. Bunlar gibi yüzlerce mutluluk sayabilirim. Yaşam bizim olabilir ama sevincini tek başımıza var etmemiz konusunda çelişkiye düşecek olsak bile, en son atacağımız adım olumsuz olacaktır.
      Aslında insanların bize bakışı bizim onlara karşı olan niyetlerimiz, isteklerimiz, beklentilerimiz ve bakış açılarımızın yansıması değil midir? İnsanları birer güneş varsayalım. Güneşin yönünü kendimize çevirmek varken, güneşin yönünde bulunmak için uğraşlarımız çabalarımız oldukça gereksiz. O yönü biraz emek vererek kendimize çevirirsek eğer "hayatı yaşamak" kavramının sadece var olduğunu görmekle bilmekle kalmaz her gün yeniden öğrenir yeniden yeniden keşfederiz. Sonra ard arda en olumlu kelimelerin en olumlu düşüncelerin, enlerin başkenti olmak yolunda yürüdüğümüzü hissediyor olacağız zaten.
      Hayatımızda gelişen olumlu yada olumsuz olayları toplayıp kalanla yaşamak, matematikte ki dört işlem kadar kolay değil ama en güzel kalanları var etmek kalbimizin en temiz tenha bir odasında...



                                                                                                                         http://abdullahyavuz05.blogspot.com/
( Biraz Emek Belki De Çok Güzel Bir Hayat Demek başlıklı yazı AYavuz04 tarafından 10.01.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu