Yaşasın! Hüzünler
Hüzün üzerine ,ne çok şiirler,romanlar yazıldı.Herkesin hüznü bir başka..Hüzün , gurbet,hüzün ayrılık..hüzün vuslat.Hüzün en çok bir kırlma noktasında.duyurlur.
,Birşeyler eksilir hayatımızdan.Doğduğumuz şehirden uzaklarda yaşamak gibi.Bir terminalin peronunda başlayan yolculuk,diğer bir şehirde yeni bir hayata merhaba demek gibi.Gurbette yaşamak bizleri hüzünlendirir.İçimizde hep bir gurbet duygusu vardır.
Belkide yaşadığımız şehirden hiç uzaklaşmamak.Uzak şehirleri görme arzusu da bizleri hüzünlendirir.
Bu duygular hüzünleri yaşatır.Hüzünler şiir olur,roman olur.Okunur,ve yazılır.
Hüznü en güzel anlatan şiirler den biride ;Cansın Erol'a ait.
Hüzün zaman zaman deli dalgalarla gelir
Gönlümün kıyısına vurur
Aşınan kayalar gibi ruhum
Yorgun, suskun öylece durur
Deli dalgalar yalnızlığımıza ortak olur..Dalgalarla dertleşiriz.Birşeyler alır bizleri..uzaklara götürür.Beki gençliğimizin anıları canlanır beleğimizde.Hüznün de tatlı bir yanları vardır.Yaşanmış günlere özlem gibi.En çokta akşam hissedilir.Akşamla başlar hüzünler.
Hüznün bir adım sonrası melankolidir.Melankoli bir durumda ümidsizlik vardır.Bu duygu birazda arabesktir.Bu duygu insanı üzer.Ümidi yeisliğe bırakır
Hüzün yalnızlıktır.yalnız olunca hüzünlenir insan.İlk bahar bir doğuş ayı dır.Herşey baharla beraber yeşillere bürünür.Doğaya heyecan gelir.İnsanlar da baharla birlikte yeni kararlar alır.Yeniden doğmaktır baharın bir diğer adı.
Uzak iklimlerden gelen konuklarımızda olur.Baharla birlikte.Leylekler.Biz onlara uzak,sıcak iklimlerden geldiği için "Hacı leylek"de deriz.Bazen erken gelirler.Bir beklenmeyen Mart karında kalenin burçlarında üşürler.Onları ısıtamadığımız için hüzünleniriz.Onlarla beraber üşürüz.
Sonbahar da hüzünler gazellere dönüşür.Artık bir bitiş anıdır.Yorgunuz uzun bir yaz sonu.Düşen yapraklar.yorulan ırmaklar hep hüzün verir.Göçmen kuşların vedaları hüzünlendirir bizleri.
Şairler de Hüzün yazılarına vurgu yapar.
"Elde var hüzün.."" Hüzünler öldü !yaşasın hüzün".."Hüzün ve ben"..İnsanlar yaşadıkça,yaşasın hüzün..
(
Yaşasın! Hüzünler başlıklı yazı
M.Filizman tarafından
5.02.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.