Bugün Anneler günü Anne! ...
Uzun zaman oldu görmeyeli yüzünü, nasıl özledim bir bilsen! ...
Yokluğun uçurumlar yaratıyormuş düzlüklerde. Seni rüyalarımda görmek için ' gel bu gece '' diye sessizce fısıldıyorum gökyüzüne, duyduğunda geliyorsun biliyorum.
Hep gülümsüyorsun sonra sessizce gidiyorsun her gidişinde beni neden götürmüyorsun.
'' Kızın olduğu yer anasının dizinin dibidir'' diye söylemez miydin?
Başımı koyacağım dizlerin nerde Anne! ..

Sen gideceğin gün son kahvaltını hazırlamıştım, nerden bilebilirdim! Nerden bilecektim vedalaşmadan tek başına o koltuk da gözlerini kapatacağını. Söyle Anne canın acıdı mı? Tepside kalmış ekmeğinin bir parçası, yutkundum tüm hayatı boğazımda düğüm düğüm yutamadım sensizliği.
Sanki koca bir dünya çöktü omuzlarıma.
Sabaha kadar ellerini tuttum, saçlarını okşadım.
''Anne hadi kalk'' diye feryat ettim.
Derdin ki'' sanki ardımda ki dağ sensin'' Dağını yıkıp da gittin.


Gülen yüzünü özlüyorum
Anne o mızmız yaramaz çocuk gibi haylaz gülüşlerini, şakacı hallerini, yaptığın hamsi kuşunu, Lahana sarmasını, derdini anlatmak için beklediğin akşamları.
Evin her yerinde boşluğun var Anne sen ise toprağın altını evin edindin.

Bu gün Anneler günü Anne!
Yavaş yavaş çık merdivenleri tutunarak demirlere
Kapımızın önünde bekliyorum seni.
Otur bir köşede kokun dolsun her yana, bahçeye inelim beraber erik toplayalım olmuşlarından,
İncir ağacına konan kuşlar da özlemiştir seni yem bırak onlara,
Salıncağı kuralım beraber sonra bir örtü serelim otların içine çay doldurayım çekmecemde sakladığım bardağına her yudumun arasından asırlar geçsin hiç bitmesin ve sen de gitme.

Merhaba Anne ben geldim.
Bahçeden topladığım bir demet çiçek getirdim başucuna.
Ver elini öpeyim Anne bu gün '' ANNELER GÜNÜ'' senin günün.
Elimde rengini yitirmeden güller, gözyaşlarımla ıslanmadan al ellerimden, hasretle kucaklayayım seni sıkı sıkı sarılıp öylece kalayım. Göğsümde uyuttuğum hayalinle geldim yanına. Gör bak kızın hala ayakta acısa da kanasa da burada başucunda. Seni yazdım satırlara cümleler yetmiyor anne seni anlatmaya.

Canım Anneciğim Anneler günün kutlu olsun. Nur içinde yat! ..
 

Cevahir Kul

( Anneler Günü başlıklı yazı cevahircool tarafından 22.02.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.