Kökleri bende
ağacın
dallları pıtırak
buyrun  yiyin 
yeter ki
olsun dostçak


*** Acemice ve hoyratça gençlik; ustalaşmış ve ölçülü yaşlılık.. Yeter de artar çelişkilere .
*** Kişi müktesep hakları ; tercih ve takdirine göre yaşar.
*** Susmasını da bilmeli insan; yazmasını da.Hatta gerekiyorsa ; öylece durmasını !!!
*** Herkes istediğini yapsın varsın.".Hakkıdır hakka tapan "..
*** Her davete icabet gerekmez. Kişi kendi öncelik,tercih ve gönlüne göre sıralama yapma, erteleme veya üstünü çizme hakkına sahiptir.
*** Dilerim hiç kimse düşsüz, hayalsiz ve umutsuz kalmasın !!
*** Asla geviş getiren hayvanlar gibi; miskin ve arsız olmayın .
*** Kör bir dilenci gibi köşe başında; serip mendili sevgiler dilenmektense bırak beyazlar çıksın saçlarında.. 
*** Kendinize uydurmaya çalışmaktansa; siz uyun karşınızdakine !!
*** Karşınızdakinin kredisi bol diye; alıp alıp savurganlık yaparsanız açıkta kalırsınız.
*** Bakın aynaya önce; yastığa koyun başınızı.. Görün , düşünün .. Hadi şimdi anlatmaya başlayın kendinizi .
*** Siz elinizden geleni yapmış,anlatmış ve topu karşıya teslim etmişseniz; vuruşunu beklemek zorundasınızdır. İlla vur demek ; kopukluk yaratır.
*** Baştan edilen kavgalar,yaşanan çelişkiler; karşılıklı birbirini tanımaya matuftur. Haklılıklar da çeki düzen verilirse ; arkadaşlıklar ilerler.
*** " Benim herkese kredim çoktur !!" sözü; çok güzel kulak çekme yöntemidir.
*** Kendini bilen; sahip olduklarının farkındakiler bile karşısındakilerin övgü ve tenkitlerine açık olmalıdırlar.
*** Birinin karşısında ezik büzük, iki büklüm oturmak istemiyorsanız haddinizi bileceksiniz.
*** Kendi kelinizi kapatıp keple; başkalarının kellerinin tenkitin de olmak kelinizi unutturmaz kimseye.
*** Bırakın görünürde ki şekli şemali ; hele girin içine görün, hengamelerde ki hercümerçi 
*** Bir düşüncemin dercinden sonra; ileride okuduğumda o cümlenin başka başka yönlerine gittiğini görmek anlam çeşitliliğinden olsa gerek..
*** Şefkatsiz büyüyen çocuklar; ilerilerde şefkat arsızlığın da olacaklardır.
*** Haklı veya haksız yere ikaz gören, kulağı çekilen kişi onur ve haysiyet sahibi ise; kimsenin merhamet ve kredisine sığınıp o kapıdan bir daha girmemelidir. merhametle ;saygı ve sevgi yeniden asla tesis edilemez.
*** Onurlu,haysiyetli,gün görmüş insanların ufakta olsa hata yapma lüksü olmamalıdır.
*** Kulak çekerek terbiye etmektense; güle güle demek daha ehvendir.
*** Hak etmeyen kişinin yaşı başı ne olursa olsun saygı göstermenin bir ederi yoktur.
*** Hayatta en akıllı şey ; trakya vecizi ile " Ne ka ekmek, o ka köfte ".. Bundan sonra böyle topla kuyruğu, otur kıçın üstüne..Saygı duyarlar o zaman büstüne ..
*** Kendi yüreğime tutsağım...Bahçıvanım;birde çiçeklere uşağım ..
*** Akıllılıkla delilik sohbete girerler bazen uzun uzadıya..


**** Benim kulluğum seni böyle allayıp pullayan.
**** Kuyu diplerinde kaldı ne dostlar,ne arkadaşlar ve sahtekarlar.. Unutmadım sizleri, tutun ellerimi son kez.. Çıkarayım sizi; bakın kanatları ile gökyüzünde bulutlar kuran kuşların alemine..Ne öyküler var yaşanmamış .. Haydi yaşamaya ,son bir şans daha ..
**** Benimle ol, benimle kal.. Yetiyorsa yüreğin..Gölgelerim kadar, adımlarım kadar..
**** Güneşten aynalar tutulan gözlerin; gece ne hal alır bilirmisin .
**** Bir gün her şey yoluna girecektir. Ne kadar varsa saatçi ustası emrimde olacaklardır. Öyle bir ayar yaptıracağım ki ; işleyecek zaman senin için .
**** " Adını dağlara yazdım yarim !!" .. Ulan biz kağıda yazamıyoruz; adam nasıl oralara çıktıysa ve ne ile yazdı ise maşallah vallahi..
**** Ben özleyince uyumak isterim. Çünkü; kavuşurum düşlerim de.
**** Yarın mezat günü... Hayallerimi açık arttırma usülü ile satışa arz edeceğim. Ha söyleyeyim hazırlıklı gelin; ederi çoktur hayallerimin !!
**** Gök gürlüyor; nasıl da şimşekler çakıyor. Hep sarılırdınız çoluk çocuk ; yatardınız bağrımda.. Şimdi yalnızsınız uzaklar da.. Bir sen varsın kadınım.. Hadi bitti ise duan,okuman; gel yat bağrıma .. Bu defa ben korkuyorum.. Sarılayım boynuna !!
**** Bir gariban.. Hiçbir şeyi yok ki..Şu fırtınalar , ve yağan yağmurlardan gayri...Ha birde ilave edelim zifiri hüzün dolu geceleri...
**** Ay atmış pençelerini gözlerine..Bir yanıp bir sönüyor denizci feneri gibi..
**** Yağmurlar yağdırıyorum bu şehrin; ara tenha sokaklarına kadar.. Her yer az sonra sırılsıklam. Akacak damların rimelleri,allıkları tuğlalardan oluk oluk..Ve ne kadar varsa pislik düşünceler ; akıp gidecek parke aralarından.....
****Bir şarkının melodisinde kimler ayrı pencerelerden bakıp kendilerini görebiliyorsa; şiir,aforizma,makalelerde de kendini bulabilir ve ya başkalarına ait gibi algılayabilirler.İşte edebi sanatların en bariz özelliği budur.
**** Hastalığımdan dolayı 3-5 senedir maalesef oruç tutma keyfinden mahrumum. Mazeretlerine binaen oruç tutamayanın ; tutamadığı surece her gün birini doyurma mecburiyeti aklımda kalan .. Ne yapacağım ben şimdi: kendimi doyurmaktan acizken !!!


( Kulak Çekmece Ve Kulaklara Küpe başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 28.06.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu